Δραστηριότητες στο μάθημα της τεχνολογίας για το σχολικό έτος 2013-14

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος με το τέλος της σχολικής χρονιάς 2013-14, ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες- εργασίες που ανέλαβαν να υλοποιήσουν οι μαθητές, στο πλαίσιο του μαθήματος της τεχνολογίας .Οι εργασίες αυτές είναι ατομικές για τους μαθητές της Α ΄τάξης του γυμνασίου και ομαδικές για τους μαθητές της Β΄ τάξης  του γυμνασίου.

Στόχος όλης αυτής της προσπάθειας είναι να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες, κριτική σκέψη, να επιλύσουν τυχόν τεχνολογικά προβλήματα, να εκφράσουν προβληματισμούς, να προγραμματίσουν με μεθοδικότητα, να συνεργαστούν με υπευθυνότητα. Η όλη προσπάθεια λοιπόν δεν αποσκοπεί τόσο στο άψογο τελικό αποτέλεσμα-κατασκευή, όσο στην κατανόηση του τρόπου (διαδικασία) δουλειάς, στην οργάνωσή της, στο συντονισμό της και τελικά στην εφαρμογή στην πράξη του “να μαθαίνω πώς να μαθαίνω”.

Ακολουθούν εργασίες των μαθητών της Α ΄και Β΄ τάξης του γυμνασίου.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια

Κόπανου Ευθαλία, ( ΠΕ 14 04)

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΕΠΙΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς  και κηδεμόνες,

Από το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων ανακοινώνεται ότι τα τελικά ?γενικά αποτελέσματα του διδακτικού έτους και οι έλεγχοι προόδου & επίδοσης του Γ΄ τριμήνου  των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου μας,  του Σχολικού Έτους 2013-14, θα δίνονται από την Τετάρτη 25-06-2014 έως και την Δευτέρα 30-06-2014,  και από ώρα 8.00 π.μ. -13.45 μ.μ.

 

                                                                               Η Διευθύντρια

                                                                                   ΗΛΙΑΔΗ ΑΜΑΛΙΑ

                                                                                  φιλόλογος

Γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς 2013-2014

με μότο το στίχο του Οδυσσέα Ελύτη: «τρώγε την πρόοδο και με τα φλούδια και με τα κουκούτσια της» (Μαρία Νεφέλη)

Την Πέμπτη στις 19 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς 2013-2014 στον προαύλιο χώρο του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων. Η αποχαιρετιστήρια αυτή γιορτή απευθυνόταν στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου οι οποίοι εγκαταλείπουν το παλιό τους πλέον σχολείο και ετοιμάζονται να συνεχίσουν την πορεία τους με στόχο την πρόοδο. Η γιορτή αυτή άρχισε με μια σύντομη ομιλία της διευθύντριας του σχολείου κ. Αμαλίας Ηλιάδη με την οποία αποχαιρέτησε  τους απόφοιτους και τους παρότρυνε να αγωνιστούν ενάντια σε όποια δυσκολία συναντήσουν στο δρόμο τους.

Ακολούθησε ο λόγος της μαθήτριας-εκπροσώπου της Γ΄ Γυμνασίου, Ευτυχίας Μπλαντή. Το γεγονός έλαβε τέλος με τη διανομή ενθυμίων στους μαθητές από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου. Στα ενθύμια ήταν χαραγμένος  ο στίχος του Οδυσσέα Ελύτη: «τρώγε την πρόοδο και με τα φλούδια και με τα κουκούτσια της».

Παρατίθεται η αποχαιρετιστήρια ομιλία της μαθήτριας Ευτυχίας Μπλαντή:

Ο χρόνος κυλά
ξυπνά συναισθήματα
οι μνήμες μένουν

πλάκες, αστεία
αγωνίες, βραβεία
στιγμές όμορφες

Ο κύκλος κλείνει
νέος δρόμος ανοίγει
μια αρχή για μας.

Με αυτούς τους στίχους του χαϊκού νιώθω την ανάγκη να αποχαιρετήσω το σχολείο μας μετά από τα χρόνια που περάσαμε εδώ. Σαν σήμερα θυμάμαι που ήρθαμε πρωτάκια και τριγυρνούσαμε στο προαύλιο γεμάτοι και γεμάτες από άγχος και αγωνία γι? αυτά που θα ακολουθούσαν. Ήρθαμε στο νέο σχολείο, με νέους συμμαθητές και καθηγητές . Όλα ήταν διαφορετικά, όλα ήταν καινούργια. Κάναμε γρήγορα νέες φιλίες και αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε το νόημα του Γυμνασίου.

Στη Β΄ Γυμνασίου ήμασταν μια μεγάλη παρέα και είχαμε μια άλλη σχέση όχι μόνο με τους συμμαθητές αλλά και με τους καθηγητές μας. Μετά από ένα χρόνο φτάσαμε στην Γ΄ Γυμνασίου. Ήμασταν οι «μεγάλοι» του σχολείου και τώρα παραδίνουμε τα ηνία του σχολείου στη Β΄ Γυμνασίου.

Σήμερα είναι η τελευταία μέρα που είμαι με τους συμμαθητές μου και τους καθηγητές. Είναι σκληρό να αποχωρίζεσαι ανθρώπους με τους οποίους μοιράστηκες τόσα πολλά: πλάκες, αγωνίες και φυσικά εκδρομές. Πρέπει να αποχαιρετήσω πρόσωπα που σημαίνουν πολλά για μένα. Επιπλέον θα χάσουμε και εσάς τους καθηγητές που μας προσφέρατε τόσα πολλά. Κάθε φορά που μας πιέζατε, είχε σκοπό να βγάλετε στην επιφάνεια τον καλύτερο εαυτό μας. Για όλους μας υπάρχουν καθηγητές που έγιναν κομμάτι του εαυτού μας και υπάρχουν καθηγητές που όσο και αν μας ταλαιπώρησαν τους λατρέψαμε.

Θα ήθελα να απευθυνθώ στους καθηγητές μας και να τους ζητήσω να μας συγχωρήσουν αν κάναμε τον Ευρώτα ιδρώτα, το ημίτονο εφαπτομένη και την ψιλή δασεία. Έπρεπε μέσα από τα λάθη μας να μάθουμε. Το Γυμνάσιο για μας τελείωσε. Ο Σεπτέμβρης θα μας βρει σε άλλο σχολικό χώρο. Αυτά τα τρία χρόνια θα μας μείνουν αξέχαστα. Σύντροφοι μας θα είναι οι οδηγίες και οι νουθεσίες σας.

Αντίο, αγαπημένο μου σχολείο.

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ

Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων καθηγητών του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων απευθύνω τα θερμότερα συγχαρητήριά μαςστον οξύνου μαθητή μας Τσαγκαδόπουλο Αθανάσιο της Β΄ Γυμνασίου, ο οποίος συγκαταλέχθηκε στους πρωτεύσαντες της Τάξης του με σειρά επιτυχίας 56 στους 115 κατά τον Β΄ Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Γυμνασίων που οργανώνεται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Ο εν λόγω μαθητής μας, που διακρίνεται, εκτός από την εξυπνάδα του και για την εμπλοκή και ενασχόλησή του με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα του σχολείου μας, μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους, καθώς ως θετικό πρότυπο τιμά και χαροποιεί με την επιτυχία του σύσσωμη τη σχολική μας κοινότητα.
Πολλά μπράβο στον ίδιο πρωτίστως, στην υπεύθυνη καθηγήτριά του κ. Μαυρομμάτη Ειρήνη που τον προετοίμασε και τον προέτρεψε να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, μα και στους γονείς του, με την ευχή πάντα να έχει επιτυχίες στο πεδίο της γνώσης και της κοινωνίας.

 

Δείτε εδώ όλα τα ονόματα

Για το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Η Διευθύντρια

Ηλιάδη Αμαλία, ΠΕ02

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, εκ μέρους και όλων των μαθητών/μαθητριών του σχολείου μας, ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που με την ευγενική πρωτοβουλία της προέδρου του κ. Βλάχου Ευαγγελίας και της ταμεία κ. Φλώρου Ειρήνης εμπλούτισε τη σχολική μας βιβλιοθήκη με βιβλία λογοτεχνικού περιεχομένου, προκειμένου να υλοποιηθεί, με τον αποτελεσματικότερο τρόπο, η μέθεξη των νέων ανθρώπων με όλα τα είδη του λόγου. Η στενή και άψογη συνεργασία ανάμεσα στους δύο Συλλόγους, που ο κομβικός τους ρόλος στην εκπαιδευτική διαδικασία τους καθιστά αλληλέγγυους, μας ενδυναμώνει στο δύσκολο έργο μας. Τέτοιοι βοηθοί και συμπαραστάτες χαρίζουν στη σχολική κοινότητα αυτό που, ενίοτε, λείπει: την αίσθηση της ενότητας και της συλλογικότητας.    

Η Διευθύντρια

 Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός,

Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

«Εργαστήρι Δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής: η απόλαυση της ανάγνωσης και η κριτική αποτίμησή της με εργαλείο τη γραφή ως δημιουργικές, πνευματικές διεργασίες και δραστηριότητες»

από την κ.Ηλιάδη Αμαλία , φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ουΓυμνασίου Τρικάλων  

Κατά το Σχολικό Έτος 2013-2014 στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων λειτούργησε και υλοποιήθηκε Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης και Γραφής με επίκεντρο τη μελέτη και επεξεργασία νεανικών μυθιστορημάτων της συγγραφέως Τούλας Τίγκα. Το συγκεκριμένο καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα-δράση εντάσσεται στη θεματολογία του Εργαστηρίου ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής και στην ευρύτερη περιοχή της λογοτεχνίας.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ως σύνολο-ομάδα (13 κορίτσια και 5 αγόρια) ασχολήθηκαν, ενεργητικά και βιωματικά, με τα φαινόμενα της ανάγνωσης και της γραφής ως ουσιαστικά συστατικά της καθημερινότητάς τους: απόλαυσαν την ανάγνωση και αποτίμησαν κριτικά τα μυθιστορήματα της συγγραφέως Τούλας Τίγκα με εργαλείο την προσωπική τους γραφή ως δημιουργική, πνευματική διεργασία και δραστηριότητα.

Κατά την ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ που ακολουθήθηκε προσεγγίστηκαν ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ- ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ του συγκεκριμένου εργαστηρίου και εξετάστηκαν, θεωρητικά και πρακτικά, η ανάγνωση ως δημιουργική και κριτική δραστηριότητα, η γραφή ως προσωπική αφήγηση-κατάθεση απόψεων, η προσέγγιση της Ιστορίας μέσα από τη λογοτεχνία, η λογοτεχνία ως μέσο κατανόησης και εμβάθυνσης της ανθρώπινης ψυχολογίας και ψυχοσύνθεσης, ως εργαλείο συνειδητοποίησης και επεξεργασίας εσωτερικών και εξωτερικών συγκρούσεων. Πραγματοποιήθηκε επίσης δημιουργική ανάγνωση και, κατ΄επέκταση, μελέτη νεανικών μυθιστορημάτων της συγγραφέως Τούλας Τίγκα, ως μέσων συνειδητοποίησης του εφήβου, γνώση της τοπικής και ευρύτερης ιστορίας της Ελλάδος, μέσα από την αβίαστη απόλαυση των μυθιστορημάτων της με ιστορικό υπόβαθρο, βιωματική διαπίστωση των τρόπων με τους οποίους ο άνθρωπος είναι, ταυτόχρονα, θύτης και θύμα στην ιστορία, πομπός και δέκτης μηνυμάτων στην κοινωνική του ζωή, υποκείμενο και αντικείμενο της ψυχολογικής του εξέλιξης. Continue reading