ΕΠΙΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς  και κηδεμόνες,

Από το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων ανακοινώνεται ότι  οι έλεγχοι προόδου, φοίτησης & επίδοσης του A΄ τριμήνου  των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου μας,  του Σχολικού Έτους 2014-15, θα δοθούν την Παρασκευή 19-12-2014  και  ώρα 13.45 μ.μ.

 

                                                                               Η Διευθύντρια

                                                                                   ΗΛΙΑΔΗ ΑΜΑΛΙΑ

                                                                                  φιλόλογος

 

 

 

 

 

 

Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου-Τρικκαίων. Εντυπώσεις μαθητών.

Εντυπώσεις από τη μαθήτρια του Β2   Μέκια Μαρία  

Εντυπώσεις από τη μαθήτρια του Γ1 Κόκκα Ευαγγελίνα

Εντυπώσεις από τον μαθητή του Β2 Κοκκώνη Χρήστο

Εντυπώσεις από την μαθήτρια του Β2 Μπαμπανάρα Μαριάννα

Εντυπώσεις από την μαθήτρια του Β2 Μπαταγιάννη Κωνσταντίνα

Εντυπώσεις από την μαθήτρια του Β1 Γεωργολιού Ειρήνη 

Εντυπώσεις από την μαθήτρια του Γ1 Ανδρεανίδη Ελισάβετ

Οργάνωση Σεμιναρίου Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

(Σχετ.: η υπ΄ αριθμ. 11748/04-12-2014  Έγκριση του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης  της Περιφερειακής  Δ/νσης  Εκπ/σης Θεσσαλίας).

Η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ιουλία Κανδήλα, ΠΕ02, οργάνωσε Σεμινάριο Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης σε συνεργασία με τον υπεύθυνο του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Τρικάλων Λεωνίδα Μποντίλα την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014  στο  3ο Γυμνάσιο Τρικάλων και ώρα 12.30 έως 14.30, με θέμα : ” Σχολικά διαδραστικά βιβλία – Φωτόδεντρο  (Αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων)”.

Εισηγητές του σεμιναρίου ήταν η Σχ. Σύμβουλος κ. Ιουλία Κανδήλα, ο υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ κ. Λεωνίδας Μποντίλας, η κα. Καλλιόπη Μαγαλιού Υπεύθυνη του Εργαστηρίου Πληροφορικής του 3ου Γυμνασίου και o  εκπαιδευτικός πληροφορικής της Σχ. Μονάδας κ. Ηλίας Δημάδης .

Το Σεμινάριο σημείωσε αρκετή επιτυχία καθώς οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας ενημερώθηκαν διεξοδικά για τον επίσημο δικτυακό τόπο του ΥΠΑΙΘ με τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (e-books), με πάνω από 100 σχολικά βιβλία μαθητή, εμπλουτισμένα με διαδραστικό ψηφιακό υλικό ( html), όλο το διδακτικό πακέτο για κάθε μάθημα, που περιλαμβάνει το βιβλίο μαθητή, τετράδια εργασιών, βιβλίο εκπαιδευτικού κ.α. σε εκτυπώσιμη μορφή pdf.(http://ebooks.edu.gr/), Επίσης, ενημερώθηκαν για το αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων «φωτόδεντρο» (http://photodentro.edu.gr/video)  καθώς και για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον, ασφαλές αλλά ταυτόχρονα ανοικτό, για τη μάθηση, επικοινωνία, συνεργασία και δικτύωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα «e-me» , ένα ψηφιακό περιβάλλον που θα παρέχει το «χώρο» και τα «εργαλεία» για να εξυπηρετεί και να αναβαθμίζει αυτό που ήδη συμβαίνει στο σχολείο θα είναι ο προσωπικός χώρος κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικού. Ένας ψηφιακός χώρος συνάντησης και συνεργασίας, και το ατομικό αποθετήριο περιεχομένου και εφαρμογών, αλλά ταυτόχρονα και ένας χώρος προβολής της δουλειάς τους.(http://e-me.edu.gr/).

Οι επιμορφωτές του Σεμιναρίου μας εισήγαγαν σ? ένα σχολείο του μέλλοντος με το βλέμμα στραμμένο στην πρωτοπορία και στις νέες εκπαιδευτικές εξελίξεις, χωρίς παράλληλα να παραβλέπονται τα θετικά στοιχεία του παρελθόντος, όπου  ο εκπαιδευτικός γίνεται συνεργάτης και καθοδηγητής του μαθητή. Εγκαταλείπει τον ηγεμονικό ρόλο του παρουσιαστή και παντογνώστη, οργανώνει, εμπνέει και δημιουργεί βιωματικές δραστηριότητες. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, συλλέγουν αποτελεσματικά τις πληροφορίες, τις αξιολογούν και τις επεξεργάζονται ακολουθώντας το πνεύμα της συνεργατικής μάθησης με στόχο τη βιωματική γνώση και διδασκαλία που μεταμορφώνει τον παθητικό μαθητή σε δημιουργό και υπεύθυνο της δικής του γνώσης.

 Η Διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

ΗΛΙΑΔΗ ΑΜΑΛΙΑ ΠΕ02 

«Η ποίηση της πέτρας: εντυπώσεις από το μικρό μας ταξίδι στα Ζαγοροχώρια»

Γράφει η Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, έχοντας υπόψη την με αριθμό 129887/Γ2/2-12-2011 απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ, πραγματοποίησε διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στα Ζαγοροχώρια. Η επίσκεψη υλοποιήθηκε στις 5 & 6-12-2014(ημέρες: Παρασκευή-Σάββατο). Ο προβλεπόμενος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών ήταν 33 με 3 συνοδούς καθηγητές: κ. Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογο-ιστορικό, Δ/ντρια και αρχηγό της εκδρομής, κ. Σιούλα Αφροδίτη, φιλόλογο-συντονίστρια του Περιβαλλοντικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος με το οποίο συνδέθηκε επιστημονικά και παιδαγωγικά η εκπαιδευτική μας περιήγηση με τίτλο «Σπίτι μου σπιτάκι μου», κ. Μπρέλλα Ευαγγελία, φιλόλογο, υπεύθυνη καθηγήτρια του εν λόγω προγράμματος).

Η διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της περιβαλλοντικής ομάδας της Β΄ Τάξης του σχολείου μας στα Ζαγοροχώρια ως αποκάλυψη της ποίησης της Πέτρας και του Χρόνου υπήρξε μια βιωμένη ταξιδιωτική εμπειρία από κείνες που η αισθητική τους αξία κυριαρχεί κάθε άλλης.

Φημισμένα για τα πέτρινα γεφύρια, τη φιλοξενία και την ήπια τουριστική τους ανάπτυξη, συνιστούν από τα πιο προικισμένα μέρη της Ελλάδας. Αρκεί να επιλέξετε ένα από τα υπέροχα χωριά του Ζαγορίου, όποιο σας ταιριάζει καλύτερα, και έχοντάς το ως ορμητήριο, να γυρίσετε και τα υπόλοιπα για να ανακαλύψετε όλες τις ανεξερεύνητες ομορφιές τους. Εμείς ως τόπο διαμονής της διήμερης εξόρμησής μας επιλέξαμε το Μονοδένδρι.

Πουθενά αλλού, όσο στο Ζαγόρι, δεν χαρήκαμε την αισθητική αξία της ξερολιθιάς. Και μου θύμισε αυτή η καθαρή της αποτύπωση μιαν υψηλή αισθητική χαρά που ζει κανείς σπάνια. Και δεν ξέρεις αν είναι κάτι το αποχαιρετιστικό ή κάτι το προσδοκώμενο -τόσο συμπλέκονται οι χρόνοι του παρελθόντος και του παρόντος. Κι έχει τούτη η τραχιά, απτή αίσθηση μια μοναδική συναισθηματική δόνηση και αισθητική επιβολή.

Με την αυθεντικότητα του υλικού του δομημένου περιβάλλοντος και την ειλικρίνεια των προθέσεων των ανθρώπων έχομε μιαν επιστροφή στα αρχέγονα μέτρα της υπάρξεως. Γιατί το Ζαγορίσιο κτίσμα-σπίτι δεν έγινε με αφηρημένα ή αυθαίρετα μέτρα- έγινε με (και «για») το ίδιο το ανθρώπινο σώμα. «Το σπίτι έγινε με το κορμί! Όταν ο μάστορας έπαιρνε τα μέτρα του σπιτιού, ήταν όλος αίσθηση ζεστή και εγρήγορση. Μετρούσε με το μάτι του, με τις παλάμες των χεριών του, με την ‘ αναπνοή του».

Το πρόγραμμά μας περιελάμβανε χωριά με ζωή και με σύμμαχο την ηρεμία, γραφικούς οικισμούς με θέα που κόβει την ανάσα ή κρυμμένους στην αγκαλιά της φύσης … ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ, ΒΙΤΣΑ , ΤΣΕΠΕΛΟΒΟ? Τα χωριά του Ζαγορίου δεν είναι ένα, αλλά 46, τόσο όμοια και την ίδια στιγμή τόσο διαφορετικά. Με κοινό τους χαρακτηριστικό το σεβασμό στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική, που δίνει έμφαση στην πέτρα και το ξύλο, αλλά και τις τοπικές σπεσιαλιτέ που μπορεί ο επισκέπτης να απολαύσει σε όλες σχεδόν τις ταβέρνες, τα Ζαγοροχώρια δεν θεωρούνται τυχαία ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας. Ιδανικά για όλες τις εποχές του χρόνου, μας χάρισαν μια μοναδική χειμωνιάτικη εμπειρία που ξεκίνησε από τη διαμονή σ’ ένα υπέροχο δωμάτιο ενός εξαιρετικού ξενώνα, μέχρι τις εκπαιδευτικές-μορφωτικές δραστηριότητές μας (Επίσκεψη στο Ριζάρειο Χειροτεχνικό κέντρο, στο κτίριο Ριζάρη, στη φωτογραφική έκθεση για τα παλιά Ιωάννινα στο Ριζάρειο Πνευματικό κέντρο στο Μονοδένδρι, περιήγηση στο χωριό της Βίτσας και στα μοναδικά αρχοντικά της: Βελογιάννη, Βασδέκη και Σκεύη, στα πετρόχτιστα γεφύρια Μίσιου, Λαζαρίδη και Κοκκόρου, στους αρχαιολογικούς χώρους του βασιλείου των Μολοσσών της Ηπείρου, στο γραφικό, πανέμορφο Τσεπέλοβο με ευλαβικό προσκύνημα στον κατάγραφο Άγιο Νικόλαο και αναστοχαστική ενατένιση στον τάφο του ποιητή Ιωάννη Βηλαρά με παράλληλη περιδιάβαση στην Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στην οποία έχει μετατραπεί η παλιά και ταπεινή του οικία? Το Τσεπέλοβο, ένα μικρό ταξίδι στη λιθόστρωτη πλατεία της ψυχής μας καθώς και στο παραδοσιακό κτίριο του Δημαρχείου μια στάση στις αναζωογονητικές πεζοπορίες μας σε μοναδικά φυσικά αξιοθέατα (πεζοπορία στη χαράδρα του Βίκου στο μοναστηράκι της Αγίας Παρασκευής)?

Αρχή του τέλους: με ενδιάμεση στάση στο κοσμοπολίτικο και χριστουγεννιάτικα στολισμένο Μέτσοβο, αναχωρήσαμε και στη συνέχεια αφιχθήκαμε στα αγαπημένα μας Τρίκαλα, μαθητές και καθηγήτριες ως μια ψυχικά δεμένη και ανανεωμένη πνευματικά και σωματικά σχολική υποκοινότητα. 

 

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΠΑΤΟΥΛΙΩΤΗ ΜΑΡΙΝΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΣΤΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΑΔΑΜΟΥ, ΝΑΥΣΙΚΑ ΚΟΥΓΙΟΥΤΑ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΥΤΗ, ΣΩΤΗΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΥ

 

 

 

Εντυπώσεις από την επίσκεψή μας στο Πολιτιστικό Κέντρο Κλιάφα

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014, οι μαθητές που συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ?Το Βαρούσι χθες και σήμερα?, επισκεφτήκαμε με τη συνοδεία των υπεύθυνων καθηγητών κ. Μαυρομμάτη Ειρήνης, Μαγαλιού Καλλιόπης και Μπανάσιου Ευαγγελίας, το Πολιτιστικό Κέντρο Κλιάφα, για να παρακολουθήσουμε μία σχετική προβολή και να ενημερωθούμε από την κ. Κλιάφα.

Η όλη παρουσίαση και ο σχολιασμός των φωτογραφιών του Βαρουσίου πράγματι μας κατέπληξαν. Αποκομίσαμε πολλές και σημαντικές πληροφορίες, που μας ήταν άγνωστες και όμως τόσο ενδιαφέρουσες, αφού αφορούν την περιοχή μας και μάλιστα αυτή την όμορφη παραδοσιακή συνοικία της πόλης μας, με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και το ξεχωριστό ?ύφος? της.

Αρχικά η κ. Κλιάφα αναφέρθηκε στην προέλευση και σημασία της λέξης ?Βαρούσι?, που σημαίνει πόλη κάτω από τα τείχη. Όντως ο οικισμός απλώνεται στα πρανή του λόφου, πάνω στον οποίο δεσπόζει το βυζαντινό κάστρο (Φρούριο). Επιπλέον, τόνισε πως πρόκειται για χριστιανική συνοικία της τουρκοκρατούμενης πόλης, όπως καταδεικνύεται από το πλήθος των εκκλησιών που ξεφυτρώνουν ανάμεσα στα σπίτια της, συχνά σε απόσταση αναπνοής η μία από την άλλη, όπως η Αγία Επίσκεψη, οι Άγιοι Ανάργυροι, ή λίγο μακρύτερα ο Άγιος Στέφανος που υπήρξε ο πρώτος μητροπολιτικός ναός.

Στη συνέχεια, η κ. Κλιάφα προβάλλοντας και το αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό έκανε λόγο για τα σπίτια του Βαρουσίου. Συγκεκριμένα, παρατηρήσαμε το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό τους στυλ: δίπατα, με προεξοχή ? σαχνίσι? του επάνω ορόφου, ο οποίος αποτελούσε τον χώρο κατοικίας της οικογένειας και εσωτερική αυλή, βοηθητικοί χώροι, αποθήκες, κάμαρες για το υπηρετικό προσωπικό στο ισόγειο. Γνωρίσαμε και την εσωτερική διαρρύθμιση της κυρίως κατοικίας: σάλα, θερινό δωμάτιο, χειμερινός οντάς, κάμαρες, κουζίνα, τραπεζαρία, χαγιάτι και εστιάσαμε την προσοχή μας στα έπιπλα, τις ντουλάπες (μεσάντρες), τα παράθυρα που πλαισίωναν ή διακοσμούσαν τα βαρουσιώτικα σπίτια. Οι σχεδιαστές και κατασκευαστές τους ήταν απλοί, εμπειρικοί τεχνίτες από το Μέτσοβο.

Τέλος, με την ανάλογη καθοδήγηση της κ. Κλιάφα διαπιστώσαμε πόσο ιδιόρρυθμη είναι η ρυμοτόμηση της περιοχής: ακανόνιστα οικοδομικά τετράγωνα, που διασχίζονται από πλακόστρωτα καλντερίμια.

?Φορτωμένοι? με πολύτιμες γνώσεις και αφού δεχτήκαμε με μεγάλη ικανοποίηση το κέρασμα της κ. Κλιάφα, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για το σχολείο μας.

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε θερμά την κ. Κλιάφα για την ?φιλοξενία? που μας προσέφερε σ΄ αυτόν τον εντυπωσιακό και αξιόλογο χώρο. Αφενός την ευγνωμονούμε και αφετέρου την συγχαίρουμε για την ακούραστη και τόσο σπουδαία συνεισφορά της στην προβολή του τόπου μας και της ιστορίας του.

Ευσταθίου Αναστασία ? Νιόβη, μαθήτρια του  Β1΄

? αφηγήματα, πεζολογίες? «Σκέψεις για τη ζωή, την τέχνη, την κοινωνία»

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ΄ το Α.Π.Θ.), Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Πάντα μου άρεσαν οι ιστορίες για βιαστικούς αναγνώστες. Μέσα στη βιασύνη και την τύρβη της καθημερινότητάς μου είναι ο μοναδικός τρόπος να έρχομαι σε επαφή με τη λογοτεχνία που τρέφει το εσώτερό μου είναι. Το διάβασμα με εκτονώνει και με τονώνει, παράλληλα, για ν? αντιμετωπίσω την επερχόμενη λαίλαπα της «δουλειάς»? Ευτυχώς για μένα, ζυμώθηκα μαζί του από πολύ μικρή ηλικία. Απ΄ τα πιο τρυφερά μου χρόνια η ανάγνωση υπήρξε το καταφύγιό μου, η διαφυγή μου, το ταξίδι μου από μια πραγματικότητα που ποτέ δε με «κάλυπτε», που ποτέ δε μου ήταν αρκετή? Πάντα ήθελα, ποθούσα βαθιά, να γεύομαι το παραπάνω, την πολυτέλεια της τέχνης της αφήγησης, που ενώ κάποτε ήταν ανάγκη των ανθρώπων, σε προφορικό, έστω, επίπεδο πολιτισμού, ήδη στα χρόνια της νεότητάς μου(δεκαετία του 1980) άρχιζε να ωχριά μπροστά στην επέλαση του πολιτισμού της «εικόνας». Προσπαθώντας σήμερα και εκ των υστέρων να εξηγήσω το σύνθετο αυτό φαινόμενο μ΄ έναν λιτό και τελείως αφαιρετικό τρόπο, θα το απέδιδα στον άκρατο καταναλωτισμό που δικαιώνει τη βιωμένη στιγμή της ζωής μας ως έκλαμψη ηλεκτρονικής, ψηφιακής εικόνας? Continue reading