«Ναός του Παρθενώνα»

ένα πολιτιστικό πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2014-15 για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου

Υπεύθυνη προγράμματος: Καλλέργη Κωνσταντία 

“Ναός του Παρθενώνα”

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Ο Παρθενώνας του Κώστα Γαβρά (HD)

Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Βιωματικές Δράσεις-Δραστηριότητες που εκπονήθηκαν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2014-15:

Το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων  πραγματοποίησε αγώνες βόλεϊ και μπάσκετ, παρουσίασε με επιτυχία τα Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα και τις Βιωματικές Δράσεις-Δραστηριότητες  που εκπονήθηκαν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2014-15 και έκλεισε τη φετινή διδακτική χρονιά με μουσική, τραγούδι και χορό.

Τη Δευτέρα και Τρίτη, 11 & 12/05/2015 πραγματοποιήθηκαν αθλοπαιδιές και αγώνες βόλεϋ, μπάσκετ και ποδοσφαίρου   στον αύλειο χώρο υπό την καθοδήγηση και το συντονισμό των γυμναστών του σχολείου μας  κ. Γκούτα Κων/νου, Υποδιευθυντή και  κ. Πατσιάνη Ηλία, καθώς και  η τελική παρουσίαση όλων των Προγραμμάτων-Δράσεων στην αίθουσα εκδηλώσεων-πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας ενώπιον των μελών της Σχολικής Κοινότητας. Τα εν λόγω εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποίησε εφέτος  το 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ είναι τα ακόλουθα:

 1. «Εκφάνσεις Μουσειοπαιδαγωγικής στο Γυμνάσιο: Ελληνικά Ψηφιακά Μουσεία» (Συντονίστρια: Ηλιάδη Αμαλία Δ/ντρια ΠΕ02, Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19, Μαυρομμάτη Ειρήνη

ΠΕ04.01, Τσαγκαδόπουλος Χαράλαμπος ΠΕ03).

http://3gym-trikal.tri.sch.gr / (στο πεδίο: Πολιτιστικά προγράμματα-Πολιτισμός)

http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?cat=53&paged=2  

http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?cat=53&paged=3

 2. «Η περιήγηση ως μέσο μάθησης: από το διαδίκτυο στη βιωμένη ταξιδιωτική εμπειρία» (Συντονίστρια:Μπανάσιου Ευαγγελία ΠΕ02, Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Ηλιάδη Αμαλία Δ/ντρια ΠΕ02, Μπλούνα Καλλιόπη ΠΕ03).

http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?cat=53

 3. «Το Βαρούσι χθες και σήμερα»(Συντονίστρια: Μαυρομμάτη Ειρήνη ΠΕ04.01, Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19, Μπανάσιου Ευαγγελία ΠΕ02 ). http://en.calameo.com/read/004062238aa85759c6443

 4. «Διαφορετικότητα και Μαθηματικά»(Συντονίστρια: Μπλούνα Καλλιόπη ΠΕ03, Συμμετέχων Εκπαιδευτικός: Τσαγκαδόπουλος Χαράλαμπος ΠΕ03).

http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?cat=53

 5. «Βιότοπος: Η φύση στην αυλή μας» (Συντονίστρια: Παπαευθυμίου Μαρία ΠΕ04.04, Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Ψάλλα Αθανασία ΠΕ07, Γκούτας Κωνσταντίνος ΠΕ11, Κόπανου Θάλεια ΠΕ14).(στο πεδίο: Περιβαλλοντικά Προγράμματα)

 

 6. «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την αρχαιότητα ως σήμερα»( Συντονιστής: Γκούτας Κωνσταντίνος Υπο/ντής ΠΕ11, Συμμετέχων εκπαιδευτικός: Πατσιάνης Ηλίας ΠΕ11).

http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?cat=53&paged=2

 7.“Σπίτι μου, σπιτάκι μου” (Συντονίστρια: Σιούλα Αφροδίτη ΠΕ02, Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Μπρέλλα Ευαγγελή ΠΕ02, Καλλέργη Κων/ντία ΠΕ08),(στο πεδίο Περιβαλλοντικά Προγράμματα)

 8. «Ναός του Παρθενώνα-Μουσείο της Ακρόπολης» (Συντονίστρια: Καλλέργη Κων/ντία ΠΕ08, Συμμετέχουσα Εκπαιδευτικός: Σιούλα Αφροδίτη ΠΕ02), στο πεδίο Προγράμματα Πολιτισμού.

 9. «Τεχνολογία: Ευλογία ή Κατάρα; Τα δεινά του Κουτιού της Πανδώρας ή τα δώρα του Προμηθέα» (Συντονίστρια: Κόπανου Ευθαλία ΠΕ14, Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Δημάδης Ηλίας ΠΕ19, Πατραμάνη Ευαγγελία ΠΕ05, Ίτσιου Ελισάβετ ΠΕ02).

http://www.hprt-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=26854&autostart=0

 10.Πρόγραμμα Comenius Regio ?Schools without borders? » (Συντονίστρια:  Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Ηλιάδη Αμαλία Ηλιάδη Αμαλία Δ/ντρια ΠΕ02, Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19)

http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?cat=53 , http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?cat=53&paged=5

http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?paged=3

 11. «Από το μπακάλικο της γειτονιάς στο σούπερ μάρκετ της πόλης» (Συντονίστρια: Ψάλλα Αθανασία ΠΕ07, Συμμετέχουσα εκπαιδευτικός: Πατραμάνη Ευαγγελία ΠΕ05)-στο πεδίο Προγράμματα Πολιτισμού.

 12. Βιωματικές Δράσεις Α΄& Β΄ Γυμνασίου: « » (συντονιστές-υπεύθυνοι καθηγητές: Κίτρου Ευαγγελία, ΠΕ16: Η ζωή και το έργο του Βασίλη Τσιτσάνη, Δημάδης Ηλίας ΠΕ19: Οι μαθητές δημιουργούν το δικό τους ψηφιακό μουσείο, http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?paged=2 , http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?paged=4 Πατραμάνη Ευαγγελία ΠΕ05: Τα κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία, http://3gym-trikal.tri.sch.gr/  , Γκούτας Κωνσταντίνος  ΠΕ11, Υπο/ντής & Πατσιάνης Ηλίας ΠΕ11: Φύση και Ζωή-Οι Ολυμπιακοί αγώνες ως βίωμα)

 13.Μεγάλη έκθεση τεχνολογίας με πρωτότυπες κατασκευές υπό την καθοδήγηση και επιστασία της κ. Κόπανου Ευθαλίας ΠΕ14, στην αίθουσα εικαστικών του σχολείου.  

 

 

 

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ  από τη μαθήτρια της Β ΄ Γυμνασίου Χατζή Μαρία.  Εντυπώσεις για τις δράσεις και τα προγράμματα του σχολείου μας σήμερα σε μια συγκρίσιμη αντιπαράθεση με το χθες.

“Η φύση στην αυλή του σχολείου μας”

Η ΦΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2014-15 στο οποίο συμμετείχαν μαθητές της Β΄τάξης του σχολείου μας.

Συντονίστρια καθηγήτρια: Παπαευθυμίου Μαρία, βιολόγος (ΠΕ04)

“Απ’ το μπακάλικο της γειτονιάς … στο σουπερμάρκετ της πόλης”

ΑΠ΄ ΤΟ ΜΠΑΚΑΛΙΚΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ?. ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ένα πολιτιστικό πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2014-15 στο οποίο συμμετείχαν μαθητές του Γ1 και Β2 τμήματος του σχολείου μας.

Συντονίστρια καθηγήτρια: Ψάλλα Αθανασία, καθηγήτρια Γερμανικών (ΠΕ07)

 

 

“Μουσική Δωματίου”

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μουσικής, η μουσικός του σχολείου μας κ. Κίτρου Ευαγγελία οργάνωσε μια εκδήλωση στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας με τίτλο “Μουσική Δωματίου”. Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου, οι οποίοι με τα μουσικά τους όργανα ερμήνευσαν γνωστά και άγνωστα κομμάτια κλασσικής και όχι μόνο μουσικής. Όσοι από μας, μαθητές και καθηγητές, παρακολούθησαν την εκδήλωση, έφυγαν με ένα αίσθημα πληρότητας και  υπερηφάνειας για τις επιδόσεις των μαθητών -συμμαθητών μας. Τέτοιες εκδηλώσεις είναι στα πλαίσια των στόχων του σχολείου μας για την σμίλευση και καλλιέργεια ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων που θα διεκδικήσουν μια θέση στην αυριανή κοινωνία των  πολιτών.

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΑΪΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ 2015 ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ – ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

A΄ αρχάριοι :THINKTEEN 1:Unit 1-Unit 4 (p.45)

Α΄ προχωρημένοι :THINK TEEN 1: Unit 1-Unit 6 (p.99)

B΄αρχάριοι: THINK TEEN 2:Unit 1-Unit 6 (p.72)

Β΄προχωρημένοι: ΤΗΙΝΚΤΕΕΝ 2:Unit 1-Unit 3 (p.64)

Γ΄αρχάριοι: THINK TEEN 2:Unit 6-Unit 10(p.120) THINK TEEN 3:Unit 1 -Unit 2 -Unit 4

Γ΄προχωρημένοι: ΤΗΙΝΚΤΕΕΝ 2:Unit 5-Unit 6(p. 120) THINK TEEN 3:Unit 6-Unit 8 (texts,grammar,exercises )/ Unit 9,Unit 10(exercises)

Και τα αντίστοιχα Units των Workbooks σε όλα τα επίπεδα        

 

  

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:

ΤΑΞΗ Α΄:

ΒΙΒΛΙΟ(KURSBUCH): DEUTSCH EIN HIT 1

ΚΕΦΑΛΑΙΑ: 1, 2, 3, 5 ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΕΣ: 6-12, 17-19, 20, 23, 28, 30, 32, 34, 37, 38, 41 ½, 46, 48, 53, 55-63, 66, 70, 71, 74-78

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ-DEUTSCHEINHIT 1: ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ DEUTSCHEINHIT 1 ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ,ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ.

ΤΑΞΗ Β΄:

ΒΙΒΛΙΟ(KURSBUCH): DEUTSCH EIN HIT 1

ΚΕΦΑΛΑΙΑ: 6, 7, 9 ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΕΣ:71,74-78,81, 92, 93, 97, 98, 104, 110, 127, 128, 134, 136.

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ-DEUTSCHEINHIT 1: ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ DEUTSCHEINHIT 1 ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ.

ΤΑΞΗ Γ΄:

ΒΙΒΛΙΟ (KURSBUCH): DEUTSCH EIN HIT 2

ΚΕΦΑΛΑΙΑ: 1, 2, 3 ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΕΣ: 9, 10, 11, 18, 30, 32, 33, 34, 35, 41, 47 ½ 49 ½, 52, 53.

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΓΑΣΙΩΝ-DEUTSCHEINHIT 2: ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ DEUTSCHEINHIT 2 ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ,ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ.

 

H ΔΙΔΑΣΚΟYΣΑ:

ΨΑΛΛΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Αναζητώντας τη Βασιλεύουσα: Η ιστορία της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως»

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ΄ το Α.Π.Θ.), Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Το ιερό τέμενος της χριστιανοσύνης, η ιστορία και ο βίος του οποίου είχε πεπρωμένο να συνδεθεί με την ιστορία και το βίο ολόκληρου του Ελληνικού έθνους, αλλά και ένα εκ των σημαντικότερων μνημείων της χριστιανικής τέχνης βρίσκεται επί της Νοτιοδυτικής κλιτύος του πρώτου λόφου της Κωνσταντινουπόλεως και μαζί με το Ιερό Παλάτιο και τον Ιππόδρομο αποτελούσε ενιαίο κεντρικό οικοδομικό συγκρότημα της Πόλης.

Σύμφωνα προς την παράδοση, την οποία διασώζουν οι Βυζαντινοί χρονογράφοι, ο πρώτος ναός της Αγίας Σοφίας κτίσθηκε επί Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Μέγας Κωνσταντίνος, αφού εγκατέστησε την πρωτεύουσα του Ρωμαϊκού κράτους, το 331 μ.Χ., στο Βυζάντιο, την κόσμησε με πολλά ιδρύματα όμοια προς αυτά της Ρώμης. Από αυτά τα σημαντικότερα ήταν το Ιερό Παλάτιο και ο Ιππόδρομος. Εκτός όμως του Ιερού Παλατίου και του Ιπποδρόμου, ο Κωνσταντίνος ανήγειρε και δεκατέσσερις εκκλησίες, μεταξύ των οποίων την πρώτιστη και καλλίστη αφιέρωσε στην Υπέρτατη του Θεού Σοφία. Ο διάδοχος και γιός του Κωνσταντίνου Κωνστάντιος την ανοικοδόμησε και την κατέστησε πιο ευρύχωρη και πιο μεγαλοπρεπή, αφιερώνοντας σε αυτό το ναό πολλά αναθήματα, κειμήλια χρυσά και αργυρά. Ο ναός αυτός κατά τους αρχαιολόγους ήταν σχήματος βασιλικής ξυλόστεγης και τα εγκαίνιά του έγιναν στις 15 Φεβρουαρίου του 360. Continue reading

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΑΪΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ 2015 ΓΙΑ ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1.ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ 2.ΘΟΥΡΙΟΣ ,ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ 3.ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ,ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ 4.ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ, ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ 5.Ο ΖΗΤΙΑΝΟΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΚΑΒΙΤΣΑΣ 6.ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ 7.ΤΑ ΖΑ, ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ 8.Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ ΤΟΥ ΠΙΝΔΟΥ,ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ 9.ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Α,Β,Γ,Δ,Ε – ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Α,Β,Γ,Δ,Ε – ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Α,Β,Γ,Δ,Ε – ΕΝΟΤΗΤΑ 4  Δ – ΕΝΟΤΗΤΑ 5 Α,Β,Γ,Δ,Ε – ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Α,Β,Γ,Δ – ΕΝΟΤΗΤΑ 7 Α,Β,Γ,Δ

ΑΡΧΑΙΑ  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 ΕΝΟΤΗΤΑ 1η       Α. Κείμενο, πρώτο παράλληλο κείμενο, Β,Γ   ΕΝΟΤΗΤΑ 2η       Α. Κείμενο, Β, Γ   ΕΝΟΤΗΤΑ 3η       Β ,Γ   ΕΝΟΤΗΤΑ 4η       Α. Κείμενο, πρώτο παράλληλο κείμενο, Β ,Γ   ΕΝΟΤΗΤΑ 5η       Β   ΕΝΟΤΗΤΑ 6η       Α. Κείμενο, πρώτο παράλληλο  κείμενο, Β, Γ  ΕΝΟΤΗΤΑ 7η       Β  ΕΝΟΤΗΤΑ 8η       Α. Κείμενο, παράλληλο κείμενο, Β, Γ ( όχι το Γ1 /2. Αυτοπαθητικές αντωνυμίες)    ΕΝΟΤΗΤΑ 9η       Α. Κείμενο ,Β , Γ ΕΝΟΤΗΤΑ 10η     Γ  ΕΝΟΤΗΤΑ 11η     Γ ( αφαιρούνται οι αναφορικές επιρρηματικές προτάσεις)

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Εισαγωγή : σελ. 63-74 (από το σχολικό εγχειρίδιο Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας) 

Κείμενο : από το σχολικό εγχειρίδιο Δραματική Ποίηση Ευριπίδη Ελένη

Πρόλογος : στ. 1-191 – Α ΄ Επεισόδιο : στ. 437-575 – Β ΄ Επεισόδιο : στ. 576-1219 – Γ ΄ Επεισόδιο : στ. 1286-1424 – Δ ΄ Επεισόδιο : στ 1500-1592

ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

 ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – ΕΝΟΤΗΤΑ 3 (α? ΠΑΡΑΓΡ. Η γαλλική κοινωνία?..και κρατικών αποθηκών)

ΕΝΟΤΗΤΑ 5 – ΕΝΟΤΗΤΑ 7 – ΕΝΟΤΗΤΑ 8 – ΕΝΟΤΗΤΑ 9 – ΕΝΟΤΗΤΑ 10 – ΕΝΟΤΗΤΑ 17

ΕΝΟΤΗΤΑ 18 –ΕΝΟΤΗΤΑ 19 – ΕΝΟΤΗΤΑ 20

ΕΝΟΤΗΤΑ 22(ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ  /   ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΝΕΟΤΟΥΡΚΩΝ)

ΕΝΟΤΗΤΑ 27 – ΕΝΟΤΗΤΑ 28

ΕΝΟΤΗΤΑ 29 (ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ)

ΕΝΟΤΗΤΑ 30 (Η  ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ)

ΕΝΟΤΗΤΑ 31Τα αίτια , η έκρηξη  και τα μέτωπα του Α ΄ Παγκοσμιου πολέμου(??..όπως ονομάστηκε αργότερα)

ΕΝΟΤΗΤΑ 32 – ΕΝΟΤΤΑ 34 (Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΩΝ ΣΕΒΡΩΝ) – ΕΝΟΤΗΤΑ 36

ΕΝΟΤΗΤΑ 39(Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΟΖΑΝΗΣ) – ΕΝΟΤΗΤΑ 42(Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ / Ο ΝΑΖΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ)

 

Τάξη Β ΄:ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΕΝΟΤ .1η Α .ΚΕΙΜΕΝΟ  – ΕΝΟΤ. 3η Α. ΚΕΙΜΕΝΟ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΕΛ.145, Β1,Β2,Γ1  ΕΝΟΤ .4η Γ2 ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ – ΕΝΟΤ. 5η Α. ΚΕΙΜΕΝΟ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΕΛ.148, Β1,Β2,Γ1/1,Γ2, – ΕΝΟΤ. 6η Γ σελ. 49-51 – ΕΝΟΤ. 7η Α. ΚΕΙΜΕΝΟ, Β1, Β2, Γ1, Γ2, Γ3 – ΕΝΟΤ. 8η Γ1/1, Γ2   ΕΝΟΤ. 9η Β1, Γ – ΕΝΟΤ. 11η Α. ΚΕΙΜΕΝΟ, Β1,Β2, Γ (όχι τις σημασίες και χρήσε ις της προστακτικής) – ΕΝΟΤ. 12η Γ1 Προστακτική Ενεστώτα του ρήματος ε?μί και Παρακειμένου των βαρύτονων ρημάτων Ε.Φ. – ΕΝΟΤ. 13η Γ σελ. 103-105 – ΕΝΟΤ. 14η Α. ΚΕΙΜΕΝΟ  ΕΝΟΤ. 15η Γ1/1 , Γ1/2 σελ.116-117 και Γ2 σελ. 118-119 – ΕΝΟΤ. 16η Γ1/1 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ(ΜΤΦΡ) Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΙΛΙΑΔΑ

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ : ΟΛΟΚΛΗΡΗ (ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ Α ΄ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ)

ΡΑΨΩΔΙΑ Α : ΣΤΙΧΟΙ 1-306, 350-431α, 494-612 ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ : ΣΤΙΧΟΙ 369-529 ΡΑΨΩΔΙΑ Ι : ΣΤΙΧΟΙ 225-431 ΡΑΨΩΔΙΑ Π : ΣΤΙΧΟΙ 684-867 ΡΑΨΩΔΙΑ Χ : ΣΤΙΧΟΙ 247-366 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1-Α,Β,Γ,Δ,Ε,ΣΤ  ΕΝΟΤΗΤΑ 2 -Α,Β,Γ,Δ,Ε,ΣΤ   ΕΝΟΤΗΤΑ 3 -Α,Β,Γ,Δ,Ε ΕΝΟΤΗΤΑ 4-Α,Β2,Β3,Γ,Δ,Ε, ΟΧΙ ΤΟ Β1    ΕΝΟΤΗΤΑ 5 -Α,Γ,Δ,Ε,ΣΤ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 -Α,Β,Γ,Δ,Ε ΕΝΟΤΗΤΑ 8 ?Β1

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 1.Πίνοντας ήλιο κορινθιακό, Οδυσσέας Ελύτης. 2.Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο, Ινδιάνος Σιάτλ 3.Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, Άννα φρανκ 4.Κάποια Χριστούγεννα ,Γρηγόριος Ξενόπουλος 5.Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη, Διδώ Σωτηρίου 6.?Ενας αριθμός , Άντον Τσέχωφ 7.Ο μικρός πρίγκηπας και η αλεπού, Αντουάν ντε Σαιντ -Εξυπερύ 8.Τα λουλούδια της Χιροσίμα ,Εντίτα Μόρρις 9.Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας, Μαρία Ιορδανίδου 10.Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα, Δημήτρης Χατζής. 

ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  1.  ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΡΩΜΗ (α,β)
  2. Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

  3. Ο ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΤΟΥ (β,γ)

  4. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ (Ο ελληνικός χαρακτήρας?.(+β)των εσόδων του κράτους)

  5. ΟΙ ΕΡΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ (α,,ε)

  6. Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ Γ΄ ΚΑΙ Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ (β,γ,δ)

  7. Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΟΡΑΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ

  8. Η ΙΔΡΥΣΗ, Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ Ο ΕΚΧΡΙΣΙΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (γ

  9. Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 11ο αιώνα (ΤΟ β. ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ)

  10. ΟΙ ΚΟΜΝΗΝΟΙ ΚΑΙ Η ΜΕΡΙΚΗ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ (β,δ)

  11. Η ΕΝΕΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ

  12. ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

  13. Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ (β) ελληνικά κράτη (ονομαστικά), Δεσποτάτο του Μυστρά

  14. Η ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ (β) Οι Οθωμανοί…των γενιτσάρων (νέος στρατός)

  15. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

  16. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Η οικογενειακή ζωή / Το σχολείο

  17. ΟΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Α. ΚΕΙΜΕΝΟ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ  Γ.ΦΘΟΓΟΙ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Γ .ΤΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΑ- ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ4 Α ΚΕΙΜΕΝΟ ΦΕΛΛΟΠΟΔΕΣ  Β1,Β2,Γ1,Γ2,Γ3 ΕΝΟΤΗΤΑ 5 Β1,Β2,Γ1,Γ2,Γ3 ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Α ΚΕΙΜΕΝΟ  Β2,Γ ΕΝΟΤΗΤΑ 7 Α ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ Β1,Β2,Γ1,Γ2,Γ3,Γ,4 ΕΝΟΤΗΤΑ8 Β2,Γ1-Γ2 ΕΝΟΤΗΤΑ 9 Β1,,Γ1,Γ2,Γ3 ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Β1-Β2,Γ ΕΝΟΤΗΤΑ 11 Α ΚΕΙΜΕΝΟ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ, Β1,Γ ΕΝΟΤΗΤΑ 12 Β1,Γ1,Γ2 ΕΝΟΤΗΤΑ 13 Γ1-Γ2.1 ΟΧΙ ΤΗ ΜΕΤΟΧΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 14 Α ΚΕΙΜΕΝΟ Γ1-Γ2-Γ3 ΕΝΟΤΗΤΑ 15 Γ

  ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ

  1. Έπος: έννοια ? περιεχόμενο ? βασικά γνωρίσματα του ηρωικού έπους. 3.O χρόνος, ο χώρος και ο κόσμος των ομηρικών επών. 4. Oι αοιδοί, οι ραψωδοί και ο Όμηρος. 6. Bασικές ενδείξεις για την αξία των ομηρικών επών . 7. H επίσημη καταγραφή των ομηρικών επών. 8. Tα βασικά θέματα και προβλήματα της Oδύσσειας

ΚΕΙΜΕΝΟ

ΡΑΨΩΔΙΑ α 1-497 ΡΑΨΩΔΙΑ ε 50-251 ,311-420 ΡΑΨΩΔΙΑ ζ 139-259 ΡΑΨΩΔΙΑ ι 240-630

 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 1.«Τα ΠΙΟ ΓΛΥΚΟ ΨΩΜΙ » , ΛΑΪΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ  2. «ΥΠΝΕ ΜΟΥ ΚΙ ΕΠΑΡΕ ΜΟΥ ΤΟ » ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ 3. « ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ » Μ.ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ 4. «Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΓΟΝΑΚΙ » Λ. ΤΟΛΣΤΟΙ 5. «ΝΙΝΕΤ »Ζ .ΣΑΡΗ 6.«ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΡΩΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ»Τ.ΤΙΓΚΑ 7. «Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ » Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ 8. «ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΛΟΥΣΤΡΙΝΙΑ» ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΡΡΑ 9. «Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ » Λ.ΨΑΡΑΥΤΗ 10. «Ο ΒΑΝΚΑΣ » ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Γ1,Γ2 (ΣΕΛ.17-21)  ΕΝΟΤΗΤΑ 2 -Α,Β1, Β2(ΣΕΛ.28-31),Γ(ΣΕΛ.34-35),Δ,Ε ΕΝΟΤΗΤΑ 3 ?Α (ΚΕΙΜΕΝΑ 1,2),Β (ΣΕ.43-46),Γ (ΣΕΛ.47-51),Ε (ΣΕΛ.56-57) ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΟΛΟΚΛΗΡΗ ( ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΩΝ) ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ?Β1,Β2.1,Β2.2,Β2.4,Β3,Γ( ΣΕΛ.92-93) ΕΝΟΤΗΤΑ 6 -ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 8 -ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β:1.Ο ΜΥΚΗΝΑΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΕΛ.29,ΣΕΛ.32

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ:1.ΟΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΕΛ.38 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ 2.ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΣΕΛ.40

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: 1.ΑΠΟΙΚΙΑΚΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΣΕΛ.43-44 2.Η ΠΟΛΗ ΚΡΑΤΟΣ ΣΕΛ.45-46 ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ 3.Η ΣΠΑΡΤΗ ΣΕΛ.48-49 4.Η ΑΘΗΝΑ ΣΕΛ.50-51 ΚΥΛΩΝΑΣ ΚΥΛΩΝΕΙΟ ΑΓΟΣ-ΝΟΜΟΙ ΔΡΑΚΟΝΤΑ 5.ΑΘΗΝΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΕΛ.52-53 6.ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΣΕΛ.55-56 7.ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕΛ.59 ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΟΥ ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ,Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ. 8.Η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΚΗΣ ΑΠΕΙΛΗΣ ΣΕΛ.60-61-62 10.Η ΤΕΧΝΗ ΣΕΛ.65 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΙ ΡΥΘΜΟΙ-ΚΟΥΡΟΙ ΚΑΙ ΚΟΡΕΣ ΣΕΛ .66 ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΑΓΓΕΙΩΝ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: 1.Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΔΗΛΟΥ ΣΕΛ.69 Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ 2.ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ- Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΕΛ.71-72 ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ 3.Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ ΣΕΛ.73-74 ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ 4.Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΕΛ 75-77

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ: 1.Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΣΕΛ. 83 ΤΑ ΑΙΤΙΑ ?ΦΑΣΕΙΣ 2.Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗ ΣΙΚΕΛΙΑ 415-413 Π. Χ. Ο ΔΕΚΕΛΕΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 413-404 Π.Χ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ:4.ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΣΕΛ.102-103

 

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΑΪΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ 2014-2015

Α΄ ΤΑΞΗ:  ΚΕΦΑΛΑΙΑ:  1,2,3,4,5,7,8,9,10,12,14,16,17,18,19.

Β΄ ΤΑΞΗ:  ΚΕΦΑΛΑΙΑ :  3,4,5,6,8,9,10,12,13,14,15,17,19,20,21.

Γ΄ΤΑΞΗ:   ΚΕΦΑΛΑΙΑ :  3,4,5,7,9,10,11,12,14,15,17,18,19,20,22,26.