ΕΠΙΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς  και κηδεμόνες,

Από το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων ανακοινώνεται ότι τα τελικά αποτελέσματα και  οι έλεγχοι προόδου, φοίτησης & επίδοσης του Γ΄ τριμήνου  των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου μας,  του Σχολικού Έτους 2014-15, θα δίνονται από  την Τρίτη 23-06-2015  και  από ώρα 9:00 έως  14.00 μ.μ. και κάθε μέρα τις ίδιες ώρες έως τις 30-6-2015. Στα ίδια χρονικά διαστήματα θα γίνονται παράλληλα και οι εγγραφές.

                                                                                Η Διευθύντρια

                                                                                  ΗΛΙΑΔΗ ΑΜΑΛΙΑ

                                                                                  φιλόλογος

 

«Διαδικασία και δικαιολογητικά για την πληρωμή της Εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών με τέκνα υποχρεωτικής εκπαίδευσης και χαμηλά εισοδήματα (άρθρο 27 παρ. 3 του Ν.3016/2002)»

Έχοντας υπόψη την υπ? αριθ. 2/46354/0026/20-07-2012 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ2204/τΒ/2012), σας ενημερώνουμε ότι για την πληρωμή της εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών με τέκνα υποχρεωτικής εκπαίδευσης και χαμηλά εισοδήματα είναι απαραίτητα τα παρακάτω δικαιολογητικά:

  1. Αίτηση του Δικαιούχου (Υπόδειγμα Ι)
  2. Βεβαίωση του Δ/ντή του Γυμνασίου από την οποία να προκύπτει η εγγραφή του μαθητή σε τάξη του Γυμνασίου και η κανονική παρακολούθηση των μαθημάτων κατά το σχ. Έτος που έληξε. Η βεβαίωση είναι μοναδική και δεν επανεκδίδεται.
  3. Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση.(π.χ.: στην αίτηση για το σχ. Έτος 2014-2015 απαιτείται το εκκαθαριστικό της φορολογικής δήλωσης που υποβλήθηκε το 2015). Όταν το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00?) ο αιτών δεν δικαιούται την εισοδηματική ενίσχυση(άρθρο 27 παρ. 3 & 4 του Ν.3016/2002).
  4. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του δικαιούχου
  5. Υπεύθυνη Δήλωση Ν.1599/1986 του δικαιούχου, περί της μη είσπραξης της οικονομικής ενίσχυσης άλλη φορά (Υπόδειγμα ΙΙ).
  6. Φωτοτυπία Τραπεζικού Λογαριασμού-ΙΒΑΝ

Οι αιτήσεις των δικαιούχων καθώς και τα σχετικά απαραίτητα δικαιολογητικά που τις συνοδεύουν διαβιβάζονται από το σχολείο σας στη Διεύθυνση Δ.Ε. Τρικάλων-Οικονομικό Τμήμα για έλεγχο της πληρότητας των δικαιολογητικών και προώθησή τους στην Υ.Δ.Ε. Ν.Τρικάλων για την έκδοση των σχετικών Χρηματικών Ενταλμάτων.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

                                                                          

Η  ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ  Δ.Δ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ 

                                                                                                   ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΚΛΑ

Αποχαιρετισμός στο Γυμνάσιο

με τη σοφή ρήση του Πλάτωνα: «απ? όλα όσα διαθέτουμε, η παιδεία είναι το μόνο αθάνατο και θείο».   

Αγαπητή κα διευθύντρια, αγαπητοί καθηγητές, συμμαθητές και φίλοι!

Σήμερα συγκεντρωθήκαμε όλοι οι τελειόφοιτοι του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων για να γιορτάσουμε την αποφοίτησή μας από το σχολειό, αφού προηγούμενος γράψαμε και τo τελευταίo μάθημα των εξετάσεων. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων θα μας αποχαιρετήσει και αυτός δίνοντάς μας ένα αναμνηστικό δώρο που θα μας  συνοδεύει για το επερχόμενο καλοκαίρι, έχοντας αποτυπωμένη πάνω του τη σοφή ρήση του Πλάτωνα: «απ? όλα όσα διαθέτουμε, η παιδεία είναι το μόνο αθάνατο και θείο».

Με ιδιαίτερη χαρά δεχτήκαμε να εκφωνήσουμε τον αποχαιρετιστήριο αυτό λόγο, αφού θα μας δινόταν η ευκαιρία να θυμηθούμε και πάλι τις αξέχαστες στιγμές που περάσαμε τα τρία τελευταία χρόνια σε αυτό εδώ το σχολείο και τα συναισθήματα που νιώσαμε.

Στην αρχή αυτού του ταξιδιού μας στο γυμνάσιο τα συναισθήματα μας ήταν ανάμεικτα. Από την μια πλευρά χαιρόμασταν που αφήσαμε επιτέλους το δημοτικό πίσω μας και θεωρούσαμε ότι μεγαλώσαμε, από την άλλη νιώθαμε αμηχανία μπροστά στους νέους μας καθηγητές και το άγνωστο ως τότε περιβάλλον. Σύντομα όμως προσαρμοστήκαμε στην νέα καθημερινότητα και τις απαιτήσεις της.

Η φετινή σχολική χρονιά αποτελεί το τέλος μιας πορείας. Φέτος ολοκληρώνεται για εμάς ένας κύκλος. Ένας κύκλος που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια. Διανύσαμε μια συναρπαστική διαδρομή. Σε αυτά τα τρία χρόνια λοιπόν μοιραστήκαμε αγωνίες και ελπίδες, όνειρα, στόχους, εμπειρίες και αναπτύξαμε ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς. Φέτος επιβραβεύονται οι κόποι και οι προσπάθειες των γυμνασιακών σχολικών μας χρόνων. Αφήνουμε ένα χώρο οικείο, ένα χώρο που φιλοξένησε και υποστήριξε ένα μέρος του ταξιδιού μας προς της ενηλικίωση. Ένα χώρο, όπου είχαμε την ευκαιρία να πλουτίσουμε τις γνώσεις μας, να αποκτήσουμε εφόδια για το μέλλον, να δημιουργήσουμε φιλίες, πολλές από τις οποίες θα κρατήσουν μια ζωή, να θωρακιστούμε με ηθικές αξίες, να χτίσουμε μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Αυτά τα τρία χρόνια  θα μείνουν χαραγμένα στο μυαλό μας γιατί αποτέλεσαν σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Όμως το ταξίδι μας δεν τελειώνει εδώ. Η αποφοίτηση από το γυμνάσιο είναι απλώς ένας σταθμός. Τον Σεπτέμβριο, πηγαίνοντας στο λύκειο θα γνωρίσουμε ένα καινούριο πάλι περιβάλλον στο όποιο άλλοι θα προσαρμοστούν γρήγορα και άλλοι με αργότερο ρυθμό. Όμως όλοι πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά έχοντας εφόδια τα όσα μας πρόσφερε το γυμνάσιο. Πρέπει να φροντίσουμε να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας και να αναπτύξουμε περισσότερο τις δεξιότητες και τα ταλέντα μας.

Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και τους καθηγητές μας που στάθηκαν δίπλα μας και μας καθοδήγησαν στην πορεία μας στο γυμνάσιο.

Οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων:

Κόκκα Ευαγγελίνα

Παράσχη Δήμητρα

Σδόγκος Ηλίας

«Η επίδραση της τηλεόρασης στο παιδί»

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Η ανθρωπότητα περνά σήμερα μια κρίσιμη περίοδο. Ενώ από το ένα μέρος η επιστημονική και τεχνική πρόοδος έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη, από το άλλο η ηθική προκοπή ατόμων και λαών βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Αξίες αιώνιου κύρους που άλλοτε αποτελούσαν τα ιδανικά του ανθρώπου, σήμερα κλονίστηκαν κι αυτό έφερε σύγχυση στον άνθρωπο. Μέσα στο τρικυμισμένο αυτό πέλαγος αγωνίζεται ο καθένας μας να βρει τη γραμμή πλεύσεως καθώς και την ψυχική του ισορροπία. Στην προσπάθεια που κάνει για να φέρει εξισορρόπηση και αρμονία στον ψυχικό του κόσμο, πολύ θα τον βοηθήσει η Νέα αγωγή. Η αγωγή εκείνη, που θα φροντίσει να αναπτύξει φυσιολογικά όλες τις ιδιότητες και δεξιότητες του ανθρώπου, ώστε να τον κάνει ευτυχισμένο, αλλά και χρήσιμο μέλος μιας ηθικής και προοδευμένης κοινωνίας.

Το είδος αυτό της αγωγής επιδιώκει συστηματικά το Σχολείο με καθορισμένο σχέδιο, μέσα και σκοπό. Στις επιδιώξεις του όμως αυτές, το Σχολείο χρειάζεται τη συμπαράσταση και βοήθεια του πρωταρχικού παράγοντα της αγωγής, της οικογένειας. Σήμερα οι δύο αυτοί παράγοντες πρέπει να συνεργασθούν στενά για να επιτύχουν το σκοπό της Αγωγής. Η ευθύνη της ανάπτυξης του νέου ανθρώπου βαρύνει και τα δυο μέρη. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε πως το χρέος της οικογένειας είναι μεγαλύτερο. Το παιδί μέσα στους κόλπους της οικογένειας θα πρωτοαντικρίσει το φως και θα περάσει τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Εκεί θα μορφοποιήσει τις πρώτες του δυνατότητες, θα πάρει την πρώτη μορφή ο ψυχικός του κόσμος και θα συντελεσθεί η υποδομή του χαρακτήρα του και της προσωπικότητάς του. Η αποστολή της οικογένειας είναι σοβαρή και υπεύθυνη γιατί η αγωγή των παιδιών με την πρόοδο και ανάπτυξη του τεχνικού πολιτισμού, γίνεται όλο και δυσκολότερη. Δυσεπίλυτα προβλήματα αγωγής συναντά σήμερα η οικογένεια. Μεταξύ αυτών των προβλημάτων -ένα από τα πλέον σύγχρονα και ζωτικά- είναι και : «Η επίδραση της τηλεόρασης στο παιδί». Continue reading

Λόγος περί τα «Διευθυντικά» σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Υποψήφια Διευθύντρια στο 3ο ΓΕΛ Τρικάλων, στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων και στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Η  σύντομη εισήγηση που ακολουθεί με θέσεις, σκέψεις και προβληματισμούς για την Ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να αναδειχτούν οι Διευθυντές/Διευθύντριες σχολικών μονάδων, αποτελεί ουσιαστικά αναφορά στα στοιχεία του νόμου, ερμηνευμένα υπό την υποκειμενική μου οπτική και προσέγγιση και με την προσωπική μου «σφραγίδα» στις λεπτές του λεκτικές  διατυπώσεις.

Τα κριτήρια,  με βάση τα οποία καλούνται οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ψηφίσουν τον ηθελημένο τους υποψήφιο διευθυντή/ντρια σχολικής μονάδας, είναι  η προσωπικότητα, η συμβολή του/της μέσω της επιμορφωτικής δραστηριότητας που ανέπτυξε και αναπτύσσει στην  επαγγελματική εξέλιξη και στο εκπαιδευτικό έργο του σχολείου, καθώς και η γενική συγκρότηση υποψηφίου.

Σύμφωνα με τις ανωτέρω προϋποθέσεις, καθίσταται σημαντική η επιλογή προσώπου για τη θέση του Διευθυντή/ντριας εκ μέρους του συλλόγου των διδασκόντων. Αυτός/αυτή, ως στέλεχος της Εκπαίδευσης, εκπροσωπεί το σχολείο και το σύλλογο διδασκόντων καθηγητών στη δημόσια σφαίρα, συντονίζει, διαμορφώνει και διαγράφει τη δημόσια εικόνα του εκπαιδευτικού ιδρύματος, διαμεσολαβεί τις σχέσεις του σχολείου με τους Σχολικούς Συμβούλους, το Δ/ντή/ντρια της Β/θμιας Εκ/σης, τους γονείς και κηδεμόνες, τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς με τους οποίους σχετίζεται και από τους οποίους εξαρτάται το δημόσιο σχολείο (δήμο, περιφέρεια, Υπουργείο, Υπηρεσίες αποκεντρωμένες και κεντρικές). Continue reading

«Οι πολιτιστικές σχολικές εκδρομές ως τρόπος γνωστικής αποτύπωσης, δημιουργικής εμπειρίας και μάθησης»

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ΄ το Α.Π.Θ.), Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

 Ένα μουσείο ή πολύκεντρο Πολιτισμού, συνήθως, παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μιας ορισμένης περιοχής προσάρμοσαν τη ζωή τους στο χώρο, σε διαφορετικές χρονικές και ιστορικές περιόδους. Στις αίθουσές του φιλοξενείται συλλογή αντικειμένων με ιστορική ή συμβολική αξία. Οι επισκέπτες έρχονται σε επαφή με το πέτρινο ή το δασώδες τοπίο της συγκεκριμένης περιοχής. Πώς οι ντόπιοι προσαρμόστηκαν στην τραχιά γη και δάμασαν προς όφελός τους την άφθονη πέτρα ή την άφθονη ξυλεία; Μέσα από το φωτογραφικό φακό διαφόρων καλλιτεχνών φωτογράφων και τα αντικείμενα μιας συλλογής, παρουσιάζονται οι τρόποι διαβίωσης, τα τοπικά προϊόντα και ο τρόπος συλλογής, παραγωγής και επεξεργασίας τους. Αποτέλεσμα ποιών συνθηκών είναι η καλή ποιότητα των προϊόντων; Οι αυθεντικές γεύσεις ξυπνούν παιδικές μνήμες ενώ παράλληλα η καλλιέργεια και η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων αποκτά ιδιαίτερη σημασία στη σημερινή οικονομική συγκυρία.

Ωστόσο, το ταξίδι αυτό στο χρόνο δεν παραμένει μόνο στο χθες αλλά συνδέεται και εναρμονίζεται με το παρόν. Οι μαθητές όντας γεμάτοι από εικόνες ενός ενδιαφέροντος τόπου, από τη ζωή και την πολιτιστική του ταυτότητα, συγχρονίζονται με το σήμερα και με τη βοήθεια ενδεχομένως διαδραστικού χάρτη καλούνται να περιηγηθούν στα αξιολογότερα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος όλης της περιοχής. Επομένως, η επίσκεψη σε ένα κέντρο Πολιτισμού, αποτελεί αφετηρία ή σταθμό για περιήγηση στην περιοχή, στο πλαίσιο μιας μονοήμερης ή πολυήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής. Συνεπικουρώντας στο έργο του σχολείου και συμβάλλοντας στην κατάκτηση της βιωματικής γνώσης, προσφέρει εμπειρίες που βασίζονται στην επαφή με πραγματικά αντικείμενα και ουσιαστικά βοηθά τους μαθητές να συμπληρώσουν τις θεωρητικές τους γνώσεις. Για παράδειγμα, οι μαθητές επισκεπτόμενοι μουσεία σε συνέχεια του μαθήματος της Ιστορίας, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για σημαντικά ιστορικά γεγονότα τοπικής ιστορίας, τα ήθη, τα έθιμα, τη θρησκεία και την τέχνη μιας περιοχής.

Στα μουσεία και στα κέντρα Πολιτισμού παράλληλα πραγματοποιούνται διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές όλων των ηλικιών, τα οποία συνοδεύονται από πλήρη εκπαιδευτικό φάκελο. Επίσης διοργανώνονται και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως ξεναγήσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, ομιλίες, μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις ή θεατρικές παραστάσεις κτλ. Μαθητές και εκπαιδευτικοί λειτουργοί αποτελούν ένα από τα πρωτεύοντα κοινά των Μουσείων αλλά και ένα ουσιαστικό κομμάτι της κοινωνίας που μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην προώθηση του πολιτισμού μας μέσω της διαδραστικής και συμμετοχικής διαδικασίας.

Η οργάνωση εκπαιδευτικών σχολικών εκδρομών Continue reading

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ

Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων καθηγητών του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, απευθύνω τα θερμότερα συγχαρητήριά μαςστις μαθήτριές μας Ανδρεανίδη Ελισσάβετ , σειρά 34η, της Γ΄ Γυμνασίου και Καρκανιά Μαρία Αλεξάνδρα, σειρά 46η, Δασκάλου Ελένη, σειρά 67η, Μανθέλα Αναστασία, σειρά 106η , της Α΄ Γυμνασίου, οι οποίες διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής για τα Γυμνάσια. Οι εν λόγω μαθήτριες, που διακρίνονται, εκτός από την επιμέλεια και την εξυπνάδα τους και για την εμπλοκή και ενασχόλησή τους με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα του σχολείου μας, μας κάνουν ιδιαίτερα περήφανους, καθώς ως θετικό πρότυπο τιμούν και χαροποιούν, με την επιτυχία τους, σύσσωμη τη σχολική μας κοινότητα.

Πολλά μπράβο στις ίδιες πρωτίστως, μα και στους γονείς τους και τους καθηγητές τους, και ιδιαίτερα στην κ. Μαυρομμάτη Ειρήνη ΠΕ04 που τις προέτρεψε και τις ώθησε στο να συμμετάσχουν στοΝ διαγωνισμό! Καλή πρόοδο, αγαπητές μας και πάντα επιτυχίες στο πεδίο της γνώσης και της κοινωνίας!

Η Διευθύντρια

Ηλιάδη Αμαλία, ΠΕ02