Πρόγραμμα Αγωγής υγείας -σχολικό έτος 2015-16
Συντονίστρια: Αποστόλου Μαριάννα, ΠΕ05, MSc
«Μόνο ό,τι δέχτηκες με τη ψυχή σου αυτό μόνο μαθαίνεις
και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και στο χαρακτήρα σου»
Dewey
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας -σχολικό έτος 2015-16
«Μόνο ό,τι δέχτηκες με τη ψυχή σου αυτό μόνο μαθαίνεις
και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και στο χαρακτήρα σου»
Dewey
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αποστόλου Μαριάννα (ΠΕ05)
Μέθοδος εργασίας: Ομαδοσυνεργατική
Στην θεματική ενότητα «Μαθαίνω να διαχειρίζομαι τον ελεύθερο χρόνο μου» επικεντρωθήκαμε κυρίως στο να γνωρίσουν οι μαθητές/μαθήτριες ο ένας/η μία τον άλλο/την άλλη, να αποδεχτούν τη διαφορετικότητά τους και να μάθουν να συνεργάζονται ώστε να ολοκληρώσουν διάφορες δραστηριότητες, αξιοποιώντας τις διαφορετικές δυνατότητες και ικανότητες των μελών της ομάδας τους με σεβασμό, περνώντας ταυτόχρονα καλά.
Στη συνέχεια έγινε διερεύνηση των παρακάτω ερωτημάτων
Οι μαθητές/μαθήτριες συζήτησαν μεταξύ τους και στο τέλος αποφάσισαν
α) να καταγράψουν τα παραδοσιακά παιχνίδια που θα μάθαιναν από τους παππούδες τους http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?p=7178
β) να παίξουν παραδοσιακά παιχνίδια και να διδάξουν στους άλλους μαθητές/ριες &
γ) να ασχοληθούν με την μαγειρική μαγειρεύοντας το αγαπημένο τους πιάτο με τη στήριξη των γονέων τους http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?p=7184
Παρουσίαση εργασιών: Οι ομάδες παρουσίασαν το τελικό προϊόν των εργασιών τους στους άλλους. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων του Μαρτίου οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν τα παραδοσιακά παιχνίδια σε συμμαθητές Α΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων των άλλων τμημάτων. Σημαντικό ήταν να συμμετέχουν όλοι στην παρουσίαση.
Αυτοαξιολόγηση: Συχνά καταθέταμε πώς νιώθαμε κατά τη διάρκεια των εργασιών, θετικές και αρνητικές εμπειρίες, τι θα αλλάζαμε, τι θα αφήναμε ίδιο, πώς μας φάνηκε το τελικό αποτέλεσμα κ.ά.. Έτσι έγινε καταγραφή συμπερασμάτων από τις ομάδες.
Τα ερωτήματα:
επιλέχτηκαν σε συνεργασία με τα παιδιά, μια και κατά γενική ομολογία ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τους είναι οι συγκρούσεις. Επίσης, οι συγκρούσεις είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στο σχολείο και η διαχείριση αυτών αποτελεί επιτακτική ανάγκη στη σχολική πραγματικότητα. Continue reading