Καλοκαιρινός διαγωνισμός διαβάσματος

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+/KA2 “Reading Without Borders” κάθε μαθητής του σχολείου μας μπορεί να συμμετέχει στον καλοκαιρινό διαγωνισμό διαβάσματος λογοτεχνικών βιβλίων κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Στο ημερολόγιο που φαίνεται παραπάνω ο κάθε συμμετέχων μαθητής σημειώνει τις μέρες και το χρόνο που διέθεσε για διάβασμα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Η συμπλήρωση τουλάχιστον 50 ημερών διαβάσματος με χρονική διάρκεια  30 λεπτά ή και παραπάνω οδηγεί στην κατάκτηση του “Επαίνου για τον καλύτερο αναγνώστη/-στριας”. Παράλληλα ο κάθε μαθητής σημειώνει στοιχεία που αφορούν τον συγγραφέα, τους κυριότερους ήρωες, την πλοκή και την κεντρική ιδέα του βιβλίου που διάβασε κι έτσι δημιουργεί το “Ημερολόγιο του αναγνώστη”. Στόχος της δραστηριότητας είναι να παρακινηθούν οι μαθητές μας να αποκτήσουν τη συνήθεια του εξωσχολικού διαβάσματος κατακτώντας έτσι ένα μοναδικό και πιστό φίλο για όλη τους τη ζωή: το βιβλίο.

Σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας θα δοθούν οι έπαινοι στους συμμετέχοντες μαθητές. Μπορείτε να προμηθεύεστε τα αντίστοιχα φυλλάδια συμμετοχής από την υπεύθυνη υλοποίησης  του έργου κ. Μαγαλιού Καλλιόπη (ΠΕ86).

Αποχαιρετιστήρια Γιορτή Λήξης του Σχολικού Έτους 2017-18

Την Τρίτη 29 Μαΐου 2018  πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του σχολείου μας η αποχαιρετιστήρια γιορτή για την λήξη της σχολικής χρονιάς και για την αποφοίτηση των μαθητών της Γ΄ τάξης, οι οποίοι αποχαιρετούν πλέον το Γυμνάσιο.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την ομιλία του Διευθυντή του 3ου Γ/σίου  κ. Κων/νου Γκούτα, ο οποίος αποχαιρέτησε τους μαθητές της Γ΄ τάξης και τους ευχήθηκε «Kαλή πρόοδο και καλή επιτυχία στη συνέχεια των προσπαθειών τους». Τους προέτρεψε να πιστεύουν στον εαυτό τους και  να προσπαθούν με επιμονή  να επιτύχουν τους στόχους τους. Ακολούθησαν οι  αποχαιρετιστήριες ομιλίες που εκφώνησαν η  Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Ελπίδα Κουτσογιάννη  και ο Πρόεδρος του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου, μαθητής της Γ΄ τάξης,  Χάρης Μπαρούτας. Στη συνέχεια οι μαθητές απήγγειλαν ποιήματα και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς.

 Κατόπιν οι μαθητές μίλησαν για τις εντυπώσεις και  τις αναμνήσεις τους από την τρίχρονη πορεία τους στο Γυμνάσιο με τις καλές και τις άσχημες στιγμές, αλλά και για τις προσδοκίες τους από το σχολείο. Μας συγκίνησαν, καθώς εκμυστηρεύτηκαν τις ελπίδες τους και τα όνειρά τους, τις σκέψεις και τις προσδοκίες τους από το μέλλον. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων παρέδωσε στους μαθητές της Γ΄ τάξης αναμνηστικά δώρα, που θα τους θυμίζουν πάντα τα γυμνασιακά τους χρόνια. 

Η όμορφη γιορτή συνεχίστηκε με τον διαγωνισμό ΚΑΡΑΟΚΕ, όπου οι μαθητές με πολύ κέφι τραγούδησαν, αλλά και χόρεψαν, κλείνοντας έτσι ευχάριστα τη σχολική χρονιά και αποχαιρετώντας οι τελειόφοιτοι μαθητές μας το Γυμνάσιο.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων τους ευχόμαστε «Καλή Πρόοδο και Καλή Τύχη στην μετέπειτα πορεία τους».

 

Ημέρα Μαθηματικών στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

ΑΦΙΣΑ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – ΗΜΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Την Παρασκευή 25 Μαΐου 2018 οργανώθηκε από τους Μαθηματικούς του σχολείου μας η «Ημέρα Μαθηματικών», με αφορμή την κήρυξη  από το Υπουργείο Παιδείας,  του έτους 2018, ως έτος Μαθηματικών.

Στα πλαίσια αυτής της ημέρας πραγματοποιήθηκαν ποικίλες εκδηλώσεις με θέμα την θέση των Μαθηματικών σήμερα αλλά και στην αρχαιότητα και την σχέση των Μαθηματικών με τις υπόλοιπες επιστήμες. Παρουσιάστηκαν οι σημαντικότεροι Μαθηματικοί άντρες και γυναίκες από την αρχαιότητα έως σήμερα και το έργο του καθενός. Έγιναν προβολές βίντεο, διαλέξεις – συζητήσεις, παρουσιάσεις, επίλυση μαθηματικών γρίφων και quiz. 

Το αποκορύφωμα της ημέρας και κατά γενική ομολογία, το πιο διασκεδαστικό, ήταν το «Κυνήγι του Θησαυρού» που οργανώθηκε από τους Μαθηματικούς του σχολείου, στο οποίο συμμετείχαν όλα τα παιδιά αλλά και όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, χωρισμένοι σε ομάδες. Οι τρεις ομάδες που νίκησαν – μία για κάθε τάξη – ως ανταμοιβή της προσπάθειάς τους, κέρδισαν από ένα κουτί γλυκά που πρόσφερε το Σχολείο. Το σίγουρο πάντως είναι ότι όλες οι ομάδες, είτε νίκησαν είτε όχι, το διασκέδασαν και είδαν ότι τα Μαθηματικά έχουν και την ευχάριστη και «παιχνιδιάρικη» πλευρά τους.

 Τα θετικά μηνύματα αυτής της ημέρας και οι ενθουσιώδεις αντιδράσεις των παιδιών ήταν η ανταμοιβή των διοργανωτών για όλη την κούραση της προετοιμασίας και το άγχος των προηγούμενων ημερών. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να την επαναλάβουμε σύντομα. 

Οι Μαθηματικοί του 3ου Γυμνασίου

Μπλούνα Καλλιόπη – Τσαγκαδόπουλος Χαράλαμπος

Δείτε το βίντεο στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=WbVNaLJiMWU

 

Reading Without Borders: 3η Διακρατική Συνάντηση στην Ιρλανδία

Η 3η διακρατική συνάντηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο Westport, μια κωμόπολη στη δυτική ακτή  της Ιρλανδίας  από   7 έως 11 Μαΐου. Στη διεθνική συνάντηση συμμετείχαν τρεις καθηγήτριες από το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων,  η κ. Μαγαλιού Καλλιόπη υπεύθυνη υλοποίησης του έργου, η κ. Μπανάσιου Ευαγγελία, φιλόλογος, η κ. Παπαευθυμίου Μαρία, βιολόγος και  δυο μαθητές, ο Οικονόμου Γιώργος και η Κουτσαμπελούλη Λεμονιά, της Γ΄ και Β΄ τάξης αντίστοιχα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στους ιρλανδούς μαθητές την πόλη μας και το σχολείο μας και να απαντήσουν σε άπταιστα αγγλικά στις ερωτήσεις που τους έθεσαν σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, τον ελεύθερο χρόνο τους, τα αγαπημένα τους βιβλία και τα γενικότερα τα ενδιαφέροντά τους. Επίσης, συμμετέχοντας  στην εκπαιδευτική δραστηριότητα: «Πολιτισμός μέσα από τη λογοτεχνική κληρονομιά» πρόβαλαν ταινίες τις οποίες σκηνοθέτησαν και στις οποίες πρωταγωνίστησαν οι ίδιοι. Οι ταινίες που παρουσιάστηκαν, βασίστηκαν σε λογοτεχνικά έργα και μύθους των συμμετεχουσών χωρών. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές μας να έλθουν σε επαφή με την κουλτούρα και τον πολιτισμό άλλων χωρών, να γνωρίσουν την λογοτεχνική τους κληρονομιά αλλά και να διασκεδάσουν και να μοιραστούν τα έργα τους.  Επιπρόσθετα, συμμετείχαν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες δημιουργίας κατασκευών παρουσίασης με εικόνες γνωστών λογοτεχνικών έργων και παραμυθιών. Οι παιδαγωγικές μέθοδοι και τα εκπαιδευτικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, θα αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία και καλές πρακτικές   για τους μαθητές των εταιρικών σχολείων. Εκτός από την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στους χώρους του σχολείου από τον Διευθυντή  και την  φιλοξενία στις αίθουσες από τους εκπαιδευτικούς για την παρακολούθηση μαθήματος, η διοργάνωση γιορτής αφιερωμένης στους παππούδες και τις γιαγιάδες των μαθητών θα μας μείνει αξέχαστη. Η γιορτή αυτή εξέφραζε την αγάπη και   την ευγνωμοσύνη των μικρών μαθητών για την αμέριστη  φροντίδα, την ηθική αγωγή  και τη ζεστή αγκαλιά που βρίσκουν σ’ αυτούς. Η γιορτή κορυφώθηκε όταν όλοι οι συμμετέχοντες τραγούδησαν από κοινού ένα παραδοσιακό τραγούδι με τη συνοδεία ιρλανδικής μπάντας.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της συνάντησης πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της πορείας του έργου, έγινε ανταλλαγή πνευματικών προϊόντων που δημιούργησαν οι μαθητές μας (international booklet “Somewhere under the rainbow”)  και προγραμματίστηκαν  οι επόμενες συναντήσεις  και  δραστηριότητες με στόχο την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του σχεδίου.

Παράλληλα με τις εργασίες του προγράμματος είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σ’ επαφή με τον πολιτισμό και την ιστορία της Ιρλανδίας, να δοκιμάσουμε γεύσεις από την τοπική κουζίνα, να γευτούμε τη διάσημη μπύρα Guinness και να ακούσουμε παραδοσιακή  μουσική. Επισκεφτήκαμε το λαογραφικό-ιστορικό μουσείο της περιοχής, ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης, φωτογραφηθήκαμε στο μνημείο για τον λιμό που έπληξε την Ιρλανδία στα μέσα του 19ου αιώνα, απολαύσαμε τη θέα στον ατλαντικό ωκεανό και τα υπέροχα καταπράσινα τοπία. Επιπλέον, περπατήσαμε στο φημισμένο ιερό βουνό του Αγίου Πατρικίου, Croagh Patrick και το εθνικό πάρκο Connemara και μάθαμε για την τύρφη που υπάρχει στο έδαφός της και χρησιμοποιείται ως άριστο θερμαντικό υλικό (Boglands). Ο φυσικός αυτός πλούτος μαζί με την  καλλιέργεια της πατάτας και την ελεύθερη βοσκή των προβάτων  έσωζαν πολλές φορές τον φτωχό ιρλανδικό πληθυσμό  από τη λιμοκτονία και τη μετανάστευση στην Αμερική.

Τέλος, η παραμονή μας στο Δουβλίνο μας έδωσε την ευκαιρία να  επισκεφτούμε τη διάσημη βιβλιοθήκη του Trinity College (την οποία κοσμούν προτομές των ελλήνων φιλοσόφων: του Πλάτωνα, του Σωκράτη και του Αριστοτέλη), τον μητροπολιτικό ναό της εκκλησίας του Χριστού και την Dublinia,  το μουσείο για την ιστορία της Ιρλανδίας από την εποχή των Βίκινγκς έως το μεσαίωνα. Το Δουβλίνο, πόλη των διάσημων συγγραφέων Τζέιμς Τζόυς, του Μπέκετ, και του Όσκαρ Ουάιλντ αλλά και πατρίδα του Κέννεντυ αποτυπώνει καθημερινά τα χαρακτηριστικά  ενός λαού εξωστρεφούς και ευγενικού, που αναμειγνύει υλικά του μύθου και της στυγνής πραγματικότητας και  γεύεται και τραγουδά τη ζωή στις φημισμένες ιρλανδικές παμπ. Η φιλόξενη ατμόσφαιρα της πόλης, οι πολυσύχναστοι δρόμοι και τα υπέροχα πάρκα με τις μουσικές και την ευχάριστη ατμόσφαιρα έκλεψαν τις καρδιές μας και χαράχθηκαν ανεξίτηλα στη μνήμη

μας.

Συμπερασματικά, οι κοινές δραστηριότητες και οι πολιτισμικές εμπειρίες στα πλαίσια αυτής της διεθνικής συνάντησης  είναι βέβαιο πως αναπτύσσουν μια δυναμική σχέση  ανάμεσα στα συνεργαζόμενα σχολεία και πως οικοδομούν για το μέλλον  τα θεμέλια ενός ανοιχτού σχολείου βασισμένου στην αποδοχή της διαφορετικότητας των πολιτισμών στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο κόσμο.

Για το 3ο Γυμνάσιο

Μαγαλιού Καλλιόπη

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο της 3ης διακρατικής συνάντησης (LTTA C2)

Δημοσίευση άρθρου στα Trikalaola

Δημοσίευση άρθρου στο TrikalaIn

Δημοσίευση του άρθρου στο TrikalaNews

Δημοσίευση του άρθρου στο Trikalavoice

Εντυπώσεις των μαθητών που συμμετείχαν στην μετακίνηση

Διαβάστε εδώ τις εντυπώσεις του μαθητή της Γ΄ τάξης Οικονόμου Γιώργου 

Δείτε εδώ την παρουσίαση του Οικονόμου Γιώργου

 

Δείτε εδώ τις εντυπώσεις της μαθήτριας της Β΄τάξης Κουτσαμπελούλη Λεμονιάς

Πολιτιστικό Πρόγραμμα: «Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον»

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2017-18 εκπονήθηκε στο σχολείο μας το Πρόγραμμα Πολιτιστικής Εκπαίδευσης  «Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον», από μαθητές της Γ΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, με συντονίστρια του προγράμματος την εκπαιδευτικό Στουκογεώργου Αναστασία-ΠΕ10.01 και συμμετέχοντες τους εκπαιδευτικούς Μπανάσιου Ευαγγελία-ΠΕ02 και Τσαγκαδόπουλο Χαράλαμπο-ΠΕ03.

Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές  τον Ποντιακό Ελληνισμό και συγκεκριμένα την ιστορία του, τον πολιτισμό του και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας. Οι θεματικές ενότητες  τις οποίες μελέτησαν οι μαθητές ήταν: 

  • Η ιστορία του Πόντου.
  • Η καθημερινότητα στον κόσμο: ήθη, έθιμα, τραγούδια, ενδυμασίες, διατροφή.
  • Η ποντιακή διάλεκτος.
  • Οι ποντιακές κοινότητες ανά τον κόσμο.
  • Η Παναγία Σουμελά και τα μοναστήρια του Πόντου.
  • Ο Πόντος μέσα από εικόνες και κείμενα.
  • Η συμβολή των Ποντίων στην ανάπτυξη της Ελλάδας.
  • Οι πρόσφυγες Πόντιοι του προηγούμενου αιώνα και το προσφυγικό πρόβλημα σήμερα.
  • Οι Πόντιοι σήμερα 

Στους παρακάτω συνδέσμους δείτε εργασίες των μαθητών και δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος:

ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

ΠΟΝΤΟΣ

ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ

ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΛΑΖ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ

ΔΙΗΓΗΜΑ-Στη γιαγιά Μαρία με αγάπη…..

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ