Δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας στην Α΄ Γυμνασίου

Οι δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών/τριών έχουν ως στόχο να καλλιεργήσουν σύγχρονες οριζόντιου χαρακτήρα δεξιότητες οι οποίες σχετίζονται με την ιδιότητα του/της Ενεργού Πολίτη (active citizen) και χαρακτηρίζονται από το τρίπτυχο:

  • Ευαισθητοποίηση και προβληματισμός για προβλήματα της κοινότητας (σχολικής, τοπικής, ευρύτερης).
  • Σχεδιασμός οργανωμένων παρεμβάσεων γι αυτά τα προβλήματα.
  • Ανάληψη οργανωμένης δράσης για την επίλυση ή την άμβλυνση των σχετικών προβλημάτων.

Τη φετινή σχολική χρονιά και στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας: Προστασία και ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου αποφάσισαν να υιοθετήσουν το αισθητικό δάσος του Προφήτη Ηλία της πόλης μας με στόχο να το γνωρίσουν, να το προστατεύσουν και να προτείνουν τρόπους βελτίωσής του.

Στους δύο ανεξάρτητους λόφους βόρεια της πόλης των Τρικάλων που αποτελούν τις νοτιότερες απολήξεις του ορεινού συγκροτήματος των Αντιχασίων – στον λόφο του Κάστρου 40 στρεμμάτων και βορειότερα στο λόφο του Αηλιά, 240 στρεμμάτων- δημιουργήθηκε το τεχνητό δάσος τραχείας πεύκης και κυπαρισσιού. Το δάσος των κωνοφόρων εγκαταστάθηκε στα γόνιμα εδάφη των λόφων το 1950 και η τραχεία πεύκη έδωσε υψίκορμα δέντρα ενώ σε κάποια σημεία παρεμβαίνουν άλλα είδη φυλλοβόλων δέντρων και θάμνων όπως φτελιάς, μελικκοκιά κ.α. Στο λόφο υπάρχει το ομώνυμο εκκλησάκι του Αηλιά, το υδραγωγείο καθώς και ένα κτήριο που λειτούργησε στο παρελθόν ως δημοτικό αναψυκτήριο και Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) και πλέον παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης με πολλά σκουπίδια. Επιπλέον, στον κάποτε επισκέψιμο ζωολογικό κήπο δεν υπάρχουν ζώα και βρίσκεται υπό ανακατασκευή.

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας με την συνοδία των καθηγητριών Μαγαλιού Καλλιόπης (ΠΕ86) και Μαυρομμάτη Ειρήνης (ΠΕ04.01) επισκέφτηκαν το δάσος του Προφήτη Ηλία και ανέλαβαν δράση την Παρασκευή 23 Μαΐου. Με γάντια στα χέρια και σακούλες σκουπιδιών δραστηριοποιήθηκαν στον καθαρισμό των μονοπατιών του δάσους από σκουπίδια, απόλαυσαν την βόλτα, άκουσαν τις γλυκές φωνές των πουλιών, κατέγραψαν την χλωρίδα-πανίδα και μέτρησαν την ηλικία των δέντρων. Τέλος συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με προτάσεις βελτίωσης αυτού του σημαντικού πνεύμονα της πόλης μας όπως φαίνονται παρακάτω. Τα παιδιά προτείνουν:

  1. Να δημιουργηθεί Ομάδα Εθελοντών που να μετάσχουν στη διαδικασία καθαρισμού και προστασίας του άλσους της πόλης.
  2. Να δημιουργηθεί παρατηρητήριο πυροπροστασίας
  3. Να γίνει ανάδειξη και σήμανση των μονοπατιών-διαδρομών μέσα στο δάσος
  4. Να γίνει επιπλέον δεντροφύτευση για επέκτασή του δάσους με περισσότερα δέντρα και θάμνους που ταιριάζουν στο περιβάλλον
  5. Να τοποθετηθεί εκ νέου η Παιδική Χαρά που υπήρχε κάποτε κοντά στη βρύση.
  6. Να δημιουργηθεί τουριστικό περίπτερο πληροφοριών για την περιοχή στην ή στις εισόδους του δάσους
  7. Να δημιουργηθούν ταμπελίτσες για τα διαφορετικά είδη δέντρων που φιλοξενούνται στο δάσος καθώς και ταμπέλες που να παρακινούν για την προστασία του
  8. Να ξαναλειτουργήσει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την ευαισθητοποίηση της προστασίας του περιβάλλοντος
  9. Να τοποθετηθούν περισσότερα ξύλινα τραπέζια με /ή ξύλινα παγκάκια και κιόσκια
  10. Να καθιερωθεί γιορτή ανάδειξης-προστασίας του δάσους με αντίστοιχες δράσεις για παιδιά και ενήλικες της πόλης
  11. Να γίνει ανάπλαση του ζωολογικού κήπου με ενδημικά ζώα και φυτά-βότανα.
  12. Να καθαριστεί ο χώρος από ξερά κλαδιά διότι αποτελούν κίνδυνο πυρκαγιάς.

Η υπεύθυνη της δράσης

Μαγαλιού Καλλιόπη (ΠΕ86)

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: «Αισθητική Αναβάθμιση του Αύλειου Χώρου του Σχολείου»

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, με την καθοδήγηση των καθηγητριών τους Γουσοπούλου Κωνσταντινιάς και Πλακιά Γεωργίας, ανέλαβαν και υλοποίησαν εργασίες που αφορούν την αισθητική αναβάθμιση του αύλειου χώρου του σχολείου μας. Την ζωγραφική επιμελήθηκε η μαθήτρια Μπούκα Μαρία του τμήματος Γ2. Συνεργάστηκε η μαθήτρια Λάππα Ειρήνη του τμήματος Γ2.

Οι παραπάνω εργασίες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο δράσεων του «Ενεργού Πολίτη». Ευχαριστούμε όλους όσους συνέδραμαν με οποιονδήποτε τρόπο στην υλοποίηση της δράσης.

Παρουσίαση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Την Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, τα οποία υλοποιήθηκαν από τους μαθητές της Γ΄ τάξης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-25 στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης παρουσίασαν σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου τις εργασίες και τις δράσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων.

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών συγχαίρουν θερμά τους μαθητές και μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς που διοργάνωσαν και υλοποίησαν όλες τις δράσεις για την εξαιρετική τους δουλειά. 

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής “Αριστοτέλης” 2025 – Διακρίσεις μαθητών

Στον  Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Γυμνασίου «Αριστοτέλης» 2025, ο οποίος πραγματοποιήθηκε  στις 7 Μαρτίου 2025, διακρίθηκαν  και έλαβαν Βραβείο Αριστείας  για την επίδοσή τους  οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας:

Γ΄  ΤΑΞΗ

Αποστολίκας Αθανάσιος

Σακκά Φωτεινή

Καραστέργιου Αικατερίνη

Σουλιώτη Ελένη

Β΄ ΤΑΞΗ

Μπέκος Πέτρος

Α΄ ΤΑΞΗ

Νταχντάλ Ευθύμιος

Μυλωνάς Γεώργιος

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, συγχαίρουν θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες  του σχολείου μας για την επιτυχία τους, καθώς επίσης και όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στον διαγωνισμό και τους εύχονται «Καλή πρόοδο και πάντα επιτυχίες!»

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο ΚΔΑΠ ΜΕΑ “ΗΦΑΙΣΤΟΣ” του Δήμου Τρικκαίων

Ένας χώρος δημιουργίας, αποδοχής και συμπερίληψης: Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες (ΚΔΑΠ ΜΕΑ) “ΗΦΑΙΣΤΟΣ” του Δήμου Τρικκαίων λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2003, δημιουργώντας έναν ασφαλή και δημιουργικό χώρο για παιδιά, εφήβους και ενήλικες με αναπηρίες. Στόχος του Κέντρου είναι η κοινωνική ένταξη, η στήριξη των οικογενειών των ωφελούμενων, η αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και η βελτίωση της ποιότητας ζωής μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης, θεματικά εργαστήρια, κοινωνικές δράσεις και συμβουλευτική υποστήριξη. Το Κέντρο απευθύνεται σε άτομα με νοητική υστέρηση, κινητικές δυσκολίες, διαταραχές λόγου, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, διαταραχές συμπεριφοράς, καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο άτομο με αναπηρία. Η επιστημονική ομάδα του Κέντρου αποτελείται από ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, μουσικούς, θεατρολόγους, τεχνικούς εκπαιδευτές, γιατρούς, οδηγούς και βοηθητικό προσωπικό.

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης, της κοινωνικής ευαισθησίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας, το τμήμα Β3 του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων πραγματοποίησε την Τετάρτη 21 Μαΐου εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΔΑΠ ΜΕΑ “ΗΦΑΙΣΤΟΣ” του Δήμου Τρικκαίων, κατά τη διάρκεια της 2ης έως και 5ης διδακτικής ώρας. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες κοινές δραστηριότητες με τα παιδιά και τους εφήβους του Κέντρου, σε ένα κλίμα σεβασμού, συνεργασίας και αποδοχής. Οι δράσεις περιλάμβαναν  καλλιτεχνικές δημιουργίες και ζωγραφική, αθλοπαιδιές, όπως βόλεϊ, μπάσκετ και πινγκ πονγκ,  μουσική και χορό, με ιδιαίτερα θετική διάθεση και ενθουσιασμό από όλους τους συμμετέχοντες. Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές και τα παιδιά του ΚΔΑΠ ΜΕΑ “ΗΦΑΙΣΤΟΣ” ήταν ουσιαστική και συγκινητική, αναδεικνύοντας τη δύναμη της συμπερίληψης, της ισότητας και της ανθρώπινης σύνδεσης.

Οφείλουμε ιδιαίτερες και θερμές ευχαριστίες στο προσωπικό του Κέντρου για την άψογη οργάνωση και την εγκάρδια φιλοξενία, που συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία της επίσκεψής μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζουμε προς τη Διευθύντρια του ΚΔΑΠ ΜΕΑ “ΗΦΑΙΣΤΟΣ”, κυρία Ίτσιου Ανθή, για την θερμή υποδοχή και την αμέριστη στήριξη κατά τη διάρκεια της επίσκεψης. Η εμπειρία αυτή άφησε ανεξίτηλες εντυπώσεις στους μαθητές μας και αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει τις αξίες του σεβασμού, της αποδοχής και της κοινωνικής ευαισθησίας.. Η εμπειρία αυτή υπήρξε ιδιαίτερα συγκινητική και ουσιαστική, αναδεικνύοντας τη σημασία της επαφής των νέων με την έννοια της ισότητας και της συμπερίληψης. Υπεύθυνοι συνοδοί της επίσκεψης ήταν οι εκπαιδευτικοί Σπαθή Αικατερίνη και  Κούτσικου Ιωάννα.

Εξεταστέα Ύλη: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση – Σχολικό Έτος 2024-25

Εξεταστέα Ύλη: Νεοελληνική Γλώσσα – Νεοελληνική Λογοτεχνία – Σχολικό Έτος 2024-25