Εκδρομή της Β΄ τάξης στη Σπάρτη, τον Μυστρά και τη Μονεμβασιά (14,15,16 Φεβρουαρίου 2013)

Εντυπώσεις από τη μαθήτρια του Β4 Τσαγκαδοπούλου Ζωή

EKDROMH STO MISTRA_MONEMBASIA

1η ημέρα

• Διαδρομή μέχρι τον Ισθμό
  • Εντυπώσεις από τον Ισθμό
  • Διαδρομή μέχρι την πόλη της Σπάρτης
  • Άφιξη στη Σπάρτη και στο ξενοδοχείο
  • Ξενάγηση στην πόλη το βράδυ

Αναχώρηση από τα Τρίκαλα – Διαδρομή μέχρι τον Ισθμό της Κορίνθου

Την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013 βρεθήκαμε όλοι στον χώρο του σχολείου, με σκοπό να ξεκινήσουμε για την εκδρομή που με τόση αγωνία περιμέναμε τις προηγούμενες μέρες.

Γύρω στις 8 το πρωί το ταξίδι μας άρχισε. Έπειτα από τις απαραίτητες ανακοινώσεις, μπορούσαμε όλοι να ασχοληθούμε με ό,τι μας άρεσε. Μέχρι να φτάσουμε στον Ισθμό ? μια διαδρομή 4 έως 5 ωρών ? ήμασταν κουρασμένοι από το πολύωρο ταξίδι. Ήμασταν, ωστόσο, πολύ χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι που θα επισκεπτόμασταν τη Σπάρτη, τον βυζαντινό Μυστρά και την επιβλητική Μονεμβασιά.

Εντυπώσεις από τον Ισθμό

Φτάνοντας στο Ισθμό, κάναμε μια στάση 30 περίπου λεπτών για να ξεκουραστούμε. Αφού φάγαμε κάτι πρόχειρο, περάσαμε τον δρόμο και φτάσαμε στη παλιά γέφυρα απ΄ όπου απολαύσαμε την υπέροχη θέα του Ισθμού από ψηλά. Εκείνη τη στιγμή, συνέβη και μια κατολίσθηση συνοδευόμενη από  πτώση ενός βράχου από την αριστερή πλευρά του Ισθμού στη θάλασσα. Το θέαμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Αφού τραβήξαμε τις φωτογραφίες μας, επιστρέψαμε στο λεωφορείο που μας περίμενε για να αναχωρήσουμε και πάλι για τη Σπάρτη.

Διαδρομή μέχρι την πόλη της Σπάρτης – Άφιξη στο ξενοδοχείο

Όταν, τελικά, φτάσαμε στην πόλη της Σπάρτης την πατρίδα του Λεωνίδα , είδαμε μια αρκετά όμορφη πόλη, με τέλεια ρυμοτομία καθώς ήταν χτισμένη με το ιπποδάμειο σύστημα μετά την καταστροφή της από σεισμό. Δυστυχώς, πολλές άχαρες, τσιμεντένιες πολυκατοικίες, κατέστρεφαν την γενικά όμορφη εικόνα.

Το ξενοδοχείο μας «Διόσκουροι» βρίσκεται κοντά στο κέντρο της Σπάρτης. Φτάσαμε αργά το απόγευμα. Καθώς ήμασταν όλοι εξουθενωμένοι από το πολύωρο ταξίδι, πήγαμε κατευθείαν στα δωμάτιά μας, προκειμένου να ξεκουραστούμε λίγο πριν τη βραδινή ξενάγησή μας στη Σπάρτη, όπου πήραμε μια γεύση από την πόλη και τους ανθρώπους της.

Ξενάγηση στην πόλη της Σπάρτης το βράδυ

Γύρω στις 8, ξεκούραστοι και ανανεωμένοι βγήκαμε από το ξενοδοχείο για τη νυχτερινή περιήγησή μας στη Σπάρτη. Αρχικά πήγαμε στην κεντρική πλατεία και μετά για φαγητό σε μια κοντινή ταβέρνα. Όταν τελειώσαμε το φαγητό μας περνώντας από κάποιους κεντρικούς δρόμους της πόλης γνωρίσαμε την αγορά της και επιστρέψαμε και πάλι στο ξενοδοχείο. Μπαίνοντας στα δωμάτιά μας, κοιμηθήκαμε αμέσως, γιατί έπρεπε να ανακτήσουμε τις δυνάμεις μας για την δύσκολη αυριανή μέρα. Το πρωινό εγερτήριο ήταν στις 7:30 το πρωί.

2η ημέρα

• Επίσκεψη στον Μυστρά
  • Επίσκεψη στη Μονεμβασιά
  • Επιστροφή στη Σπάρτη
  • Βραδινή διασκέδαση

Το πρωινό μας

Την επόμενη μέρα, όταν ξυπνήσαμε, κατεβήκαμε για πρωινό. Στη συνέχεια ετοιμαστήκαμε για την εκδρομή μας στην ερειπωμένη καστροπολιτεία του Μυστρά του 14ου και 15ου αιώνα, που ήταν η πρωτεύουσα του Βυζαντινού, Τουρκικού και Βενετσιάνικου Μοριά, χτισμένη στην πλαγιά του Ταϋγέτου. Αργότερα, θα επισκεπτόμασταν την μοναδική επιβλητική Μονεμβασιά, τον βράχο που είναι ενωμένος με την στεριά με μια στενή λωρίδα γης απ? όπου πήρε το όνομά της η περιοχή (μόνη + έμβασις). Στις 8:30 το πρωί αναχωρήσαμε για τον Μυστρά, που απέχει ελάχιστα από την πόλη της Σπάρτης.

Επίσκεψη στον Μυστρά

Φτάνοντας στον Μυστρά, αντικρίσαμε έναν αρκετά ψηλό λόφο, πάνω στον οποίο στέκονταν μισογκρεμισμένα τα ερείπια του βυζαντινού οικισμού. Ξεκινώντας την ανάβαση, θεωρούσαμε ότι θα μας πάρει το πολύ μια ώρα να ανεβούμε στην κορυφή. Όμως οι περισσότεροι απελπιστήκαμε ακούγοντας ότι θα έπρεπε να περπατήσουμε για περίπου 3 ώρες, ώστε να ολοκληρώσουμε την περιήγησή μας. Νιώσαμε, παρόλα αυτά ένα δέος περπατώντας σε ένα από τα πιο σημαντικά βυζαντινά μνημεία, σε μια περιοχή όπου βασίλεψε ο Κωνσταντίνος  ο Παλαιολόγος, που έγινε ο τελευταίος  αυτοκράτορας του Βυζαντίου. Μια ανατριχίλα διαπέρασε το κορμί μας καθώς περπατούσαμε στα ίδια καλντερίμια και περνάγαμε κάτω από τις ίδιες πύλες που διάβαιναν ιππότες, βυζαντινοί άρχοντες και αρχόντισσες, δεσπότες και αυτοκράτορες.  Στον Μυστρά, τα κυριότερα μνημεία είναι η Βυζαντινή εκκλησία της Παντάνασσας του 15ου αιώνα, η Ευαγγελίστρια, οι Άγιοι Θεόδωροι, το Αφεντικό, η μονή Περιβλέπτου, η Αγία Σοφία, ο Άγιος Νικόλαος και η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, στον μαρμάρινο δικέφαλο αετό του δαπέδου της οποίας πάτησε και στέφθηκε αυτοκράτορας ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος. Επίσης, είδαμε πολλές εκκλησίες, εγκαταλειμμένα παλάτια και αρχοντικά, καθώς και άφθονα ερειπωμένα κτήρια, τα οποία παλιότερα αποτελούσαν τα σπίτια των κατοίκων του Μυστρά. Από το κάστρο του Βιλεαρδουίνου που βρίσκεται στη κορυφή του λόφου, είχαμε μοναδική θέα της Σπάρτης και της γύρω περιοχής.

Επίσκεψη στη Μονεμβασιά

Φεύγοντας από τον Μυστρά, ήμασταν όλοι πεινασμένοι. Έτσι, επιστρέψαμε στη Σπάρτη για ένα σύντομο γεύμα και έπειτα αναχωρήσαμε για τη Μονεμβασιά. Η διαδρομή διήρκεσε περίπου μια ώρα και αυτό μας επέτρεψε να ξεκουραστούμε λίγο πριν την επόμενη ανάβασή μας στα απόκρημνα βράχια του λόφου.

Αφού περάσαμε τη στενή λωρίδα γης που συνέδεε τον λόφο με την υπόλοιπη Πελοπόννησο, αντικρίσαμε την επιβλητική καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς. Αρχικά, περιηγηθήκαμε στην Κάτω Πόλη. Θα επισκεπτόμασταν την εκκλησία του Ελκόμενου Χριστού, ωστόσο δε μας επιτράπηκε η είσοδος. Έτσι, συνεχίσαμε για την Άνω Πόλη. Όλοι χαρήκαμε πολύ όταν μάθαμε ότι η διαδρομή μέχρι την κορυφή ήταν πολύ μικρότερη από τη διαδρομή στον Μυστρά. Είδαμε την υπέροχη εκκλησία της Αγίας Σοφίας, η οποία ακολούθησε το προσχέδιο  της πασίγνωστης Αγίας Σοφίας της Πόλης. Η θέα από ψηλά ήταν καταπληκτική. Στα πόδια μας απλωνόταν η Κάτω Πόλη και το Μυρτώο Πέλαγος. Πληροφορηθήκαμε από τους ντόπιους πως όταν έχει καλό καιρό, στο βάθος διακρίνεται και η Κρήτη.

Πριν αναχωρήσουμε επισκεφθήκαμε και το σπίτι του ποιητή Γιάννη Ρίτσου, ενός από τους μεγαλύτερους ποιητές της Ελλάδας. Από τη βεράντα του σπιτιού, η θέα ήταν καταπληκτική. Αμέσως καταλάβαμε την πηγή έμπνευσης του ποιητή και την αγάπη του για τη θάλασσα και την πατρίδα του. Ξεκινήσαμε για τη Σπάρτη το απόγευμα.

Επιστροφή στη Σπάρτη

Όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, μας είπαν να ξεκουραστούμε, γιατί αργότερα θα βγαίναμε έξω για φαγητό και μας περίμενε και μια έκπληξη. Ούτως ή άλλως, ήμασταν πολύ κουρασμένοι και λίγες στιγμές χαλάρωσης ήταν απαραίτητες. Όλοι φύγαμε τρέχοντας για τα δωμάτιά μας, για να ετοιμαστούμε για τη βραδινή έξοδό μας. Κατεβήκαμε στο λόμπι και περιμέναμε να αναχωρήσουμε. Φύγαμε από το ξενοδοχείο γύρω στις 8:30.

Βραδινή διασκέδαση

Αφού ακούσαμε το πρόγραμμα για τη βραδιά, σκορπιστήκαμε  για να φάμε κάτι και μετά ξανασυγκεντρωθήκαμε περιμένοντας την έκπληξη. Μόλις ακούσαμε ότι θα πηγαίναμε σε μια καφετέρια που λειτουργούσε και ως μπαρ τα βράδια, χαρήκαμε πολύ. Παραγγείλαμε ότι αναψυκτικό θέλαμε, χορέψαμε και γενικά διασκεδάσαμε. Με λίγα λόγια, η βραδιά μας ήταν υπέροχη! Στο ξενοδοχείο επιστρέψαμε γύρω στις δώδεκα και μισή. Κοιμηθήκαμε αμέσως. Ήμασταν εξαντλημένοι, αλλά και γεμάτοι νέες γνώσεις, εικόνες και εμπειρίες από όσα είχαμε συναντήσει. Η μελαγχολία του τέλους της εκδρομής και της επιστροφής άρχιζε σιγά σιγά να κάνει αισθητή την παρουσία της.

3η ημέρα

• Αναχώρηση από τη Σπάρτη ? διαδρομή μέχρι το Ναύπλιο
  • Εντυπώσεις από την πόλη του Ναυπλίου
  • Επιστροφή στα Τρίκαλα

Αναχώρηση από τη Σπάρτη – Διαδρομή προς το Ναύπλιο

Ξυπνήσαμε και πάλι στις 7:30. Μετά το χορταστικό πρωινό επισκεφθήκαμε το άγαλμα του Λεωνίδα, όπου βγάλαμε και κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες και στη συνέχεια αναχωρήσαμε για το Ναύπλιο, αφήνοντας πίσω μας τη φιλόξενη πόλη της Σπάρτης.

Μέχρι να φτάσουμε στο Ναύπλιο, ταξιδέψαμε αρκετές ώρες. Ήμασταν εκεί το μεσημέρι.

Εντυπώσεις από το Ναύπλιο

Αρχικά, ανεβήκαμε στο κάστρο του Παλαμηδιού, όπου είδαμε τη φυλακή του Κολοκοτρώνη. Μπαίνοντας στο κελί όπου ο μεγάλος ήρωας της επανάστασης έζησε για 3 περίπου χρόνια, νιώσαμε θλίψη και ντροπή για τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες συμπεριφέρθηκαν στον μεγάλο αγωνιστή της ελευθερίας. Ας ελπίσουμε πως τέτοιες πράξεις δε θα επαναληφθούν.  Στη συνέχεια, απολαύσαμε την υπέροχη θέα προς το σύγχρονο Ναύπλιο και την Ακροναυπλία. Από το κάστρο μπορούσαμε να δούμε και το Μπούρτζι, το νησάκι ? φρούριο του Ναυπλίου. Στην επιστροφή μας στην πόλη, επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο του Ναυπλίου, ένα μικρό σε έκταση, μα πολύ πλούσιο σε εκθέματα μουσείο. Μια σύντομη βόλτα στα στενά του Ναυπλίου, της πρώτης πρωτεύουσας της Ελλάδας  μας πληροφόρησε για τα πρώτα χρόνια του νέου Ελληνικού κράτους, τον Καποδίστρια και το άδοξο τέλος του. Αφού αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά, φύγαμε από το Ναύπλιο γύρω στις 13:30.

Επιστροφή στα Τρίκαλα

Μέχρι τα Τρίκαλα, η διαδρομή μας διήρκεσε άλλες 5 περίπου ώρες. Περάσαμε πάλι από τον Ισθμό της Κορίνθου, χωρίς αυτή τη φορά να κάνουμε στάση. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού περάσαμε ωραία και λίγο βαρετά,  καθώς συζητούσαμε τις εντυπώσεις μας και προσπαθούσαμε  να σκοτώσουμε την ώρα μας ακούγοντας μουσική ή παίζοντας διάφορα παιχνίδια και αναπολώντας όμορφες στιγμές που ζήσαμε τις τελευταίες 3 μέρες. Τελικά, φτάσαμε στα Τρίκαλα αργά το βράδυ. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία την οποία θα ήθελα με μεγάλη μου ευχαρίστηση να επαναλάβω. Από Δευτέρα επιστροφή στο σχολείο και στη ρουτίνα της σχολικής ζωής.