1o Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Το σχολείο μας συμμετείχε στο 1ο  Μαθητικό Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Λυκείου-Γυμνασίου Τρικάλων.  Στον μη διαγωνιστικό αυτό θεσμό,  μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρουσίασαν  ένα έργο  Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που  δημιούργησαν  κατά τη διάρκεια του μαθήματος Πληροφορικής με τη χρήση πακέτων Ρομποτικής Lego Mindstorms που δώρισε ο Δήμος Τρικκαίων στο σχολείο μας. Το Μαθητικό Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποτελεί μια εκπαιδευτική δράση που ενισχύει τη δημιουργικότητα των μαθητών, αναδεικνύει τις ψηφιακές, προγραμματιστικές και κατασκευαστικές τους δεξιότητες και προβάλει τις καινοτόμες ιδέες τους στην ευρύτερη κοινωνία.  Είναι σημαντικό γιατί οι μαθητές  ανοίγουν το βήμα τους στην έρευνα και στην καινοτομία. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια δραστηριότητα ψυχαγωγική και ταυτόχρονα εκπαιδευτική η οποία συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι μετατρέποντας έτσι την εκπαίδευση σε μια περιπέτεια και ανακάλυψη ταυτόχρονα.

 

 

 

Η ιστορία της γραφής και του βιβλίου

Το Κέντρο Ιστορίας και Πολιτισμού Κλιάφα επισκέφτηκε η ομάδα Erasmus+/KA2: »Reading Without Borders», την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου για να παρακολουθήσει το αντίστοιχο οπτικοακουστικό  μάθημα  με τίτλο: «Η ιστορία της γραφής και του βιβλίου». Το μάθημα παρουσίασε η κ. Μαρούλα Κλιάφα, συγγραφέας παιδικών βιβλίων, με ένα μοναδικό, άμεσο και  ζωντανό τρόπο. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την διαδρομή της γραφής από  την πέτρα, τους παπύρους  και τα δέρματα ζώων  στη σύγχρονη εποχή της τυπογραφίας. Στο τέλος της παρουσίασης  έπαιξαν ένα ενδιαφέρον παιχνίδι με λέξεις που ενεργοποίησε τη φαντασία τους. Επιπλέον, ξεναγήθηκαν στην αίθουσα του παλιού τυπογραφείου. Στο χώρο φιλοξενείται το ηλεκτρικό πιεστήριο, ο κλισογράφος και οι κάσες με τα τυπογραφικά στοιχεία, όλα προσφορά παλαιών τυπογραφείων και τοπικών εφημερίδων των Τρικάλων. Η πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη έκλεισε με την προσφορά αναψυκτικών της εταιρίας «Κλιάφα» σε όλους τους μαθητές μας.


 

Το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων στην Ιταλία για το «Διάβασμα χωρίς σύνορα».

Tο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων διανύει το δεύτερο χρόνο υλοποίησης του  προγράμματος Erasmus+/KA2 – συμπράξεις μεταξύ σχολείων-  με τίτλο¨ «Reading without borders» – «Διάβασμα χωρίς σύνορα» (http://readingwithoutborders.eu/)  σε συνεργασία με  άλλα επτά σχολεία ευρωπαϊκών χωρών: τη Βουλγαρία (συντονιστικό σχολείο), τη Ρουμανία, τη Λετονία, την Τουρκία, την Ιταλία, την  Πορτογαλία και την  Ιρλανδία. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση της φιλαναγνωσίας στους μαθητές μας και η υιοθέτηση  της συνήθειας του διαβάσματος τόσο ως μέσου ανάπτυξης της προσωπικότητας και της κριτικής τους σκέψης  όσο και ως  πρακτικής  απόκτησης ενός καλού και πιστού φίλου  για όλη τους τη ζωή. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτού του προγράμματος, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε διαγωνισμό καλοκαιρινού διαβάσματος,  συμμετείχαν  σε εθελοντική ομάδα αφήγησης,  δημιούργησαν το ημερολόγιο του αναγνώστη, σκηνοθέτησαν μικρές ταινίες βασισμένες σε γνωστά λογοτεχνικά έργα, έγιναν μικροί συγγραφείς και έγραψαν τις δικές τους ιστορίες. Τέλος, δραματοποίησαν ένα  κεφάλαιο από το βιβλίο του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ: « Ο μικρός Πρίγκιπας» και το παρουσίασαν στην 4η  διακρατική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Torre del Greco, μια πόλη κοντά στη Νάπολη της Ιταλίας.  Η συνάντηση  πραγματοποιήθηκε από 15-20 Οκτωβρίο στην οποία  συμμετείχαν τέσσερις  μαθητές/-τριες: Νταϊλιάνη Ιωάννα-Ζωή, Μαγκούτη Βασιλική, Παπασπύρου Παναγιώτης και Ντόκος Αθανάσιος, της Γ΄ και Β΄ τάξης. Τους μαθητές συνόδεψαν οι καθηγήτριες κ. Μπλούνα Καλλιόπη  και  η κ. Μαγαλιού Καλλιόπη ως  υπεύθυνη υλοποίησης του έργου. Η δραματοποίηση του κεφαλαίου: «Ο πρίγκιπας και η αλεπού» έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές μας να αντιληφθούν  σπουδαία μηνύματα για την αξία  της φιλίας αλλά και να   εισπράξουν  το πιο θερμό χειροκρότημα από καθηγητές και μαθητές του σχολείου υποδοχής. Επιπλέον, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων να παρουσιάζουν  την ίδια ιστορία με τον δικό τους μοναδικό τρόπο ο καθένας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν από ιταλικές οικογένειες και τους δόθηκε η  δυνατότητα  να βιώσουν τον τρόπο ζωής των Ιταλών συμμαθητών τους  και των οικογενειών τους, να μοιραστούν ευχάριστες στιγμές μαζί τους, να γνωρίσουν παιδιά της ηλικίας τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και  να γνωρίσουν νέους πολιτισμούς. Επιπλέον, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους του σχολείου, να παρακολουθήσουν μάθημα στις αίθουσες διδασκαλίας, να συμμετέχουν σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες αλλά και να γνωρίσουν την τοπική κουζίνα, να γευτούν την αυθεντική ιταλική πίτσα και να χορέψουν «ταραντέλα», ένα ζωντανό παραδοσιακό χορό της περιοχής. Παράλληλα, στη διάρκεια αυτής της συνάντησης πραγματοποιήσαμε  πολλές και ενδιαφέρουσες επισκέψεις. Επισκεφτήκαμε μια βιοτεχνία επεξεργασίας κοραλλιών, όπου  παρακολουθήσαμε  την κατασκευή κοσμημάτων από κόκκινα και λευκά κοράλλια, τέχνη για την οποία είναι φημισμένη η περιοχή του Torre del Greco. Επίσης, γνωρίσαμε τον τρόπο δημιουργίας χαρτιού από το μεσαίωνα έως σήμερα κατά την επίσκεψή μας στο μουσείο και  στη βιοτεχνία χειροποίητου χαρτιού «Cartiera di Amalfi” στην  Ακτή Αμάλφι, η οποία αριθμούσε πλήθος τέτοιων βιοτεχνιών κατά τον 17ο αιώνα.  Επιπλέον, θαυμάσαμε τη βιβλιοθήκη Girolamini στη Νάπολη, ένα χώρο έρευνας και γνώσης καθώς και το  Palazzo Reale όπου στεγάζεται η εθνική βιβλιοθήκη της Νάπολης,  αλλά και το  μουσείο των θησαυρών του San Gennaro, προστάτη Άγιου της πόλης. Τέλος, η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας αποτέλεσε  μοναδική εμπειρία να γνωρίσουμε αυτή την εύθυμη, σπάταλη, πανέμορφη και άρτια ρυμοτομικά σχεδιασμένη κατά τα αρχαία ελληνικά πρότυπα  ρωμαϊκή πόλη που θάφτηκε κάτω από τη στάχτη κατά  την έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. Η επίσκεψη στο Δημαρχείο τoυ Torre del Greco μας έδωσε την ευκαιρία  ν’ ανταλλάξουμε δώρα,  να μάθουμε για την ιστορία της πόλης και να ξεναγηθούμε από το Δήμαρχο στο υπέροχο κτήριο του Δημαρχείου, παλιά κατοικία ενός Δούκα της περιοχής. Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της πορείας του έργου  και προγραμματίστηκαν  οι επόμενες συναντήσεις  και  δραστηριότητες με στόχο την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του σχεδίου. Η πολιτισμική ατμόσφαιρα της Νάπολης με το  ιστορικό της κέντρο, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, οι πολυσύχναστοι και πολύβουοι δρόμοι της και το ιταλικό ταμπεραμέντο  των κατοίκων  έκλεψαν τις καρδιές μας και χαράχθηκαν ανεξίτηλα στη μνήμη μας. Συμπερασματικά, οι κοινές δραστηριότητες και οι πολιτισμικές εμπειρίες στα πλαίσια αυτής της διεθνικής συνάντησης  είναι βέβαιο πως αναπτύσσουν μια δυναμική σχέση  ανάμεσα στα συνεργαζόμενα σχολεία και πως οικοδομούν για το μέλλον  τα θεμέλια ενός ανοιχτού σχολείου βασισμένου στην αποδοχή της διαφορετικότητας των πολιτισμών στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο κόσμο.

Για το 3ο Γυμνάσιο

Μαγαλιού Καλλιόπη,

καθηγήτρια πληροφορικής

 Δημοσίευση του άρθρου στο trikalaola

Δημοσίευση του άρθρου στο TrikalaIn

Δημοσίευση του άρθρου στο energopolitis     Δείτε εδώ τις εντυπώσεις της μαθήτριας Μαγκούτη Βάσιας του Γ2: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ TORRE DEL GRECO

Δείτε εδώ τις εντυπώσεις του μαθητή Ντόκου Νάσου του Β2

Δείτε εδώ τις εντυπώσεις του μαθητή Παπασπύρου Παναγιώτη του Β2

Δείτε εδώ τις εντυπώσεις της μαθήτριας Νταϊλιάνη Τζοάννας του Γ2  

Δείτε το βίντεο που δημιούργησε ο μαθητής Παπασπύρου Παναγιώτης

Δείτε εδώ το βίντεο που δημιούργησε η κ Μπλούνα Καλλιόπη, μαθηματικός

 

Μαθήματα ρομποτικής σε μαθητές της Α΄Γυμνασίου

Αξιοποιώντας τα σετ ρομποτικής Lego Mindstorms  που πρόσφερε ο Δήμος Τρικκαίων στο σχολείο μας, μαθητές της  Α΄ Γυμνασίου από τις αρχές Νοεμβρίου παρακολουθούν  μαθήματα προγραμματισμού  με βοήθεια του κ. Λεωνίδα Μποντίλα (ΠΕ86), υπεύθυνο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ του Ν. Τρικάλων και  την καθηγήτρια πληροφορικής κ. Μαγαλιού Καλλιόπη.

Τι είναι όμως το σετ  Lego Mindstorms;  Είναι ένα σύνολο από δομικά υλικά, κινητήρες, αισθητήρες, καλώδια σύνδεσης και ένα έξυπνο τούβλο (το EV3 Intelligent Brick), το οποίο είναι ένας ισχυρός μικρός υπολογιστής που κάνει δυνατό τον έλεγχο κινητήρων και τη συλλογή δεδομένων από τους αισθητήρες. Το σετ είναι ειδικά διαμορφωμένο και περιέχει όλα όσα χρειάζονται  για  τη διδασκαλία του STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics)  και της πληροφορικής στην τάξη. 

Στόχος μας είναι να μυηθούν όλοι οι μαθητές μας στην χαρά του προγραμματισμού,  να συνεργαστούν σε ομάδες, να αλληλεπιδράσουν, να πειραματιστούν  και να κατακτήσουν βιωματικά τη γνώση. Δοκιμάζοντας διαφορετικούς αισθητήρες (χρώματος, απόστασης κλπ) και αλλάζοντας παραμέτρους οι μικροί μαθητές αποκτούν ικανότητες ανάλυσης ενός προβλήματος, σχεδίασης και επίλυσής του με λογικά βήματα,  εκπαιδεύονται στη συνεργασία και αποκτούν κριτική σκέψη.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες ενεργοποιούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μαθητών/-τριών, ενισχύουν την αυτενέργεια και την αυτοεκτίμηση τους και τους παρέχουν πολύτιμα εφόδια για την ολοκλήρωση της προσωπικότητας τους.

Οι μικροί μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με τη συναρμολόγηση και τον προγραμματισμό του ρομπότ που δημιούργησαν κι αυτό φαίνεται στις εικόνες και στο βίντεο που ακολουθεί.


  Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο

Ημέρα Ενημέρωσης Γονέων και Κηδεμόνων

Σας ενημερώνουμε, ότι για την ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών μας, σχετικά με την επίδοσή τους και την συμπεριφορά τους στο σχολικό περιβάλλον, έχουμε ορίσει ως Ημέρα Γονέων κάθε Τετάρτη από 8:30 έως 12:30.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΓΚΟΥΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Αγιασμός του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων για το σχολικό έτος 2018-19

Ο Αγιασμός  του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων για το νέο σχολικό έτος 2018-19, θα πραγματοποιηθεί  την Τρίτη,    11/ 9/ 2018  και   ώρα  9:30 π.μ, στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων εύχονται σε όλους  τους μαθητές Καλή και Δημιουργική Σχολική Χρονιά.

 

ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

Παρακαλούνται οι γονείς και κηδεμόνες του 3ου Γυμνασίου να παραλάβουν τα τελικά αποτελέσματα βαθμολογίας των μαθητών  από την Τετάρτη 13/6/2018 και ώρα 10:30 π.μ. και έως την Παρασκευή 22/6/2018 και ώρα 9:00 π.μ – 12:30 μ.μ.

Από τη Διεύθυνση