Την Τετάρτη 6 Μαΐου 2026 το e-περιοδικό του σχολείου μας «Νέ@ από 3ο χέρι» έκανε το πρώτο μεγάλο του άνοιγμα στην τρικαλινή κοινωνία. Το περιοδικό αυτό είναι καρπός του προγράμματος «Μηδενικό Οικολογικό Αποτύπωμα στην Ενημέρωση και την Εξωστρέφεια» που τρέχει το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων. Η ομάδα σύνταξης και οι αρθρογράφοι του περιοδικού είχαν την ευκαιρία να συστηθούν και να παρουσιάσουν το έργο τους τόσο στην τοπική κοινωνία όσο και στα σχολεία και στους μαθητές του Νομού Τρικάλων, μέσα από τη συμμετοχή τους στην 3η ετήσια εκδήλωση «Ο Θε-ΤΑΛΩΣ συναντά τα e-Trikala». Οι μαθητές συνοδεύονταν από τους εκπαιδευτικούς Τσαγκαδόπουλο Χαράλαμπο, Μαθηματικό, και Αναγνώστου Χρήστο, Μαθηματικό Ειδικής Αγωγής.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Τρικάλων, παρουσιάζοντας έργα σχετικά με την αειφορία, τις νέες τεχνολογίες, την έξυπνη πόλη και το περιβάλλον.
Οι μαθητές μας, πέρα από την ενημέρωση και την παροχή πληροφοριών για το e-περιοδικό στους —κατά κοινή ομολογία— πολλούς ενδιαφερόμενους που επισκέφθηκαν το περίπτερό μας, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και τις δράσεις των άλλων σχολείων. Έτσι, ήρθαν σε επαφή με δημιουργικές εργασίες και πρωτοβουλίες μαθητών και μαθητριών, όπως παρουσιάσεις ρομποτικών και STEAM κατασκευών με θέμα την έξυπνη πόλη, εφαρμογές τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D Printing), προβολές ψηφιακών δημιουργιών και αφηγήσεων, παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού, εικαστικές συνθέσεις με θέμα «Φτιάξε το ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά», καθώς και παρουσιάσεις μουσικών πειραματισμών, performances και ομάδων σύγχρονου χορού.






Επιπλέον, μέσω του μαθητικού ραδιοφωνικού σταθμού του 6ου ΓΕΛ Τρικάλων, το μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού μας και μαθηματικός του σχολείου μας, Χαράλαμπος Τσαγκαδόπουλος, ανέλυσε το σκεπτικό της πρωτοβουλίας έκδοσης του περιοδικού σε ηλεκτρονική μορφή. Στόχος της προσπάθειας ήταν η κινητοποίηση των μαθητών, ώστε να δημιουργηθεί μια διαφορετική μορφή ενημέρωσης για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, η οποία θα συμβάλλει στην εξωστρέφεια του σχολείου και στο άνοιγμά του προς την κοινωνία. Παράλληλα, επιδιώχθηκε η επίτευξη μηδενικού οικολογικού αποτυπώματος μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και της ψηφιακής μορφής του περιοδικού.

Με το τέλος της εκδήλωσης, όλοι οι συμμετέχοντες —μαθητές και εκπαιδευτικοί—, ακόμη και οι αρχικά πιο δύσπιστοι, ήταν ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή τους και χαρούμενοι για όσα είδαν, έμαθαν, άκουσαν και βίωσαν. Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ προς τον Διευθυντή του σχολείου μας, κ. Κόκκαλη Θωμά, για την αμέριστη συμπαράστασή του σε όλη την προσπάθεια, καθώς και για την απρόσκοπτη παροχή των απαραίτητων υλικών μέσων —tablet και laptop— που χρειαστήκαμε για την παρουσίαση.
Η συντακτική ομάδα του «Νέ@ από 3ο χέρι»

















































































