Εργασία ενταγμένη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΌΨΕΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΜΝΗΜΕΙΑ & ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ”

Δήλωσα συμμετοχή στο πρόγραμμα γιατί η ιστορία μ? ενδιαφέρει πάρα πολύ και πίστεψα ότι έτσι θα μου δινόταν η ευκαιρία να μάθω περισσότερα. Επιπλέον ήταν και η πρώτη φορά που θα έπαιρνα μέρος σε ένα πρόγραμμα και ήμουν περίεργος «περί τίνος πρόκειται».

Η εξέλιξή του δικαίωσε την επιλογή μου. Από τις πρώτες μέρες άρχισα να απολαμβάνω την όλη ιδέα. Οι επισκέψεις, που κάναμε, με τα άλλα παιδιά του προγράμματος, στο κέντρο ιστορίας και πολιτισμού Κλιάφα μας έφεραν σε επαφή με διάφορα ιστορικά θέματα που αφορούν τη ζωή του τόπου μας αλλά και της χώρας μας γενικότερα. Η επίσκεψη στην αρχαιολογική έκθεση στο Τζαμί, όπου πρώτη φορά έμαθα για αρχαιολογικά ευρήματα του τόπου μου, η ενημέρωση στο σχολείο, από ιστορικό, για τους Εβραίους και την ιστορία τους, η εργασία που έκανα, για τον Ιουστινιανό, αλλά και οι εργασίες των άλλων παιδιών που διάβασα, μ? οδήγησαν σε ένα διαφορετικό τρόπο μάθησης. Η πρόσφατη εκδρομή στο Μυστρά ήταν η απόλυτη δικαίωση της συμμετοχής μου στο πρόγραμμα.

Μέχρι τώρα πίστευα ότι μάθαινε κανείς μόνο με την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης. Η εκπαιδευτική διαδικασία, όμως, έξω από το χώρο του σχολείου είναι πολύ διαφορετική. Είναι πιο ενδιαφέρουσα, πιο ζωντανή και συμπληρώνει με τον πιο ευχάριστο τρόπο το μάθημα  της σχολικής τάξης.

Ακόμα και η επαφή με τους συμμαθητές μας είναι διαφορετική στο πρόγραμμα. Μαθητές με διαφορετικές σχολικές επιδόσεις συνεργαζόμαστε  με κοινό σημείο το ενδιαφέρον μας για την ιστορία. Μέσα απ? αυτό αντιλαμβανόμαστε τις ικανότητές μας, ενισχύουμε την αυτοπεποίθησή μας, αλλάζουμε στάση και συμπεριφορά και εκτιμούμε ο ένας τον άλλον περισσότερο. Επικοινωνούμε καλύτερα.

Επιπλέον οι καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αποκτούν για μας ένα διαφορετικό ρόλο. Δεν είναι τα απρόσιτα πρόσωπα της αίθουσας. Είναι πιο οικείοι. Τους νιώθουμε πιο κοντά μας. Είναι οι «μεγάλοι» μας φίλοι στο σχολείο.

Γενικά το πρόγραμμα της ιστορίας αλλά και όλα τα προγράμματα του σχολείου άλλαξαν την ατμόσφαιρα της τάξης και του σχολείου. Μας έβγαλαν έξω από το σχολείο, μας δραστηριοποίησαν σε μια άλλη μορφή μάθησης και μας επέτρεψαν να ασχοληθούμε με πράγματα που μας αρέσουν.

 Στα προγράμματα περνάμε καλά και η μάθηση αποκτά άλλη διάσταση, πιο ευχάριστη!

Μπρουζούκης Βασίλης, μαθητής της Β΄ Τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων