Εντυπώσεις από την Εκπαιδευτική Εκδρομή στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αράχθου Άρτας

Στις  4-5/2/2013, στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «Βιότοπος ? Η φύση στην αυλή μας», πραγματοποιήσαμε την εκδρομή μας στην  Άρτα. Η πρώτη στάση που κάναμε ήταν στο γραφικό Μέτσοβο, μια ορεινή κωμόπολη του νομού Ιωαννίνων με υψόμετρο 1.160μ. Το Μέτσοβο είναι ένας παραδοσιακός οικισμός στα όρια με τον νομό Τρικάλων. Η αμέσως επόμενη  στάση μας ήταν στα  Ιωάννινα τα οποία  βρίσκονται στο βορειοδυτικό κομμάτι της ηπειρωτικής Ελλάδας, στο κέντρο του ομώνυμου λεκανοπεδίου. Είναι μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας με πλούσια πολιτιστική παράδοση και σύγχρονες αναπτυξιακές επιχειρήσεις. Εκεί είδαμε το κάστρο των Ιωαννίνων και είχαμε ελεύθερο χρόνο για να ανακαλύψουμε μόνοι μας ομορφιές της περιοχής. Μετά από αρκετές ώρες λοιπόν φτάσαμε στην Άρτα.

Αρχικά περάσαμε από το  κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Αράχθου Άρτας το οποίο ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2002. Εκεί, μέσα από μια υπέροχη διαδρομή μέσα στη λουλουδιασμένη φύση, κατευθυνθήκαμε στον  φάρο που υπάρχει και παρατηρήσαμε διάφορα πουλιά που βρισκόταν στην λίμνη. Με την επίσκεψή μας στο μουσείο αλιείας του  προγράμματος γνωρίσαμε διάφορα ζώα και πουλιά που δεν γνωρίζαμε πριν και επίσης ικανότητες και χαρακτηριστικά κάποιων που ήταν όντως πολύ ενδιαφέροντα. Στο τέλος  αυτής της λίγο κουραστικής αλλά ενδιαφέρουσας μέρας φάγαμε σε μια ταβέρνα της πόλης. Και κάπως έτσι τελείωσε η πρώτη μέρα. Τη δεύτερη μέρα της εκδρομής μας επισκεφτήκαμε το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο Πουρναρίου 1 (Δ.Ε.Η) Έπειτα περάσαμε από την πλατεία Ζέρβα και από το κάστρο της Άρτας. Επίσης είδαμε το πρώτο νοσοκομείο και στη συνέχεια περπατήσαμε στην οδό Σκουφά. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε πολλούς και με μεγάλη ιστορία ναούς όπως την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, της Αγίας Θεοδώρας (πολιούχος της Άρτας) και την Παναγία των Βλαχερνών.  Τέλος μας δόθηκε η ευκαιρία να περπατήσουμε στην λιθόκτιστη γέφυρα του ποταμού Αράχθου που μέχρι και σήμερα όταν την  περνούν οι Αρτινοί χαμηλώνουν τη φωνή και τα μάτια αποδίδοντας φόρο τιμής στην Πρωτομαστόρισσα που με την θυσία της αλλά και με την αλλαγή των κατάρων της σε ευχές πρόσφερε στους προγόνους της ότι πιο απαραίτητο για την επιβίωση και την ευμάρειά τους: το γεφύρι που ενώνει τις δύο όχθες του Αράχθου και όχι μόνο.

Όλα τα παραπάνω λοιπόν αξιοθέατα θαυμάσαμε στην πόλη της Άρτας και επιστρέψαμε και πάλι στα Τρίκαλα. Προσωπικά η εκδρομή, μου πρόσφερε πολλά πράγματα και είμαι χαρούμενη που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω την πόλη της Άρτας και τα αξιοθέατά της. Με την επίσκεψη μας στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «ξύπνησε» το ενδιαφέρον μου για περιβαλλοντικά προβλήματα, απέκτησα ουσιαστικές γνώσεις και κατάλαβα ότι πρέπει να κρατήσουμε μια υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά απέναντι στην προστασία της οικολογικής ισορροπίας, της ποιότητας ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης πριν να είναι πολύ αργά? Όλα αυτά όμως δεν θα είχαν γίνει χωρίς την κυρία Τέγου  η οποία οργάνωσε αυτή την εκδρομή και την ευχαριστούμε όλοι πολύ.