Η ομάδα «Ecomobility» του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων εγκαινιάζει τον καινούργιο ποδηλατόδρομο στην οδό Καλαμπάκας επισκέπτεται το Ε.Κ.Ε. της e-trikala A.E.

Η ομάδα μαθητών «Ecomobility» του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων   εγκαινιάζει τον καινούργιο ποδηλατόδρομο στην οδό Καλαμπάκας επισκέπτεται το Ε.Κ.Ε. της etrikala A.E.

Τα Τρίκαλα είναι μια πόλη ιδανική για ποδήλατο, οπότε κάθε καινούργιος ποδηλατόδρομος πρέπει να αγκαλιάζεται και να χρησιμοποιείται από τους πολίτες. Το ποδήλατο  είναι το μέσο μετακίνησης που δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, είναι το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Δε μολύνει το περιβάλλον με κανένα τρόπο (καυσαέρια, ηχορρύπανση) αλλά ταυτόχρονα  επιβάλλει με έμμεσο τρόπο τη φυσική άσκηση στον αναβάτη, πράγμα  πολύ σημαντικό για τη διαφύλαξη της υγείας του.

Έτσι αποφασίσαμε στα πλαίσια του προγράμματος «οικολογική μετακίνηση» να κάνουμε μια βόλτα με τα ποδήλατα στην πόλη μας και να χρησιμοποιήσουμε  τον καινούργιο ποδηλατόδρομο στην οδό Καλαμπάκας, για τον οποίο μας είχαν ενημερώσει οι υπεύθυνοι της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Τρικκαίων.

Η βόλτα μας όμως  είχε και έναν άλλο σκοπό. Να επισκεφτούμε τα γραφεία του  Επιχειρησιακού Κέντρου Ελέγχου της e-trikala Α.Ε. που βρίσκονται στην οδό Καλαμπάκας  και να ενημερωθούμε το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα CityMobil2. Το πρόγραμμα αφορά την  πιλοτική εφαρμογή του cybercar, του έξυπνου αυτοκινήτου που κινείται χωρίς οδηγό με χαμηλές ταχύτητες. Ένα τέτοιο όχημα χρησιμοποιεί GPS και συστήματα ανίχνευσης και προορίζεται για χρήση σε περιοχές ήπιας κυκλοφορίας, με στόχο να οδηγήσει στην αποσυμφόρηση και στη μείωση οχημάτων, προσφέροντας στους πολίτες και ειδικότερα στους ηλικιωμένους  εύκολη και οικολογική λύση για μικρής κλίμακας μετακινήσεις.

 

Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος. Οι καθηγητές που μας συνόδευσαν, η κ. Μαγαλιού και ο κ. Γκούτας, μας ενημέρωσαν πως έπρεπε να είμαστε προσεχτικοί και να πηγαίνουμε ο ένας πίσω από τον άλλο καθώς   και  να σταματάμε στις διασταυρώσεις και στα φανάρια.

Η οδήγηση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης μας, όπως στις παραποτάμιες  οδούς Καλαμάτας και Λάκμωνος που διανύσαμε, αποδείχθηκε δύσκολη  ειδικά για μια ομάδα 9 ποδηλάτων σαν τη δική μας. Στο συγκεκριμένο δρόμο δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος και τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν αρκετά μεγάλη ταχύτητα. Οπότε η προσοχή μας θα έπρεπε να είναι τεταμένη. Στο πέρασμα μας από την οδό Βαλαωρίτου και Κανάρη αναγκαστήκαμε να μετακινηθούμε από το κέντρο του δρόμου διότι τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεξιά και αριστερά δεν μας άφησαν και πολλά περιθώρια.

Όταν επιτέλους φτάσαμε στον καινούργιο ποδηλατόδρομο,  τον ενθουσιασμό μας διαδέχτηκε η απογοήτευση διότι σε λίγο αναγκαστήκαμε να κατεβούμε απ΄αυτόν, διότι την πορεία μας διέκοψε ένα βενζινάδικο. Τα βασανά μας όμως δεν τέλειωσαν εκεί διότι σε λίγο το δρόμο μας εμπόδισαν σταθμευμένα αυτοκίνητα που βρίσκονταν επάνω στον ποδηλατόδρομο.  Αφού προσπεράσαμε κι αυτό το εμπόδιο χρησιμοποιώντας το πεζοδρόμιο, φτάσαμε σε διασταύρωση με κάθετο δρόμο που δεν είχε κατασκευαστεί και τελικά στον τοίχο μιας αυλής ενός σπιτιού. Έτσι αναγκαστήκαμε να επιστρέψουμε για να επισκεφτούμε τα γραφεία του e-trikala όπως είχαμε σχεδιάσει.

Εκεί μας υποδέχτηκαν οι εργαζόμενοι στο τμήμα ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Δήμου Τρικκαίων e-trikala, η κ. Καλλή Λιάτου, πληροφορικός και ο κ. Γοργογέτας Γιώργος μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μέσα από μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση η κ. Καλλή Λιάτου μας  ενημέρωσε για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «CityMobil2» και  για την υποψηφιότητα της πόλης μας μαζί με τις Βρυξέλλες (Βέλγιο), το Μιλάνο, το Οριστάνο και την περιοχή της Καλαβρίας (Ιταλία), το Σαν Σεμπαστιάν και τη Λεόν (Ισπανία), τη Βάντα (Φινλανδία), τη Σοφία Αντίπολις και τη Λα Ροσέλ (Γαλλία), τη Λωζάννη (Ελβετία) και το πειραματικό κέντρο CERN (σύνορα Ελβετίας – Γαλλίας). Θα επιλεγούν  5 ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες θα πραγματοποιηθεί  εξαμηνιαία  πιλοτική εφαρμογή των αυτοποιημένων οχημάτων cybercar. Η επιλογή θα γίνει  στις 24 Φεβρουαρίου στη Φιλανδία. Η διαδρομή που σχεδιάστηκε και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο θα ξεκινάει από την οδό Βουλής στο Βαρούσι και διασχίζοντας την Καραϊσκάκη θα φθάνει στην οδό Πλουτάρχου, στο ΙΚΑ Τρικάλων. Δεν πρόκειται  για ένα αυτοκινούμενο βαγόνι που θα κινείται σε ράγες ή σε ειδικά διαμορφωμένο διάδρομο, όπως τα συστήματα που λειτουργούν ως σήμερα, αλλά για μια πραγματική πρόκληση στον δρόμο. Τα οχήματα θα είναι ηλεκτροκίνητα, μικρού μεγέθους και χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, ενώ η ταχύτητά τους δεν θα ξεπερνά τα 20 χλμ./ώρα, δεδομένου ότι θα κινούνται σε διαδρομή με διασταυρώσεις, πεζούς και ήπια κυκλοφορία. Ακόμη, στα σχέδια των υπευθύνων είναι η υιοθέτηση ειδικής σήμανσης στη λωρίδα κίνησης, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια πεζών και οδηγών. Επίσης δεν αποκλείεται η παρουσία χειριστή ώστε οι πολίτες να αισθάνονται ασφαλείς στο νέο μέσο, παρά το ότι, έτσι κι αλλιώς, υπάρχει κουμπί έκτακτης ανάγκης.

 Επιπλέον η κ. Λιάτου μας ενημέρωσε και για τα άλλα προγράμματα που εφαρμόζονται από την e-trikala  όπως το πρόγραμμα τηλεϊατρικής και του κοινωνικού δικτύου Elder Spaces.  Σε ερώτησή μας γιατί δεν λειτουργεί  το  Σύστημα Ευφυών Μεταφορών, αυτό με τις φωτεινές επιγραφές που ενημέρωναν τους πολίτες για το χρόνο που θα έρθει το επόμενο αστικό λεωφορείο,  μας απάντησε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης μέσω δημοσίευσης σχετικής προκήρυξης.

Στο τέλος ξεναγηθήκαμε στo Data Room με τους διακομιστές και το κέντρο ελέγχου των οπτικών ινών και ενημερωθήκαμε  για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να πάρουμε κωδικούς πρόσβασης για δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στο internet. Ευχαριστήσαμε τους υπαλλήλους  για τα ενδιαφέροντα στοιχεία που καταγράψαμε και  πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

Ο ποδηλατόδρομος  της οδού Καλαμπάκας από την απέναντι πλευρά του δρόμου βρισκόταν σε αρκετά σημεία σε φάση κατασκευής οπότε αναγκαστήκαμε να μετακινούμαστε στο οδόστρωμα. Ελπίζουμε να τελειώσουν γρήγορα οι εργασίες και να δοθεί στους πολίτες προς χρήση όσο το δυνατό γρηγορότερα.

 Ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας θεωρούμε ότι θα λύσει πολλά από τα προβλήματα μετακίνησης και θα δώσει κίνητρο για περισσότερη χρήση του ποδηλάτου.

Η ομάδα δράσης

Χασιώτη Μαρία- Χατζή Ζωή -Χατζηγάκη Κατερίνα – Τσαρουχά Ματίνα-

Τσαγκαδοπούλου Ζωή ? Ψύχου Δέσποινα – Φυσικοπούλου Ιωάννα- Τσιλιώνης Κίμωνας

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Μαγαλιού Καλλιόπη (ΠΕ19)