Το σχολείο μας θα υλοποιήσει δράση διάρκειας 2 ετών 2017-19 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+/ΚΑ2- Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, ο τίτλος της δράσης είναι “Reading without borders”(«Διάβασμα χωρίς σύνορα») και προβλέπεται η συνεργασία μας με σχολεία επτά χωρών της Ευρώπης κατά τα σχολικά έτη 2017 -2018 και 2018-2019. Τα σχολεία που θα λάβουν μέρος είναι:
- Osnovno Uchilishte Hristo Smirnenski, Χάσκοβο, Βουλγαρία
- Mazza Colamarino, Torre del Greco, Ιταλία
- Ceres pamatskola, Kandavas novads, Λετονία
- Scoala Gimnaziala Deleni, Ιάσιο, Ρουμανία
- Instituto Vaz Serra, Cernache do Bonjardim, Πορτογαλία
- Carrowholly N.S., Westport, Co Mayo, Ιρλανδία
- Sehit Abdulkadir Yuzbasioglu Ortaokulu, Ankara,Τουρκία
Γενικοί στόχοι του προγράμματος είναι:
- Η βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης και η ενίσχυση της ευρωπαϊκής της διάστασης μέσω της ενθάρρυνσης της διακρατικής συνεργασίας των σχολικών ιδρυμάτων.
- Η δημιουργία στα παιδιά γνωστικών κι αξιακών προϋποθέσεων, ώστε να έχουν θετικές στάσεις και συμμετοχικές συμπεριφορές, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της Ευρωπαϊκής ταυτότητας τους.
- Η ενδυνάμωση των δεσμών που συνδέουν τους λαούς και η προώθηση σχέσεων φιλίας και συνεργασίας.
- Η προαγωγή της εκμάθησης ξένων γλωσσών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν τη χρήση των Η/Υ.
- Η ενίσχυση των κινήτρων των μαθητών για διάβασμα, η βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας ιδιαίτερα των παιδιών με αδυναμίες στο διάβασμα.
- Η προώθηση της ομαδικής εργασίας και της διεθνικής συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και μαθητριών των συμμετεχόντων σχολείων δια μέσου της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης.
- Η προώθηση των βιβλίων ως η καλύτερη πηγή της δια βίου μάθησης και επίτευξης των επιμέρους στόχων του ανθρώπου
- Η προώθηση της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας μελετώντας την λογοτεχνική κουλτούρα των συμμετεχουσών χωρών.
- Η καλλιέργεια ατομικών ικανοτήτων, όπως αυτοπεποίθηση, κριτική σκέψη, αξιοπιστία, υπευθυνότητα, συνέπεια, προσαρμοστικότητα και πρωτοβουλία μέσω της συμμετοχής τους σε εργασίες και δράσεις.
- Η διάχυση της Ευρωπαϊκής κουλτούρας
- Η ανάπτυξη παιδαγωγικού προβληματισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών των 9 χωρών και η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τα εκπαιδευτικά συστήματα.