Τμήμα ένταξης-Υλικό δημιουργικής απασχόλησης στη Χημεία για την χρονική περίοδο “Μένουμε Σπίτι”

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Νέα δεδομένα εισήχθησαν στη ζωή μας μα η σχολική ζωή δεν μένει ανεπηρέαστη και δημιουργούνται νέες συνθήκες εκπαίδευσης. Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μια σοβαρή πρόκληση και είμαι βέβαιη ότι χάρις στις γνώσεις, την εμπειρία και τη διάθεση προσφοράς που μας διακρίνει θα την αντιμετωπίσουμε με μεγάλη επιτυχία.

Πρώτιστος στόχος αυτής της προσπάθειας πρέπει να είναι η διαφύλαξη της οικογενειακής ποιότητας ζωής των μαθητών η οποία δοκιμάζεται αυτή την περίοδο. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να προκαλέσουμε την αύξηση της ενεργού εμπλοκής των γονέων προσφέροντας κατάλληλες και προσωποκεντρικά στοχευμένες δραστηριότητες.

Οι Εκπαιδευτικοί των ΣΜΕΑ μπορούν να προσφέρουν ένα πολύπλευρο πρόγραμμα εμπλουτισμένο με πολλές δραστηριότητες μέσα από το πρίσμα των ειδικοτήτων τους ενώ οι Εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης ένα πρόγραμμα με δραστηριότητες που να επιτρέπουν την ανάπτυξη μαθησιακών, επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων με ένα όσο το πιο δυνατόν ευχάριστο τρόπο για τους μαθητές. Τέλος στην παρούσα συγκυρία ανεξάρτητα από το μετερίζι από το οποίο υπηρετούμε την ειδική αγωγή θα πρέπει να δώσουμε έμφαση και στην ανάπτυξη ικανοτήτων οικιακής διαβίωσης.

Παραδειγματικά αναφέρω τα ακόλουθα:

Α. Ανάπτυξη ικανοτήτων οικιακής διαβίωσης.

Π.χ  βίντεο με ανάστροφη αλυσίδα ανάλυσης έργου για το πλύσιμο χεριών (https://www.youtube.com/watch?v=LbBj4Tzi9CQ  ή ένα παρόμοιο βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=LRjTtcri-Yo) καθώς και ανάλογες κοινωνικές ιστορίες (π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=TijARCJLChg&t=35s).

Β. Ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων

Για τους πιο λειτουργικούς μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν βιντεοσκοπημένες κοινωνικές ιστορίες (έγκυρες είναι αυτές του youtube που αναφέρουν δίπλα την CarolGray).

Τόσο για τους μαθητές των ΣΜΕΑ όσο και των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης μπορούμε να δώσουμε έμφαση στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων παρακινώντας όμως τους γονείς να επιβραβεύουν το παιδί και αν είναι δυνατόν να εφαρμόζουν την αλάνθαστη μάθηση η οποία μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης συμπεριφοράς αποφυγής δραστηριοτήτων

(π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=WQ_SM26Wz3I

.https://www.youtube.com/watch?v=h5_zJIm1B_k)

Εν κατακλείδι λοιπόν ας προσπαθήσουμε να εμπλουτίσουμε το  πρόγραμμα εκπαίδευσης και με βιντεοσκοπημένα παραδείγματα και με παιγνιώδεις δραστηριότητες που θα εμπλέξουν και τους γονείς ώστε να μειώσουμε τη μοναχικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑΣ

 

Με εκτίμηση,

Ιακωβάκη Μαρία

Χημικός Ειδικής Αγωγής