Εργαστήρι δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων σχολικού έτους 2013-2014

Κείμενο της μαθήτριας της Β΄ τάξης Ευαγγελίνας Κόκκα.
Το άρθρο της διευθύντριας του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Κας Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, φιλολόγου-ιστορικού, «Τα Αρχαία ελληνικά σύμφωνα με
το διεθνή τύπο, επανέρχονται στο προσκήνιο ως μια διεθνής
γλώσσα»( http://www.matia.gr/7/78/7806/7806_5_18.html ) δεν μπορεί παρά να
προκαλέσει δέος και θαυμασμό στους αναγνώστες του.
Η Κα Ηλιάδη, με την ευαισθησία και την πνευματική
καλλιέργεια που την διακατέχει, εισέρχεται στην διερεύνηση και
ανάλυση του θέματος με τρόπο λιτό, σεμνό και κατανοητό. Πνεύμα
ελεύθερο, οξύ και πολύπλευρο, η ίδια, αναφέρει στο άρθρο της ότι
τα αρχαία ελληνικά εκφράζουν τους εξυπνότερους και καλύτερους
φοιτητές, προκαλούν δέος και σεβασμό για τον πλούτο τους,
δυναμώνουν και ανανεώνουν δημιουργικά την επιχειρηματική
απόδοση των εργαζομένων σε Ιαπωνικές και Βρετανικές
επιχειρήσεις.
Ακολούθως, το συμπέρασμα των Βρετανών ειδικών ότι η
ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές
ικανότητες ,όπως επίσης ότι στην Αγγλία από τον Σεπτέμβριο του
2010 εφαρμόζεται ένα πιλοτικό πρόγραμμα εκμάθησης των αρχαίων
ελληνικών σε ορισμένα δημόσια Δημοτικά σχολεία της Οξφόρδης ,
αποτελούν τιμή για την αρχαία ελληνική, την γλώσσα των ένδοξων
προγόνων μας, αποτελούν σεβασμό στον ελληνικό πολιτισμό ?το
λίκνο του δυτικού πολιτισμού [σύμφωνα με τη συγγραφέα-
δημοσιογράφο Χάρι Μάουντ]-,αποτελούν ευθύνη του σύγχρονου
ανθρώπου για τη διατήρηση και διάδοση των αρχαίων ελληνικών
γραμμάτων και του αρχαίου ελληνικού πνεύματος.
Η φιλόλογος-ιστορικός Κα Ηλιάδη, με το συγγραφικό της
καλαμάρι, τον θαυμάσια εύστοχο λόγο της, για άλλη μια φορά μας
αφήνει άφωνους και άλαλους με το να ανασύρει από τον τεράστιο
πλούτο της ελληνικής γλώσσας την λέξη «αποθησαύριση» και να την
ενσωματώσει έντεχνα στο άρθρο της. Αναφέρει, λοιπόν, την
αποθησαύριση του πλούτου των αρχαίων ελληνικών από το
Πανεπιστήμιο Ιρβάιν της Καλιφόρνιας, όπως επίσης το γεγονός ότι
στα πλαίσια του ερευνητικού αυτού προγράμματος
αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της ελληνικής
γλώσσας-όταν η αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300.000
τεχνικούς όρους.
Πράγματι, η ελληνική γλώσσα αποτελεί έναν απύθμενο
θησαυρό και το έργο καταγραφής αυτής τιτάνιο. Η αρχαία ελληνική
γλώσσα χρειάζεται βαθιά μελέτη και η προσπάθεια εκμάθησής της
από τα μικρά παιδιά Δημοτικού στην Βρετανία [με μια ώρα
διδασκαλίας κάθε δεύτερη εβδομάδα] έργο δύσκολο, αν όχι
ακατόρθωτο, θέτει σε σκέψεις την Βρετανική κυβέρνηση, η οποία
αποφασίζει οι μαθητές στη Βρετανία να διδάσκονται τα αρχαία
ελληνικά από την ηλικία των επτά χρονών και το πρόγραμμα θα
τεθεί σε εφαρμογή από το 2014.
«Δέος και σεβασμό για τον πλούτο τους σε πλήθος
ετερόκλητων ανθρώπων ανά τον κόσμο προκαλεί η αρχαία ελληνική
γλώσσα» όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρει στο άρθρο της η Κα
Ηλιάδη, ένα άρθρο ξεχωριστό, ένα άρθρο που προέρχεται από ένα
βαθιά πνευματικό άνθρωπο, ένα άρθρο που πηγάζει μέσα από μια
πνευματική μορφή, ένα άρθρο που ξεδιπλώνει την ουσία, όπως
άλλωστε γίνεται μέσα απ? όλα τα δημοσιεύματά της.
Η φιλόλογος-ιστορικός Κα Αμαλία Ηλιάδη με αυτό της το
άρθρο απευθύνεται σε όλους τους αναγνώστες, τους λάτρεις η μη
των αρχαίων ελληνικών, από μια, ίσως, εσωτερική ανάγκη
παρουσίασης και τοποθέτησης της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στα
πλαίσια της σύγχρονης παγκόσμιας κοινωνίας.