Στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, οι μαθητές του τμήματος Β3 πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Τρικάλων. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η μελέτη της Ναοδομίας και της Αγιογραφίας του Ιερού Ναού.
Category Archives: Μαθήματα
Δράσεις Ενεργού Πολίτη: «Ενώνουμε τις Δυνάμεις μας για το Νερό» – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Οι μαθητές, το περασμένο φθινόπωρο εξέφρασαν την ανησυχία τους, μετά από τις ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών για την κήρυξη περιοχών της πατρίδας μας σε κατάσταση λειψυδρίας. Οι μαθητές της Θεσσαλίας γνωρίζουν τα χρόνια προβλήματα του θεσσαλικού κάμπου σχετικά με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και την άρδευση των καλλιεργειών, γεγονός που ενίσχυσε τον προβληματισμό τους για τον κίνδυνο της λειψυδρίας στην περιοχή μας. Επιπλέον, οι καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν πριν από δύο χρόνια τη Θεσσαλία έχουν ευαισθητοποιήσει τους μαθητές αναφορικά με το θέμα της διαχείρισης και της προστασίας του νερού. Λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες που εκφράστηκαν από τους ίδιους τους μαθητές, συναποφασίστηκε το αντικείμενο ενημέρωσης και δράσεων σχετικά με τον ενεργό πολίτη να αφορά το νερό. Ο τίτλος του σχεδίου δράσης είναι «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό».
Αρχικά, ξεκινήσαμε με τη μελέτη του υδρολογικού κύκλου μέσω παρακολούθησης κατάλληλων βίντεο και προσομοιώσεων. Στη συνέχεια, μελετήσαμε το υδρογραφικό δίκτυο του Νομού Τρικάλων, μελετώντας τα ποτάμια, τα φράγματα και τα ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής και σχεδιάσαμε τον χάρτη του νομού μας.
Μέσα από ανάκληση γνώσεων Γεωγραφίας, Βιολογίας , Χημείας και με διάλογο οι μαθητές είναι σε θέση να εξηγούν τη σημασία του νερού για τη ζωή όλων των οργανισμών του οικοσυστήματος, να αναγνωρίζουν τις συνέπειες της ρύπανσης αλλά και της υπερβολικής χρήσης του νερού. Συγκρίνουν την κατανάλωση του νερού στα Τρίκαλα με περιοχές της Κύπρου όπου υπάρχει έλλειψη νερού, απαριθμούν τρόπους εξοικονόμησης νερού. Προσπαθούν να υιοθετήσουν θετικές στάσεις ως προς τη διατήρηση και προστασία του νερού ως φυσικού πόρου και δημόσιου αγαθού.
Η ενασχόληση των μαθητών με το θέμα της διαχείρισης του νερού αναδεικνύει τη σημασία της ενημέρωσης και της ενεργού συμμετοχής όλων μας στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Μέσα από γνώση, ευαισθητοποίηση και υπεύθυνες επιλογές, μπορούμε να συμβάλλουμε στη διασφάλιση του καθαρού νερού για τις σημερινές και τις μελλοντικές γενιές.










Γιατί δεν αρκεί να είναι «Όμορφα». Πρέπει να είναι και «Καθαρά».
Τα Χριστούγεννα σχεδόν έφτασαν. Η πόλη φόρεσε τα γιορτινά της. Η χρονιά του 2025 κοντεύει να ολοκληρώσει τον κύκλο της. Το 2026 αρχίζει να μας κλείνει το μάτι και να μας χαμογελάει, γεμάτο όνειρα, υποσχέσεις και καινούριους στόχους. Μέσα σ’ αυτό το χαρούμενο πνεύμα των ημερών, το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, δεν θα μπορούσε να μείνει σε αδράνεια, παρακολουθώντας όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω του. Θέλοντας, να μεταδώσει την γιορτινή διάθεση στους μαθητές του, διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά, δύο ξεχωριστούς διαγωνισμούς.

Πρώτα, τον διαγωνισμό για «Το πιο Χριστουγεννιάτικο τμήμα του 2025» όπου θα κριθεί και θα βαθμολογηθεί η πιο όμορφα στολισμένη τάξη. Όμως επειδή τα Χριστούγεννα, πέρα από τα όμορφα φώτα και τα στολίδια, είναι μια γιορτή που πρέπει να βγαίνει κυρίως από μέσα μας και να είναι μια περίοδος αγάπης, ενότητας και αλληλοβοήθειας, σκεφτήκαμε να βαθμολογήσουμε μερικά ακόμα στοιχεία. Έτσι θα μετρήσει επιπλέον, η πρωτοτυπία του στολισμού, η ομαδικότητα και η συνεργασία για την επίτευξη του στόχου, η γιορτινή διάθεση που υπάρχει, αλλά και οι δράσεις Χριστουγεννιάτικου χαρακτήρα που διοργάνωσε ή συμμετείχε το κάθε τμήμα, τόσο εντός του Σχολείου, όσο και έξω απ’ αυτό.

Όμως το Σχολείο δεν αρκεί μόνο να φαίνεται όμορφο. Πρέπει να είναι και καθαρό με την φροντίδα όλων. Έτσι ο δεύτερος διαγωνισμός είναι αυτός για «Το πιο καθαρό τμήμα του 2025». Εδώ θα μετρήσει ο σεβασμός που πρέπει να δείχνουμε στο άψυχο κτίριο του Σχολείου αλλά και στα αντικείμενά του, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί από πολλές γενιές μαθητών και στο χέρι όλων μας και πρωτίστως των μαθητών, είναι, να χρησιμοποιηθούν από ακόμη περισσότερες. Η βαθμολόγηση εδώ, έγινε απροειδοποίητα, δύο τυχαίες διαφορετικές ημέρες, μετά την λήξη των μαθημάτων και την αποχώρηση των παιδιών, με κενές τάξεις για να υπάρχει πιο σαφής εικόνα.

Οι μαθητές με τον ενθουσιασμό και την ατέλειωτη ενέργεια της ηλικίας τους αγκάλιασαν και τους δύο διαγωνισμούς και από τις αρχές Δεκεμβρίου ρίχτηκαν στο κυνήγι της πρωτιάς αποδεικνύοντας ότι όλα μπορούν να τα καταφέρουν. Η όλη προσπάθεια είχε αρωγό και συμπαραστάτη τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ο οποίος ήταν και χορηγός του ενός Βραβείου, δείχνοντας την ενότητα του Σχολείου με την Οικογένεια. Το άλλο Βραβείο είχε χορηγό το Σχολείο. Στην βαθμολόγηση των τμημάτων για τον διαγωνισμό, πήραν μέρος, εκτός από τους Καθηγητές και την Διεύθυνση του Σχολείου, όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας: Μαθητές , Γονείς και Υπάλληλοι του Σχολείου.
Αποτελέσματα του Διαγωνισμού:
Νικητής και «Το πιο Χριστουγεννιάτικο τμήμα του 2025» ανακηρύχθηκε το Τμήμα Γ3!!! κερδίζοντας το συμβολικό δώρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Νικητής και «Το πιο καθαρό τμήμα του 2025» ανακηρύχθηκε το Τμήμα Α3!!! κερδίζοντας το συμβολικό Δώρο του Σχολείου.

Συγχαρητήρια και ένα πολύ δυνατό χειροκρότημα στους μαθητές αυτών των δύο τμημάτων!
Συγχαρητήρια και ακόμα πιο δυνατό χειροκρότημα, φυσικά ταιριάζουν σε όλους τους μαθητές μας που συμμετείχαν στους διαγωνισμούς. Πιστεύουμε ότι τελικά όλοι βγήκαν κερδισμένοι, αλλά όπως συμβαίνει σε κάθε διαγωνισμό μόνο ένας μπορεί να είναι ο νικητής. Είμαστε σίγουροι ότι η γιορτινή περίοδος που ακολουθεί, μαζί με τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές, οπωσδήποτε θα γεμίσει με Χαμόγελα και θα ανεβάσει την διάθεση όλων, νικητών και μη.
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΓΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

























Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Στις 3 Δεκεμβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μια δημιουργική δράση στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών. Με την καθοδήγηση και την έμπνευση της εικαστικού μας, κ. Σπαθή Αικατερίνης, οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν ενεργά σε μια διαδικασία έκφρασης, κατανόησης και ευαισθητοποίησης, δημιουργώντας μοναδικά έργα τέχνης.
Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές και υλικά, αποτύπωσαν με χρώματα, σχήματα και σύμβολα τα δικά τους μηνύματα αποδοχής, ισότητας, καλοσύνης και σεβασμού. Κάθε ζωγραφιά ήταν ξεχωριστή, γεμάτη φαντασία και αυθορμητισμό, αποκαλύπτοντας τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα και τη σημασία της συμπερίληψης μέσα στην καθημερινότητά τους.
Οι δημιουργίες αυτές δεν ήταν απλώς αισθητικά όμορφες· είχαν έναν βαθύτερο συμβολισμό, καθώς εξέφρασαν την αξία του να βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια της κατανόησης και της ενσυναίσθησης. Χαράχτηκαν πάνω στο χαρτί μηνύματα που μιλούν για την αγάπη, τη συνεργασία, την ενδυνάμωση και την ανάγκη να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον χωρίς διακρίσεις.
Η εικαστικός μας καθοδήγησε τα παιδιά σε μια μικρή «καλλιτεχνική γιορτή», όπου ο κάθε μαθητής βρήκε χώρο να εκφραστεί ελεύθερα, να συζητήσει, να προβληματιστεί και να καταθέσει τη δική του ματιά πάνω σε ένα τόσο σημαντικό παγκόσμιο θέμα. Η δράση αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση μέσα στην τάξη σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, τη σημασία της ισότιμης συμμετοχής στην κοινωνία και τον ρόλο που μπορεί να έχει το σχολείο στην καλλιέργεια αξιών.
Θέλουμε να συγχαρούμε θερμά όλους τους μαθητές για τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την ευαισθησία που έδειξαν. Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν στην εικαστικό μας, η οποία με όραμα και μεράκι δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε τα παιδιά να μετατρέψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε έργα τέχνης.
Η δράση αυτή υπενθύμισε σε όλους μας ότι η διαφορετικότητα είναι πλούτος, ότι κάθε άνθρωπος έχει τη δική του αξία και ότι η συμπερίληψη ξεκινά από μικρές καθημερινές πράξεις. Το σχολείο μας παραμένει δεσμευμένο στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου κάθε μαθητής αισθάνεται αποδεκτός, υποστηριζόμενος και ενεργό μέλος μιας ανοιχτής και ενωμένης κοινότητας.















Δράσεις Ενεργού Πολίτη
Στα πλαίσια του μαθήματος “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” έγινε περιβαλλοντική δράση που αφορά την καθαριότητα του αύλειου χώρου της σχολικής μονάδας. Επίσης έγινε υπαίθρια ενημέρωση στο αμφιθέατρο του σχολείου για τη ρύπανση που προκαλούν τα πλαστικά σκουπίδια και τις επιπτώσεις της στην τροφική αλυσίδα. Οι μαθητές / μαθήτριες της Β’ τάξης (τμήμα Β3) βοήθησαν στη συλλογή και απόρριψη πλαστικών από την αυλή του σχολείου.


Εκπαιδευτική Επίσκεψη του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ)
Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ). Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και είχε ως βασικό στόχο την ενημέρωση των μαθητών/τριών σχετικά με τη λειτουργία της ΣΜΥ, τη στρατιωτική εκπαίδευση και τις επαγγελματικές προοπτικές που προσφέρει η Σχολή.
Κατά την άφιξή τους στη ΣΜΥ, στελέχη της Σχολής υποδέχθηκαν και καλωσόρισαν τους μαθητές στον χώρο του προαυλίου. Κατόπιν σπουδαστές της Σχολής παρουσίασαν ένα πρόγραμμα επίδειξης ασκήσεων, το οποίο εντυπωσίασε τους μαθητές με την άψογη εκτέλεση και τον συντονισμό, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές σε ομάδες παρακολούθησαν την παρουσίαση των οπλικών συστημάτων, τα οποία είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά και να ενημερωθούν για τη λειτουργία τους από τους σπουδαστές της Σχολής.
Ακολούθησε επίσκεψη στο μουσείο της Σχολής, όπου υπήρχαν εντυπωσιακά εκθέματα, όπως στρατιωτικός εξοπλισμός, φωτογραφικό υλικό, στολές, ντοκουμέντα σχετικά με την ιστορία της Σχολής και τον ρόλο της στην εκπαίδευση των υπαξιωματικών του ελληνικού στρατού. Ακόμη οι μαθητές παρατήρησαν εκθέματα για σημαντικούς σταθμούς της ιστορίας της Ελλάδας, όπως για τη μάχη στο ύψωμα 731 και την ιστορία του 5ου Συντάγματος πεζικού, αλλά και για αποστολές του ελληνικού στρατού εκτός συνόρων.
Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν αναλυτική παρουσίαση, συνοδευόμενη από βίντεο, σχετικά με τη φοίτηση στις στρατιωτικές σχολές, το πρόγραμμα σπουδών, τις στρατιωτικές και ακαδημαϊκές υποχρεώσεις και τις δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης των αποφοίτων, ολοκληρώνοντας έτσι την ενδιαφέρουσα επίσκεψη στη ΣΜΥ.
Ευχαριστούμε θερμά τη Διοίκηση και το προσωπικό της ΣΜΥ για την εξαιρετική φιλοξενία και την αναλυτική ενημέρωση και πληροφόρηση των μαθητών/τριών.














Εορτασμός Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2025
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025, μια σειρά από δραστηριότητες. Συγκεκριμένα οι μαθητές άκουσαν τραγούδια σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες και κατόπιν σε ομάδες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια και ζωγράφισαν αφίσες σχετικά με το θέμα.












Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025
Το σχολείο μας συμμετείχε στον εορτασμό της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, οργανώνοντας ποικίλες δράσεις που ανέδειξαν τη σημασία της άσκησης και της αθλητικής δραστηριότητας στην καθημερινή ζωή, με συντονιστή τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής, Μπαϊραχτάρη Σωτήριο.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, είχαμε την ιδιαίτερη τιμή να φιλοξενήσουμε τον Ομοσπονδιακό Προπονητή Πετοσφαίρισης, Ευθύμιο Γούλα, ο οποίος παρουσίασε στους μαθητές, μέσω προβολής PowerPoint, τους βασικούς κανονισμούς της πετοσφαίρισης (βόλεϊ), ενώ παράλληλα ανέπτυξε τον ρόλο και την αξία του αθλητισμού στη σωματική και ψυχική υγεία. Ακολούθως, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν σε βασικές τεχνικές του αθλήματος μέσα από πρακτική δραστηριότητα.
Παράλληλα, μαθητικές ομάδες συμμετείχαν σε αγώνες ποδοσφαίρου με το 9ο Γυμνάσιο (συστεγαζόμενο σχολείο), σε παιχνίδια καλαθοσφαίρισης, καθώς και σε οργανωμένο περίπατο στο Μύλο του Ματσόπουλου. Παρά τις μικρές καιρικές δυσκολίες, το ενδιαφέρον, η διάθεση και ο ενθουσιασμός των μαθητών υπήρξαν αδιάλειπτα. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με αίσθημα ικανοποίησης, αναδεικνύοντας τον αθλητισμό ως βασικό πυλώνα εκπαίδευσης, συνεργασίας και υγιεινού τρόπου ζωής.









ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ: «Γνωριμία με τη Δομή, την Οργάνωση και την Λειτουργία μιας Επιχείρησης»
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2024 – 25 εκπονήθηκε στο σχολείο μας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο «Γνωριμία με τη Δομή, την Οργάνωση και την Λειτουργία μιας Επιχείρησης» από μαθητές του τμήματος Γ2 του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, με υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς Αναγνώστου Χρήστο – ΠΕ03.50 (συντονιστή του προγράμματος), Κούτσικου Ιωάννα – ΠΕ02.50 και Μπλούνα Καλλιόπη – ΠΕ03.
Δείτε την τελική παρουσίαση του προγράμματος:
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής “Αριστοτέλης” 2025 – Διακρίσεις μαθητών
Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Γυμνασίου «Αριστοτέλης» 2025, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαρτίου 2025, διακρίθηκαν και έλαβαν Βραβείο Αριστείας για την επίδοσή τους οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας:
Γ΄ ΤΑΞΗ
Αποστολίκας Αθανάσιος
Σακκά Φωτεινή
Καραστέργιου Αικατερίνη
Σουλιώτη Ελένη
Β΄ ΤΑΞΗ
Μπέκος Πέτρος
Α΄ ΤΑΞΗ
Νταχντάλ Ευθύμιος
Μυλωνάς Γεώργιος
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, συγχαίρουν θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας για την επιτυχία τους, καθώς επίσης και όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στον διαγωνισμό και τους εύχονται «Καλή πρόοδο και πάντα επιτυχίες!»

