Διάβασμα χωρίς σύνορα για τους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Ολοκληρώθηκε  και ο δεύτερος  χρόνος υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+/ΚΑ2 με τίτλο «Reading Without Borders” («Διάβασμα Χωρίς Σύνορα») (http://readingwithoutborders.eu/ ), στο οποίο συμμετείχε  το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων ως εταίρος. Συντονιστικό σχολείο ήταν το “Osnovno Uchilishte Hristo Smirnenski”, από το Haskovo της Βουλγαρίας. Επίσης, συμμετείχαν σχολεία από άλλες 6 ευρωπαϊκές χώρες: Ιρλανδία,Πορτογαλία, Ρουμανία, Λετονία, Τουρκία και Ιταλία. Η διάρκειά του ήταν διετής, 2017-2019 και έλαβε επιχορήγηση  από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών που αποτελεί την Εθνική Μονάδα διαχείρισης του προγράμματος Erasmus+.  Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν  η προώθηση της φιλαναγνωσίας στους μαθητές μας και η υιοθέτηση  της συνήθειας του διαβάσματος τόσο ως μέσου ανάπτυξης της προσωπικότητας και της κριτικής τους σκέψης  όσο και ως  πρακτικής  απόκτησης ενός καλού και πιστού φίλου  για όλη τους τη ζωή. Επιμέρους στόχοι  του προγράμματος:

  1. Η βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης και η ενίσχυση της ευρωπαϊκής της διάστασης μέσω της ενθάρρυνσης της διακρατικής συνεργασίας των σχολικών ιδρυμάτων.
  2. Η δημιουργία στα παιδιά γνωστικών κι αξιακών προϋποθέσεων, ώστε να  έχουν θετικές στάσεις και συμμετοχικές συμπεριφορές, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της Ευρωπαϊκής ταυτότητας τους.
  3. Η ενδυνάμωση των δεσμών που συνδέουν τους λαούς και η προώθηση σχέσεων φιλίας και συνεργασίας.
  4. Η προαγωγή της εκμάθησης ξένων γλωσσών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν τη χρήση των Η/Υ.
  5. Η ενίσχυση των κινήτρων των μαθητών για διάβασμα, η βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας ιδιαίτερα των παιδιών με αδυναμίες στο διάβασμα.
  6. Η προώθηση της ομαδικής εργασίας και της διεθνικής συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και μαθητριών των συμμετεχόντων σχολείων δια μέσου της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης.
  7. Η προώθηση των βιβλίων ως η καλύτερη πηγή της δια βίου μάθησης και επίτευξης των επιμέρους στόχων του ανθρώπου
  8. Η προώθηση της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας μελετώντας την λογοτεχνική κουλτούρα των συμμετεχουσών χωρών.
  9. Η καλλιέργεια ατομικών ικανοτήτων, όπως αυτοπεποίθηση, κριτική σκέψη, αξιοπιστία, υπευθυνότητα, συνέπεια, προσαρμοστικότητα και πρωτοβουλία μέσω της συμμετοχής τους σε εργασίες και δράσεις.
  10. Η διάχυση της Ευρωπαϊκής κουλτούρας
  11. Η ανάπτυξη παιδαγωγικού προβληματισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών των 8 χωρών και η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τα εκπαιδευτικά συστήματα.

Η ανάπτυξη θετικών κοινωνικών δεξιοτήτων, ο αλληλοσεβασμός και το φιλικό κλίμα επιτεύχθηκαν μέσω των συνεργατικών δραστηριοτήτων μεταξύ των μαθητών μας τόσο στο σχολείο όσο και  στις διακρατικές συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν αλλά και του διαμοιρασμού εμπειριών και καλών πρακτικών μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

Κατά τη διάρκεια των δυο αυτών χρόνων υλοποίησης, εκτός από τις διακρατικές συναντήσεις σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ιταλία και Τουρκία, πραγματοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές  όλων των  εταιρικών σχολείων.

Μερικές από τις εντυπώσεις των μαθητών μας από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:

” Ήταν μια εμπειρία ζωής. Μια σπουδαία ευκαιρία για να καταλάβουμε ότι το διάβασμα δεν γνωρίζει σύνορα. Οι λαοί μπορούν να έχουν ίδια ενδιαφέροντα και οράματα” Κοκκώνη Μαρία(Γ2)

Θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που έζησα αυτήν την εμπειρία! ” Μπατατέγα Έβελιν (Β3)

“ERASMUS: Μία λέξη, πολλές έννοιες. Γνωριμία με νέους λαούς και ανθρώπους, συνεργασία με άλλα σχολεία, ανάπτυξη φιλίας με καινούρια παιδιά και πολλά άλλα.     Το ταξίδι στην Ιρλανδία ήταν μια εμπειρία μοναδική, την οποία δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσω!” Κουτσαμπελούλη Λεμονιά

 «Είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε ομαδικά παιχνίδια στο δάσος με παιδιά διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών, να συναγωνιστούμε, να διασκεδάσουμε και να περάσουμε ωραία…….. Η οικογένεια που με φιλοξένησε ήταν πολύ φιλική και όλοι τους πολύ ευγενικοί. Η συμμετοχή μου στο  ταξίδι αυτό θα μου μείνει αξέχαστο και σίγουρα θα το ξαναέκανα!” Τσαγκαδοπούλου Θεοδώρα(Α3)

“Έκανα φιλίες με παιδιά από όλο τον κόσμο και ελπίζω να κρατήσουν για αρκετά χρόνια!” Μαγκούτη Βάσια (Γ2)

“Όλα τα μέλη της οικογένειες που με φιλοξένησε  ήταν ιδιαίτερα φιλικοί και χαμογελαστοί και προσπάθησαν από την πρώτη στιγμή να με κάνουν να νιώσω άνετα. Μετά από αυτό το συναρπαστικό  ταξίδι  επέστρεψα  γεμάτος από νέες εμπειρίες και γνώσεις όμορφες εικόνες και  περισσότερους φίλους” Ντόκος Αθανάσιος (Β2)

“Όλα ήταν μια μοναδική εμπειρία! Αποκτήσαμε νέους φίλους, είδαμε κουλτούρες και πολιτισμούς. Είδαμε από κοντά ένα άλλο σχολικό συγκρότημα, το πρόγραμμα διδασκαλίας του σχολείου και τη λογική ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος. Γνωρίσαμε τα ενδιαφέροντα των μαθητών άλλων χωρών,  τις συνήθειες και τις ανησυχίες των ίδιων και των οικογενειών τους. Ελπίζω το πρόγραμμα Erasmus να συνεχίσει με δυναμικότητα και να αποτελέσει το παράθυρο για επικοινωνία με άλλες εκπαιδευτικές κοινότητες και κάθε χρόνο να συμμετέχει σε αυτό μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών”  Παναγιώτης Παπασπύρου (Β2)

“Ελπίζω να κρατήσουμε για πάντα επαφή με  τα παιδιά  που γνώρισα…. Το ταξίδι μου στην Ιταλία ήταν η ωραιότερη εμπειρία της ζωής μου!” Νταϊλιάννη Τζοάννα (Γ2)

“Το ταξίδι αυτό θα μου μείνει αξέχαστο και χαραγμένο στη καρδιά μου. Ευχαριστώ πάρα πολύ όλους τους ανθρώπους που κάνανε αυτό το ταξίδι πραγματικότητα και ιδιαίτερα τους καθηγητές μου” Οικονόμου Γιώργος (Γ3)

«Η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα Erasmus+ μου έδωσε την ευκαιρία να συμμετέχω σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες σχετικά με το βιβλίο, να συνεργαστώ με μαθητές διαφορετικών τάξεων και διαφορετικών χωρών, να διασκεδάσω, να περάσω όμορφα και να αισθανθώ πολύ δημιουργική!» Διαμάντη Ευαγγελία (Α4)

 

Για το 3ο Γυμνάσιο

Η συντονίστρια του προγράμματος

Μαγαλιού Καλλιόπη, καθηγήτρια πληροφορικής (ΠΕ86)

Δημοσίευση του άρθρου στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Ν. Τρικάλων

Δημοσίευση του άρθρου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Δημοσίευση του άρθρου στα trikalaola

Δημοσίευση του άρθρου στο trikalanews

Δημοσίευση του άρθρου στο trikalavoice