«Προκήρυξη διαγωνισμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη μαθητών/τριών της Β΄ Τάξης».

Το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, έχοντας υπόψη την με αριθμό 129887/Γ2/2-12-2011 απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ, προκηρύσσει μειοδοτικό διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πραγματοποίηση ημερήσιας εκπαιδευτικής επίσκεψης μαθητών της Β΄ Τάξης στη Θεσσαλονίκη. Η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 24-4-2015, ημέρα Παρασκευή. Ο προβλεπόμενος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών θα είναι 60 με 3 συνοδούς καθηγητές.

1) Μετακινήσεις ? ξεναγήσεις ? περιηγήσεις σύμφωνα με το πρόγραμμα που επισυνάπτεται.

2) Ασφάλιση ευθύνης μαθητών και συνοδών.

3) Συνολική τιμή εκπαιδευτικής επίσκεψης εκδρομής.

Οι προσφορές θα είναι κλειστές και θα κατατίθενται στο σχολείο μας μέχρι την Τρίτη 31-03-2015 ώρα 12.00. Μαζί με την προσφορά πρέπει να κατατίθεται απαραίτητα Υπεύθυνη Δήλωση ότι διαθέτετε ειδικό σήμα λειτουργίας το οποίο βρίσκεται σε ισχύ.

 Η Δ/ντρια του 3ου Γυμνασίου

Αμαλία Ηλιάδη (ΠΕ 02)

Πρόγραμμα ημερήσιας εκδρομής Β΄ Τάξης (Παρασκευή 24-4-2015):

7.30: Αναχώρηση Τρίκαλα-Θεσσαλονίκη

11.00: Άφιξη στη Θεσσαλονίκη με ενδιάμεση στάση

11:00-12:00 Επίσκεψη στον άγιο Δημήτριο

12:30-13:30 Ξενάγηση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

13:30-14:30 Πανοραμική ξενάγηση πόλης : Επταπύργιο, Κάστρα, Ρωμαϊκή -Βυζαντινή Θεσσαλονίκη.

14.30-15:30: Μεσημεριανό γεύμα

15.30-17:30: Περίπατος στο Ιστορικό Κέντρο, στην Παραλία και στην πόλη.

18.00 -21:00: Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη για Τρίκαλα. Άφιξη στα Τρίκαλα

 

 

 

«Προκήρυξη διαγωνισμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στα Γιάννενα μαθητών/τριών της Α΄ Τάξης».

Το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, έχοντας υπόψη την με αριθμό 129887/Γ2/2-12-2011 απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ, προκηρύσσει μειοδοτικό διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πραγματοποίηση ημερήσιας εκπαιδευτικής επίσκεψης μαθητών της Α΄ Τάξης. Η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 24-4-2015, ημέρα Παρασκευή. Ο προβλεπόμενος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών θα είναι 60 με 3 συνοδούς καθηγητές.

1) Μετακινήσεις ? ξεναγήσεις ? περιηγήσεις σύμφωνα με το πρόγραμμα που επισυνάπτεται.

2) Ασφάλιση ευθύνης μαθητών και συνοδών.

3) Συνολική τιμή εκπαιδευτικής επίσκεψης εκδρομής.

Οι προσφορές θα είναι κλειστές και θα κατατίθενται στο σχολείο μας μέχρι την Τρίτη 31-03-2015 ώρα 12.00. Μαζί με την προσφορά πρέπει να κατατίθεται απαραίτητα Υπεύθυνη Δήλωση ότι διαθέτετε ειδικό σήμα λειτουργίας το οποίο βρίσκεται σε ισχύ.

 Η Δ/ντρια του 3ου Γυμνασίου

Αμαλία Ηλιάδη (ΠΕ 02)

Πρόγραμμα εκδρομής στα Γιάννενα: Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

 7:30 Αναχώρηση από Τρίκαλα και από το χώρο του σχολείου για την πόλη των Ιωαννίνων.

10:00 Άφιξη στα Γιάννενα: Περιήγηση στο Κάστρο, ξενάγηση στο Βυζαντινό Μουσείο, φωτογράφιση παλιάς πόλης, ιστορικών κτιρίων και παραλιμνίου περιοχής.

14:00 Μεσημεριανό γεύμα

15:00-18:00 Εκπαιδευτική Επίσκεψη-ξενάγηση στη Δωδώνη (μαντείο, θέατρο )

18:00-20:00 Επιστροφή στα Γιάννενα για απογευματινή βόλτα στην κεντρική περιοχή της λίμνης

20:00-22:00 Αναχώρηση και άφιξη στα Τρίκαλα

(Όλες οι τοποθεσίες σημαίνουν και αντίστοιχες στάσεις και περιηγήσεις).

 

 

 

Σχολική Εορτή 25ης Μαρτίου 1821

Πρόγραμμα Σχολικής Εορτής 2015

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΓΙΟΡΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 2015

Παρουσίαση (σε Powerpoint):   Ντύσιμο και οπλισμός την εποχή της Επανάστασης του 1821.

Η παρουσίαση είχε ως πηγή σχετική εργασία του Ιστορικού Συγγραφέα και Λογοτέχνη Τάκη Λάππα (1904-1995).

URL πηγής: http://www.istorikathemata.com/2010/03/1821_23.html

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ 2ου ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Από το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων ανακοινώνεται ότι οι έλεγχοι προόδου, φοίτησης & επίδοσης του Β΄ τριμήνου των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου μας, του Σχολικού Έτους 2014-15, θα δοθούν την Τρίτη 17-03-2015 και ώρα 13.30 μ.μ.

 Η Διευθύντρια

ΗΛΙΑΔΗ ΑΜΑΛΙΑ

φιλόλογος

Ενδοσχολική επιμόρφωση

«Αποτύπωση διοικητικής και παιδαγωγικής εμπειρίας: μια προσπάθεια εφαρμογής  ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων κατά το Σχολικό Έτος  2014-15, με αρωγό τις νέες τεχνολογίες-ΤΠΕ»

   Η γράφουσα και εισηγήτρια  αυτής της  διοικητικής και παιδαγωγικής εμπειρίας ως μιας προσπάθειας εφαρμογής  ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων κατά το Σχολικό Έτος  2014-15, πρακτικά και εμπειρικά διαπίστωσε πως προϋπόθεση για την προσέγγιση του θέματος αποτελούσε η οριοθέτηση των εννοιών της άτυπης, μη τυπικής και τυπικής επιμόρφωσης. Ο ρόλος της Διεύθυνσης στη διαδικασία προσέγγισης των δύο βασικών συστατικών- συντελεστών της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικών και μαθητών, υπήρξε προωθητικός του ανοιχτού και ειλικρινούς διαλόγου, ενθαρρυντικός-συντονιστικός. Για να πραγματωθούν όλα τα παραπάνω, απαραίτητη είναι  η συνδρομή της Διοίκησης του σχολείου και η άσκηση μιας κάθε άλλο παρά διεκπεραιωτικής ηγεσίας . Μιας ηγεσίας με όραμα και συνάμα δημοκρατικό και αποκεντρωτικό προφίλ. Με αυτόν τον τρόπο, δίνεται η ώθηση για την επίτευξη κοινά σχεδιασμένων στόχων και εμπλέκονται οι περισσότεροι σε αυτή τη διαδικασία. Παράλληλα, η διεύθυνση αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για επιμορφωτικές δραστηριότητες, ενθαρρύνει και υποστηρίζει επιστημονικά καινοτόμες δράσεις, ενημερώνει συστηματικά για φλέγοντα θέματα της σχολικής και εκπαιδευτικής καθημερινότητας, για σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια,  προτρέπει ολόψυχα για συμμετοχή σε όλα αυτά. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί αποκτούν έτσι αυτοπεποίθηση και κοινούς στόχους που, μεταξύ άλλων, αποτελούν και την αιτία για τα όσα ενδιαφέροντα συμβαίνουν στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Γιατί η επιμόρφωση  των εκπαιδευτικών  αποτελεί προϋπόθεση για τη σχολική βελτίωση και αποτελεσματικότητα, αλλά και για την εισαγωγή καινοτομιών και την επαγγελματική εξέλιξη . Σε αυτό το πλαίσιο, η επιμόρφωση αποτελεί αναγκαιότητα και η ενδοσχολική επιμόρφωση αφετηρία της σχολικής κοινότητας για πιο ανοιχτούς ορίζοντες και γοητευτικά ταξίδια στον κόσμο της ουσιαστικής, βιωματικής  επικοινωνίας.

Επιπροσθέτως, η αλληλοϋποστήριξη εκπαιδευτικών   βασίζεται με τον τρόπο αυτό στο συνεργατικό κλίμα που επικρατεί στη συγκεκριμένη μονάδα, στις σχέσεις εμπιστοσύνης και στη διάθεση πειραματισμού που ενυπάρχει και καλλιεργείται. Αυτό είναι ένδειξη της σχολικής κουλτούρας που επικρατεί στο εργασιακό-σχολικό μας περιβάλλον-ίδρυμα και κατατάσσει ψηλά τη συστηματική ανταλλαγή απόψεων, την ετεροπαρατήρηση πρωτότυπων και εναλλακτικών διδασκαλιών, την απροσποίητη και απροκατάληπτη επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Παράλληλα, η εξωστρεφής κουλτούρα του σχολείου γίνεται αντιληπτή και από τη διάδοση-διάχυση του επιμορφωτικού υλικού των βιωματικών συναντήσεων και εισηγήσεων στις ιστοσελίδες εκπαιδευτικών πυλών και στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Έτσι, περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, κατά το σχολικό έτος  2014-15 το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων προχώρησε στην υλοποίηση του παρακάτω σχεδίου δράσης για την  υλοποίηση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης  στο χρονικό διάστημα  Ιανουαρίου 2015?Μαρτίου 2015.  Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, ύστερα από εισηγήσεις, διαφωνίες, προτάσεις, κατέληξε στις εξής αποφάσεις: Να ασχοληθεί με την ενότητα: Νέες Τεχνολογίες (ΤΠΕ) και Μαθησιακή Διαδικασία-Εκπαίδευση. Σ΄αυτό το πλαίσιο παρακολούθησε ανάλογες εισηγήσεις και εργαστήρια που  διεξήχθησαν από  τη Δ/ντρια και συναδέλφους του σχολείου μας που έχουν επιμόρφωση και πιστοποίηση Β΄επιπέδου στις Τ.Π.Ε, προκειμένου αυτοί να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της γνώσης και, μέσω της αλληλοδιδακτικής μεθόδου, το σχολείο να αξιοποιήσει τις εκ των ενόντων δημιουργικές του δυνατότητες και πλεονεκτήματα,  ήτοι τους: Ηλιάδη Αμαλία ΠΕ02, Διευθύντρια, Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19, Δημάδη Ηλία ΠΕ19, Μαυρομμάτη Ειρήνη ΠΕ04.01, Τσαγκαδόπουλο Χαράλαμπο ΠΕ03 και Μπλούνα Καλλιόπη ΠΕ03. Ο χρόνος  και ο χώρος παρακολούθησής τους ορίστηκε ως εξής: το σύνολο των ωρών να έπεται του διδακτικού ωραρίου και οι επιμορφωτικές συναντήσεις  να πραγματοποιούνται στην αίθουσα  πολλαπλών χρήσεων και προβολών, στο εργαστήριο  πληροφορικής Η/Υ του σχολείου και στην αίθουσα του διαδραστικού πίνακα.

Ακολουθεί το πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο πραγματοποιήθηκαν οι επιμορφωτικές μας συναντήσεις:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΤΠΕ

1)Ηλιάδη Αμαλία ΠΕ02, Διευθύντρια: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Νέες Τάσεις στην Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία  (αίθουσα προβολών)Πέμπτη 22-01-2015.

2)Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Εργαλεία Web 2.0 στην εκπαιδευτική πράξη: wiki, edmodo, googledocs, blog ( εργαστήριο  πληροφορικής) Τρίτη 3-02-2015.

3)Δημάδης  Ηλίας ΠΕ19: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Εργαλεία Web 2.0 στην εκπαιδευτική πράξη: Doodle, flipsnack, voki (εργαστήριο  πληροφορικής) Τρίτη 17-02-2015.

4)Μαυρομμάτη Ειρήνη ΠΕ04.01: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Εργαλεία Web 2.0 στην εκπαιδευτική πράξη: dropbox, calameo, wordle (εργαστήριο  πληροφορικής) Πέμπτη 26-02-2015.

5)Τσαγκαδόπουλος  Χαράλαμπος  ΠΕ03, Μπλούνα Καλλιόπη ΠΕ03: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Χρήση Διαδραστικού Πίνακα (αίθουσα του διαδραστικού πίνακα)Πέμπτη 5-03-2015.

  Συναντηθήκαμε τόσες φορές,  χάρη στη δύναμη της αγαθής προαίρεσης για να βαθύνει περισσότερο η αλληλογνωριμία μας. Καθηγητές και καθηγήτριες διαφορετικών ειδικοτήτων…καταλάβαμε πως η διαθεματική προσέγγιση βελτιώνει, τονώνει, σχεδόν ζωντανεύει τον κύκλο της βιωματικής μάθησης: δρόμοι γνώσης που τέμνονται και σχηματίζουν σταυροδρόμι σοφίας και ομορφιάς για τα ανθρώπινα πράγματα?

Έτσι, γνωρίζοντας καλύτερα τις δυνατότητες διαθεματικής επικοινωνίας ο ένας του άλλου, ως μέλη του συλλόγου διδασκόντων, συνειδητοποιήσαμε  πως η δια βίου μάθηση αποτελεί αλληλεπιδραστική διαδικασία: ολοκληρώνεται και ανατροφοδοτείται, σε  ενηλίκους, μέσα από δρόμους ελεύθερης αναζήτησης απαντήσεων στις ανησυχίες μας, ποτέ οριστικών και πάντα υπό αίρεση, με ανοιχτούς  ορίζοντες, σε απλωμένους ουρανούς? Η «γεύση» των 5 συναντήσεών μας που, εξερευνώντας τα μονοπάτια της γνώσης αποκομίσαμε, ήταν αυτή της δεμένης «οικογένειας», η οποία, αυθόρμητα και ειλικρινά, ανταλλάσσει απόψεις, εξελίσσοντας τη στάση της απέναντι στη ζωή και τη μάθηση.

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Schools Without Borders – Comenius Regio Program 2013-15 – Εκδήλωση στο πνευματικό Κέντρο Τρικάλων 1/3/2015


«Σχολείο χωρίς σύνορα, στην ανθρωπιά, στην αλληλεγγύη, στο σεβασμό στη διαφορετικότητα»

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων   

Πρόγραμμα παρουσίασης 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

  • ?Ρατσισμός και εκπαίδευση στη σύγχρονη κοινωνία? από τη μαθήτρια Ανδρεανίδη Ελισάβετ

  • Ανάγνωση αφηγήματος «Είσαι ξένος!» της μαθήτριας Κεφάλα Μαριάνας

  • Ανάγνωση αποσπάσματος από το επιστολικό μυθιστόρημα της Μαρούλας Κλιάφα , ?Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς? από τις μαθήτριες Μάνου Σωτηρία και Κουγιούτα Ναυσικά.

  • Προβολή βίντεο με θέμα ?Θα το αφήσεις να συνεχιστεί;? του μαθητή Κοτρώνη Αλέξη .

  • Ερμηνεία του τραγουδιού «Φίλοι διαφορετικοί» του συγκροτήματος ?Αερικά?. Μουσική επιμέλεια: Κίτρου Ευαγγελία, μουσικός   δείτε εδώ το σχετικό βίντεο

  • Το τραγούδι ερμηνεύουν Κόκκα Ευαγγελίνα και Μπαλούτσος Κων/νος. Χορεύουν οι μαθήτριες Χατζή Μαρία και Καρκανιά Αλεξάνδρα σε χορογραφία της μαθήτριας Χατζή Μαρίας.

    Ορχήστρα: Πλήκτρα: Στεφανία Κυριάκου , βιολί:Κόκκα Ευαγγελίνα ? Δήμτσα Ιωάννα, κλασσική κιθάρα Κοτρώνης Αλέξανδρος, ακουστική κιθάρα: Παπαβασιλείου Δημήτριος, φλάουτο Μπαρούτα Γεωργία, φλογέρα Καραμπίνας Παντελής

  • Χορωδία: Μπαμπανάρα Μαριάννα, Κεφάλα Μαριάννα, Ανδρεανίδη Ελισάβετ, Παπαγεωργίου Ευσταθία, Παπαδοπούλου Κων/να, Γκάγκα Μαργαρίτα, Αυγέρη Μαρία, Γκέκα Αλεξάνδρα , Κουγιούτα Ναυσικά, Μάνου Σωτηρία.


«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ- ΑΠ 1,2,3» ΤΟΥ ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», ΕΣΠΑ 2007-2013  

ΑΦΙΣΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΜΕΑ

 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΜΕΑ  

 

 Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες…. Διαβάστε περισσότερα

«Η μικρή διαφορά με τις μεγάλες συνέπειες»

Η 8η Μαρτίου ως ιστορική ημέρα μνήμης αγώνων των γυναικών του μισού και πλέον πληθυσμού της γης για την κατάκτηση του δικαιώματος στη γνώση, στην ισονομία, στην ισότιμη αμοιβή στην εργασία αλλά κυρίως στο δικαίωμα άρθρωσης του δικού τους βιωματικού λόγου, είναι καταγεγραμμένη στη συνείδηση κάθε πολίτη ανεξαρτήτως φύλου.

Γυναίκες παντού στον πλανήτη δίνουν κάθε μέρα την προσωπική τους μάχη για τη διαμόρφωση μιας κοινωνικής ταυτότητας που θα τις αφορά ως φύλο, με τις ιδιαιτερότητές τους στην ιδιωτική και δημόσια σφαίρα της χώρας που ζουν: από τη γυναίκα της Ινδίας που βιάζεται ασύστολα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τη γυναίκα της Σαουδικής Αραβίας που απέκτησε δικαίωμα ψήφου το 2012 μέχρι την Ευρωπαία που είναι το πρώτο θύμα μαζί με τους νέους στην ανεργία, μάχεται καθημερινά σκοινοβατώντας ανάμεσα στους δύο πόλους της δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας.

Στις κοινωνίες μας συμβιώνουμε με την απειλή του χημικού πολέμου, την τρομολαγνία, το φονταμενταλισμό, το ρατσισμό, τη δράση-αντίδραση. Ποιος είναι λοιπόν ο νέος ρόλος της γυναίκας και κατ? επέκταση του άνδρα στο σύγχρονο ταραγμένο κοινωνικό περιβάλλον που ζούμε και πως μπορούν να συμβάλλουν και τα δύο φύλα σ? ένα καλύτερο αύριο στη ζωή μας;

Η έξοδος των γυναικών στην παραγωγή, στα κέντρα λήψης αποφάσεων και στην πολιτική, έγινε μέσα από επίπονες διαδικασίες και σκληρούς αγώνες που ξεκίνησαν από τη δεκαετία του 1920, του ίδιου του κινήματος των γυναικών αλλά και από κοινωνικές και οικονομικές αναγκαιότητες που επιβλήθηκαν από τις πολιτικές πραγματικότητες, μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων. Το γυναικείο φύλο ως συλλογικότητα, δε μπόρεσε να επιβάλει τους δικούς του όρους, ούτε στο χώρο της εργασίας ούτε στο χώρο της πολιτικής παρά την ισχύουσα ισότητα στα δημοκρατικά κράτη της Δύσης. Έχει κάνει όμως ικανοποιητικά βήματα και πολλαπλές αλλαγές στην κοινωνική συνείδηση του σταθερού συνομιλητή της του άλλου φύλου. Έχει επιβάλλει τη διαφορετικότητά της, και σε πολλούς τομείς έχει δικαιωθεί.

Η σύγχρονη γυναίκα μορφώνεται, είναι σεξουαλικά απελευθερωμένη, έχει κοινωνικό λόγο, έχει πολιτική σκέψη, έχει κατακτήσει όλα τα επαγγέλματα, δεν υπολείπεται σε τίποτα σε γνώσεις και δεξιότητες σε σχέση με το άλλο φύλο και δεν επιτρέπει πια στην κοινωνία να την αντιμετωπίζει ως μειονεκτικό φύλο.

Οι γυναίκες σε σύνολο, αποτελούν το 52% του πλανήτη κι αυτό δεν αντανακλάται σαν ποσοστό συμμετοχής στην πολιτική. Δεν διαθέτουν ούτε χρήματα, ούτε χρόνο, ούτε τη σκληρότητα και την ανταγωνιστικότητα που απαιτεί ο δημόσιος τομέας. Και όσες γυναίκες μέχρι σήμερα έχουν φτάσει στα υψηλότερα αξιώματα της πολιτικής, όπως παλαιότερα η Θάτσερ, η Λαγκάρντ και η Μέρκελ, αντανακλούν το τεχνοκρατικό πρότυπο του άτεγκτου ανδροκρατισμού. Πόσο διαφορετική θα ήταν η πολιτική εάν συμμετέχει η γυναίκα ηγετικά, με τις ιδιαιτερότητες της ως φύλου, διότι είναι εξοικειωμένη με την πηγή της ζωής, με την ειρήνη, με την τρυφερότητα, με την αγάπη, με την ισορροπία, αξίες του ιδιωτικού που μπορούμε να τις μεταφέρουμε στο δημόσιο χώρο αρκεί να το πιστέψουμε και να το κάνουμε πράξη, γιατί έτσι θα προσδώσουμε ένα όραμα στη ζωή μας που θα την κάνει πιο ανθρώπινη και πιο αντιπροσωπευτική! Η μικρή διαφορά με τις μεγάλες συνέπειες?

(σημείωση: Το κείμενο αυτό είναι αφιερωμένο στη γυναίκα που βιώνει τον καθημερινό της αγώνα ως ένα όν μοναχικό, μόνο που η ζωή αλλάζει με δυναμικές γυναικείες οντότητες-ταυτότητες που διεκδικούν την απελευθέρωση και των δύο φύλων?).(Δακτυλογράφηση: Βάσω Κ. Ηλιάδη)

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ΄ το Α.Π.Θ.), Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

 

«Χορηγία, μια επένδυση με κοινωνικό χαρακτήρα»

Οι χορηγίες είναι ένας θεσμός με μακρά ιστορία. Επινοήθηκε στην Αρχαία Ελλάδα πριν 2.500 χιλιάδες χρόνια και συγκεκριμένα στην Αθηναϊκή Δημοκρατία. Προνοητικοί, δίκαιοι και δημοκράτες οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, θέσπιζαν οικονομικούς κανόνες διαχείρισης των «κοινών», με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Ακριβώς για να αμβλυνθούν οι οικονομικές ανισότητες και για να απαλλαγεί η Πολιτεία από ορισμένες δαπάνες, είχαν καθιερωθεί οι «λειτουργίες» που επιβάρυναν τους πλουσιότερους προς όφελος της πόλης και του λαού. Στον Επιτάφιο ο Περικλής αναφέρει: «αγαπάμε το ωραίο στην απλότητα, αγαπάμε τα γράμματα, τον πλούτο πιο πολύ τον έχουμε ως ευκαιρία για έργα παρά αφορμή για καύχημα».

Σήμερα σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διέρχεται η χώρα μας, οι χορηγοί αποκτούν ένα σημαίνοντα κοινωνικό ρόλο, γιατί ενισχύουν με την αλληλέγγυα προσφορά τους μια Πολιτεία που στενάζει. Η χορηγία συνεπώς αποτελεί επένδυση στην κοινωνική εταιρική προσωπικότητα μιας επιχείρησης, δεν είναι διαφήμιση, ούτε καν προώθηση πωλήσεων, ούτε εμπορική επικοινωνία αλλά κοινωνική επικοινωνία. Η τρέχουσα πρακτική των χορηγιών δείχνει ότι οι χορηγοί, μικροί ή μεγάλοι, δεν περιμένουν τίποτε άλλο εκτός από την αναγνώριση των πολιτών για την κοινωνική τους προσφορά στην οποία προβαίνουν και πιστώνονται μ? αυτήν. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ένα πλήθος χορηγών με αγάπη, στήριξαν πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο, δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, κοινοφελή ιδρύματα, συλλόγους, οργανισμούς, συνδέσμους, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Δέον είναι οι ευεργετηθέντες να τρέφουν σεβασμό στις «πράξεις τους» και να τους εύχονται μέσα από την προσφορά τους να αποκτήσουν καλή φήμη, να βελτιώσουν την εικόνα τους και παράλληλα τα προϊόντα τους να αποκτήσουν την κοινωνική υπεραξία που τους αρμόζει.(Δακτυλογράφηση: Βάσω Κ. Ηλιάδη)

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων