Λόγος περί τα «Διευθυντικά» σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Υποψήφια Διευθύντρια στο 3ο ΓΕΛ Τρικάλων, στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων και στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Η  σύντομη εισήγηση που ακολουθεί με θέσεις, σκέψεις και προβληματισμούς για την Ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να αναδειχτούν οι Διευθυντές/Διευθύντριες σχολικών μονάδων, αποτελεί ουσιαστικά αναφορά στα στοιχεία του νόμου, ερμηνευμένα υπό την υποκειμενική μου οπτική και προσέγγιση και με την προσωπική μου «σφραγίδα» στις λεπτές του λεκτικές  διατυπώσεις.

Τα κριτήρια,  με βάση τα οποία καλούνται οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ψηφίσουν τον ηθελημένο τους υποψήφιο διευθυντή/ντρια σχολικής μονάδας, είναι  η προσωπικότητα, η συμβολή του/της μέσω της επιμορφωτικής δραστηριότητας που ανέπτυξε και αναπτύσσει στην  επαγγελματική εξέλιξη και στο εκπαιδευτικό έργο του σχολείου, καθώς και η γενική συγκρότηση υποψηφίου.

Σύμφωνα με τις ανωτέρω προϋποθέσεις, καθίσταται σημαντική η επιλογή προσώπου για τη θέση του Διευθυντή/ντριας εκ μέρους του συλλόγου των διδασκόντων. Αυτός/αυτή, ως στέλεχος της Εκπαίδευσης, εκπροσωπεί το σχολείο και το σύλλογο διδασκόντων καθηγητών στη δημόσια σφαίρα, συντονίζει, διαμορφώνει και διαγράφει τη δημόσια εικόνα του εκπαιδευτικού ιδρύματος, διαμεσολαβεί τις σχέσεις του σχολείου με τους Σχολικούς Συμβούλους, το Δ/ντή/ντρια της Β/θμιας Εκ/σης, τους γονείς και κηδεμόνες, τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς με τους οποίους σχετίζεται και από τους οποίους εξαρτάται το δημόσιο σχολείο (δήμο, περιφέρεια, Υπουργείο, Υπηρεσίες αποκεντρωμένες και κεντρικές). Continue reading