Εξεταστέα Ύλη Φιλολογικών Μαθημάτων Περιόδου Ιουνίου 2017

Πατήστε στους συνδέσμους:

1.  Ιστορία

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

2.  Νεοελληνική Γλώσσα

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

3.  Νεοελληνική Λογοτεχνία 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

 

Διάκριση μαθητών του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων στη Φυσική

 

Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Γυμνασίου «Αριστοτέλης», που διοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) στις 11/3/2017,  μεταξύ των πρωτευσάντων μαθητών, από το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων διακρίθηκαν οι μαθητές: 

Α΄ Τάξη  (σε σύνολο 606 πρωτευσάντων) 

  1. Κουτσαμπελούλη Λεμονιά  (σειρά 184) ?  3ο Βραβείο Αριστείας
  2. Διαμαντής Θρασύβουλος    (σειρά 327)  ? 3ο Βραβείο Αριστείας 

Β΄ Τάξη  (σε σύνολο 360 πρωτευσάντων) 

  1. Γιώτας Αθανάσιος    (σειρά 165)  ? 3ο Βραβείο Αριστείας
  2. Τζέλιου Ελένη           (σειρά 233)  –  Εύφημος Μνεία
  3. Σταφυλά Στυλιανή-Φιλοθέη   (σειρά 307)   –  Εύφημος Μνεία 

Γ΄ Τάξη  (σε σύνολο 298 πρωτευσάντων) 

  1. Μόσχοβος Γεώργιος   (σειρά 101)  ?  3ο Βραβείο Αριστείας 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων τους συγχαίρει θερμά και τους εύχεται  καλή πρόοδο και πάντα  επιτυχίες.

                                                                   

Το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία με πρόγραμμα Erasmus+/ΚΑ2

Μια από τις δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ είναι οι στρατηγικές συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης που αφορούν στην ανάπτυξη και ενίσχυση διακρατικών συνεργασιών μεταξύ σχολείων. Σ? αυτές τις  Στρατηγικές Συμπράξεις ενθαρρύνεται η συμμετοχή σχολείων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, ώστε μέσα από την αλληλεπίδραση σε επίπεδο δεξιοτήτων και εμπειριών οι συμμετέχοντες φορείς να αυξάνουν την ικανότητά τους για διεθνική συνεργασία και να παράγουν υψηλής ποιότητας καινοτόμα προϊόντα. Απώτερος στόχος των Στρατηγικών Συμπράξεων που υλοποιούνται με επιχορήγηση από το πρόγραμμα Erasmus+ είναι να αποφέρουν θετικά αλλά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τα άτομα και τους φορείς που συμμετέχουν στις δραστηριότητες, αλλά και να επιφέρουν βελτιώσεις στα συστήματα και τις πολιτικές για την εκπαίδευση στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων συμμετέχει από πέρυσι στο πρόγραμμα Erasmus+/Δράση ΚΑ2 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης, με τίτλο ?My Nationality is HUMAN?, μαζί με σχολεία από τέσσερις άλλες ευρωπαϊκές χώρες: Βουλγαρία, Ρουμανία, Λετονία και Ιταλία. Η διάρκειά του είναι διετής, 2015-2017. Στόχος του προγράμματος είναι να προωθήσει τον ανθρωπισμό και την ανεκτικότητα στην καθημερινή ζωή των μαθητών μας. Η ανάπτυξη θετικών κοινωνικών δεξιοτήτων, ο αλληλοσεβασμός και το φιλικό κλίμα στο σχολείο επιτυγχάνονται  μέσω των κοινών συνεργατικών δραστηριοτήτων μεταξύ των μαθητών μας αλλά και του διαμοιρασμού εμπειριών και καλών πρακτικών μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών στις διακρατικές συναντήσεις που έχουν προγραμματιστεί κατά την διάρκεια των δυο ετών εφαρμογής του προγράμματος.

Η πέμπτη διακρατική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Ρουμανία από 27 έως 31 Μαρτίου  ενώ η έκτη και τελευταία διακρατική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Βουλγαρία από 2 έως 5 Μαΐου όπου εδρεύει το συντονιστικό σχολείο της σύμπραξης. Από το σχολείο μας συμμετείχαν  οι μαθητές Μπαταβάνης Φώτης (Γ3) και  Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος (Β3) στη Ρουμανία και οι μαθήτριες  Λυγάτσικα Ιωάννα (Β3) και Παπαγεωργίου Κωνσταντίνα( Β2) στη Βουλγαρία. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγήτριες Πατραμάνη Ευαγγελία (ΠΕ05), Κίτρου Ευαγγελία (ΠΕ16) και Μαγαλιού Καλλιόπη (ΠΕ19), συντονίστρια του προγράμματος.

Το πρόγραμμα της 5ης διακρατικής συνάντησης στο Deleni της επαρχίας του Ιασίου της Ρουμανίας  περιελάμβανε επίσκεψη στο σχολείο, παρακολούθηση διάφορων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας του σχολείου. Οι φιλοξενούμενοι μαθητές  συμμετείχαν μαζί με τους μαθητές του σχολείου υποδοχής σε αθλητικές δραστηριότητες αλλά και άλλες εκπαιδευτικές δράσεις που αφορούσαν τις θρησκείες του κόσμου, τα ήθη και έθιμα των συμμετεχουσών χωρών, την μελισσοκομία, την παροχή  πρώτων  βοηθειών, την δημιουργία καλλιτεχνικών κατασκευών. Επιπλέον οι μαθητές μας ασχολήθηκαν με  τα δικαιώματα του ανθρώπου  και πώς αυτά καταπατήθηκαν σε κάποιες  μελανές στιγμές της  ιστορίας.

Τόσο η  τελετή υποδοχής όσο και η τελετή λήξης που μας επιφύλαξαν οι μαθητές του σχολείου περιελάμβαναν τραγούδια και χορούς της περιοχής με παραδοσιακές στολές με  τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας αλλά και της τοπικής κοινωνίας. Η επίσκεψη στο Δημαρχείο μας έδωσε την ευκαιρία να προβάλλουμε τον τόπο μας και ν? ανταλλάξουμε δώρα.  Η επίσκεψη στη δημοτική βιβλιοθήκη αλλά και σε  άλλες σχολικές μονάδες μας βοήθησε να γνωρίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Τέλος, η επίσκεψη στο Μουσείο κρασιού της περιοχής αλλά και σε ένα εργοστάσιο τυποποίησης κρασιού από τα πιο διάσημα της χώρας, μας έφερε σ? επαφή μ? ένα από τα κυριότερα προϊόντα παραγωγής της επαρχίας Μολδαβίας της Ρουμανίας.

Η συνάντηση έκλεισε με την επίσκεψη στο ιστορικό Ιάσιο, σπουδαίο ελληνικό πνευματικό κέντρο στη περίοδο της τουρκοκρατίας, πρωτεύουσα της Μολδαβίας, ένα από τα κύρια κέντρα της κοινωνικής, πολιτιστικής, ακαδημαϊκής και καλλιτεχνικής ζωής της Ρουμανίας σήμερα. Στο  νεογοτθικό Πολιτιστικό Μέγαρο, χτισμένο στα ερείπια του μεσαιωνικού Πριγκιπικού Ανακτόρου (1434), είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε μια έκθεση τεχνολογίας σχετικά με την εξέλιξη των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και να παρακολουθήσουμε πειράματα φυσικής, χημείας, αστρονομίας και ανθρωπολογίας. Εκείνο όμως που άγγιξε τις ψυχές μας στο τμήμα του ιστορικού μουσείου ήταν το σπαθί του Αλέξανδρου Υψηλάντη και τα ιστορικά στοιχεία που αφορούσαν το ξεκίνημα της ελληνικής επανάστασης. Η επίσκεψη στο  Μουσείο της Ενώσεως των επαρχιών της Ρουμανίας, ένα αυτοκρατορικού ρυθμού μέγαρο, που υπήρξε η  βασιλική κατοικία του Πρίγκιπα Αλέξανδρου Ιωάννη Κούζα μεταξύ 1859 και 1862, μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε έπιπλα και αντικείμενα εκείνης της εποχής και να μάθουμε για εκείνη την ιστορική περίοδο της χώρας από την εξαιρετική ξεναγό μας.

Η τελευταία μέρα έκλεισε με bowling μεταξύ των ομάδων των συμμετεχουσών χωρών.  Όλες αυτές οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες  καλλιέργησαν ένα ανθρωπιστικό διεθνιστικό πνεύμα ανάμεσα στους μαθητές χαρίζοντάς τους  μοναδικές στιγμές ευγενούς άμιλλας.

Αυτή την ευγενή άμιλλα και τη συμμετοχή σε ομαδικά παιχνίδια έζησαν οι μαθητές μας και στην 6η διακρατική συνάντηση στο Pamporovo, ένα από τα πιο διάσημα ορεινά θέρετρα της Βουλγαρίας. Στις αθλητικές εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου που μας φιλοξενούσε, σε υψόμετρο 1650 μέτρων, αλλά και μέσα στο δάσος στην καρδιά της οροσειράς της Ροδόπης, μαθητές από τη Βουλγαρία, Ρουμανία, Ελλάδα, Ιταλία και Λετονία υπό την καθοδήγηση ειδικευμένων εκπαιδευτών-εμψυχωτών είχαν την ευκαιρία να παίξουν, να ανταγωνιστούν με την καλή έννοια, να συνεργαστούν, να διασκεδάσουν με διάφορες αθλητικές δραστηριότητες-παιχνίδια. Επιπρόσθετα, η επίσκεψη στο εθνικό φολκλορικό σχολείο στην κωμόπολη Shiroka Laka, γνωστή για την  παραδοσιακή αρχιτεκτονική του οικισμού, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές μας να έρθουν σ? επαφή με την παραδοσιακή μουσική  της

Βουλγαρίας και να χορέψουν μαζί με όλα τα παιδιά παραδοσιακούς χορούς της περιοχής.

Μεταξύ των ομαδικών δραστηριοτήτων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το eco-fashion show  που παρουσίασαν οι μαθητές μας με ρούχα και αξεσουάρ από ανακυκλώσιμα υλικά που κατασκεύασαν οι ίδιοι, με στόχο την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης.  Επιπλέον, συμμετείχαν σε καλλιτεχνικές κατασκευές, δημιουργία σουβενίρ με  ζωγραφική σε πήλινα πιάτα με χρώματα και σχήματα από την παράδοση της Βουλγαρίας. Τέλος, η δημιουργία ενός διαβατηρίου με τα στοιχεία ταυτότητας του καθενός και  εθνικότητα «HUMAN?, μαζί με τις υπογραφές από όλους τους συμμετέχοντες μαθητές αποτέλεσε τη σφραγίδα της νέας αντίληψης του ανθρώπου για μια ισότιμη και ειρηνική συνύπαρξη στην  σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

Οι συγκινητικές στιγμές αποχωρισμού μεταξύ των αποστολών την τελευταία μέρα, επιστέγασαν τις νέες φιλίες που δημιουργήθηκαν και σφράγισαν την κοινή διαπίστωση της επιτυχημένης συμβίωσης, της αποτελεσματικής κοινής συμμετοχής σε δράσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου και των νέων εμπειριών που αποκτήθηκαν με στόχο την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών μας.

Διαβάστε εδώ τις εντυπώσεις της μαθήτριας Λυγάτσικα Ιωάννας (Β3) για τη συμμετοχή της στην 6η  Διακρατική Συνάντηση στη Βουλγαρία

Διαβάστε εδώ τις εντυπώσεις της μαθήτριας Παπαγεωργίου Κωνσταντίνας (Β2) για τη συμμετοχή της στην 6η  Διακρατική Συνάντηση στη Βουλγαρία

Διαβάστε εδώ τις εντυπώσεις του μαθητή Παπαδόπουλου Κωνσταντίνου (Β3) για τη συμμετοχή του στην 5η  Διακρατική Συνάντηση στη Ρουμανία

Διαβάστε εδώ τις εντυπώσεις του μαθητή Μπαταβάνη Φώτη (Γ3)  για τη συμμετοχή του στην 5η  Διακρατική Συνάντηση στη Ρουμανία

Δημοσιεύσεις στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο: trikalaola – trikalain -energos politis – trikalavoice

Η συντονίστρια του προγράμματος

Μαγαλιού Καλλιόπη (ΠΕ19)

“Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Περιβάλλον”

Το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  “Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Περιβάλλον” εκπονήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-17 από μαθητές της Β΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων.

Συντονίστρια του προγράμματος:  Μαυρομμάτη Ειρήνη – ΠΕ04 (Φυσικός)

Υπεύθυνοι καθηγητές:       Παπαευθυμίου Μαρία – ΠΕ04 (Βιολόγος)                                                                               Μπρέλλα  Ευαγγελία – ΠΕ02 (Φιλόλογος)

Δείτε την τελική παρουσίαση του προγράμματος:

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Περιβάλλον

“Η Αξία της Ζωής”

Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας “Η Αξία της Ζωής” εκπονήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-17 από μαθητές της Γ΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων.

Συντονίστρια του προγράμματος:   Παπαευθυμίου Μαρία – ΠΕ04 (Βιολόγος)

Υπεύθυνοι καθηγητές:        Μαυρομμάτη Ειρήνη – ΠΕ04 (Φυσικός)                                                                                  Μπρέλλα  Ευαγγελία – ΠΕ02 (Φιλόλογος)

Δείτε την τελική παρουσίαση του προγράμματος:

Η Αξία της Ζωής

Η συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Την Πέμπτη 18 Μαΐου επισκέφτηκε το σχολείο μας η συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου μετά από κάλεσμα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.

Η Ελένη Πριοβόλου γράφει βιβλία για μικρούς και μεγάλους από το 1986. Το 2010 με το μυθιστόρημά της Όπως ήθελα να ζήσω συγκέντρωσε μαζικά το θαυμασμό και την αγάπη του αναγνωστικού κοινού, το οποίο της χάρισε το Βραβείο Αναγνωστών. Τα βιβλία της αντανακλούν τη ζωντάνια της, την ειλικρίνειά της, τη μεγαλοψυχία της, το πάθος της για τη ζωή, την αισιοδοξία της και τη θετική της ενέργεια, καθώς και το προσωπικό της όραμα για μια κοινωνία αρμονίας που μάχεται τους αρνητικούς παράγοντες και εργάζεται για την πρόοδο, την ευταξία, τη δικαιοσύνη. Θέλοντας να εκφράσει απόλυτες αλήθειες, χρησιμοποιεί συχνά συμβολισμούς στο έργο της κι είναι αυτό που δίνει παραμυθική διάσταση ακόμα και στα βιβλία της για ενήλικες. Τα κείμενά της αποπνέουν ποιητικότητα και χαρακτηρίζονται από λογοτεχνικό κάλλος.

Γεννήθηκε  στο Αγγελόκαστρο Αιτωλίας. Σπούδασε  πολιτικές επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, όμως βρήκε  από πολύ νωρίς καταφύγιο στις λέξεις οι οποίες αποτελούν γι αυτήν το εκμαγείο της κρυμμένης αλήθειας του κόσμου, φανερού και αφανούς. Στις λέξεις ξεσπούσε τους φόβους της, τις αναζητήσεις, τα οράματά της. Αυτές, όπως λέει η ίδια την προστάτεψαν από την πεζή καθημερινότητα γράφοντας παραμύθια και όνειρα για μικρούς και μεγάλους.

Η συγγραφέας είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους μαθητές μας  για  θέματα που τους απασχολούν στη σημερινή σχολική πραγματικότητα, να καταθέσει τις εμπειρίες της και να εμπνευστεί, όπως η ίδια δήλωσε, απ΄αυτούς. Επιπλέον, χάρισε τέσσερα  βιβλία της για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, τα οποία μπορούν να δανείζονται οι μαθητές μας.

Ευχαριστούμε πολύ τη συγγραφέα όπως και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πρωτοβουλία τους και ευελπιστούμε και σε άλλες δημιουργικές συνεργασίες.

Εξεταστέα Ύλη Φυσικής Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου Περιόδου Ιουνίου 2017

Πατήστε στους συνδέσμους:

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2016-17

Οι Εισηγητές

Μούτος Θεόδωρος  –  Μαυρομμάτη Ειρήνη

 

Εξεταστέα Ύλη Μαθηματικών Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου Περιόδου Ιουνίου 2017

Πατήστε στους συνδέσμους:

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2016-2017 A ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2016-2017 Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2016-2017 Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οι Εισηγητές

Τσαγκαδόπουλος Χαράλαμπος   –   Μπλούνα Καλλιόπη 

 

Εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά

Την Παρασκευή,  28 Απριλίου 2017, η Β΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά. Τους μαθητές συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί,  Μπλούνα Καλλιόπη-ΠΕ03,  Μπανάσιου Ευαγγελία-ΠΕ02, Ψάλλα Αθανασία-ΠΕ07 και  Δημάδης Ηλίας-ΠΕ19. Οι μαθητές κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους από την ευχάριστη και πολύ ενδιαφέρουσα περιήγηση στην όμορφη πόλη της Καστοριάς:

Εκδρομή στην Καστοριά   ( Κατσίκα Αικατερίνη – Β3 )

Την Παρασκευή 28 Απριλίου, τα παιδιά της  Β΄ Γυμνασίου  του σχολείου μας μαζί με τέσσερις συνοδούς καθηγητές  που προθυμοποιήθηκαν να μας συνοδέψουν, πραγματοποιήσαμε μια εκπαιδευτική εκδρομή στην πανέμορφη πόλη της Καστοριάς.

Από τις  προηγούμενες μέρες ήμασταν ενημερωμένοι για την ώρα άφιξής μας στο σχολείο, όπου θα μας περίμεναν δύο λεωφορεία, για να μας οδηγήσουν στην Καστοριά. Αναχωρήσαμε από τα Τρίκαλα στις 7:30 το πρωί και ακολούθησε ένα τρίωρο ταξίδι, ελαφρώς κουραστικό, αλλά ταυτόχρονα ευχάριστο, αφού πρώτον είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να διασκεδάσουμε με τους συμμαθητές μας και δεύτερον η διαδρομή ήταν ιδιαίτερη, με πολλά φυσικά τοπία. Φτάνοντας λοιπόν στην ηλιόλουστη Καστοριά, και μιας που η εκδρομή ήταν μονοήμερη, ξεκινήσαμε αμέσως με την επίσκεψη μας στο Λαογραφικό Μουσείο. Εκεί μας υποδέχτηκε η ξεναγός, η οποία με όλη την καλή διάθεση μας ενημέρωσε για το αρχοντικό το οποίο στεγάζει το Λαογραφικό μουσείο και για το τι πρόκειται να δούμε. Μάθαμε λοιπόν πως το αρχοντικό ήταν ζωγραφισμένο στο μεγαλύτερο μέρος του από τους αρχικούς ιδιοκτήτες και πως ανήκε στην οικογένεια Ν. Αϊβαζή. Έπειτα όμως ασβεστώθηκε για λόγους υγιεινής. Παρόλα αυτά εμείς μεταφερθήκαμε νοερά στο παρελθόν, αφού είδαμε  αντικείμενα της τότε καθημερινής ζωής στο σπίτι και την εργασία, επισκεφτήκαμε διάφορα  δωμάτια όπως το δωμάτιο του ζεύγους, τον χώρο υποδοχής, την κουζίνα με τα μαγειρικά σκεύη, το δωμάτιο του αργαλειού, το κελάρι των κρασιών, των τροφίμων και την αυλή.

 Αφού συλλέξαμε πλήθος στοιχείων για τον πολιτισμό και την ευμάρεια των κατοίκων της Καστοριάς, συνεχίσαμε την εκδρομή  με την επίσκεψή μας στο Σπήλαιο του Δράκου. Είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε αυτό το μαγευτικό τοπίο φυσικής ομορφιάς, στο οποίο ανακαλύφτηκαν οστά αρκούδας ηλικίας πολλών χιλιάδων ετών. Η διαδρομή ήταν εντυπωσιακή και ξεχωριστή καθώς δε σου δίνεται καθημερινά η ευκαιρία να περνάς από ένα σπήλαιο με τέσσερις λίμνες και γεμάτο γιγαντιαίους σταλαχτίτες και σταλαγμίτες, όπου για να δημιουργηθούν πρέπει να περάσουν πολλά εκατομμύρια χρόνια Η εκδρομή μας συνεχίστηκε στην Ιερά Μονή της Παναγίας της Μαυριώτισσας, όπου προσκυνήσαμε τις εικόνες και πληροφορηθήκαμε για την απελευθέρωση της Καστοριάς  από τον Αλέξιο Α΄ τον Κομνηνό  από τους Νορμανδούς. Τελειώνοντας με τις εκπαιδευτικές μας επισκέψεις, είχαμε μέχρι τις 17:30 το απόγευμα τρεις ώρες στη διάθεσή μας για φαγητό, φωτογραφίες και γενικά να θαυμάσουμε το ειδυλλιακό τοπίο της λίμνης της Καστοριάς!

Η εκδρομή μας είχε πλέον ολοκληρωθεί και έπρεπε δυστυχώς να επιστρέψουμε στα Τρίκαλα. Εμπλουτίσαμε  με ευχάριστο τρόπο τις γνώσεις μας, αποκτήσαμε νέες εμπειρίες και δεθήκαμε περισσότερο με τους συμμαθητές μας. Για τους παραπάνω λόγους πιστεύω πως η εκδρομή αυτή θα  μείνει στο μυαλό μας ως μια ευχάριστη ανάμνηση!!

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑ  (Κυριάκος  Αχιλλέας –  Β1)

Την Παρασκευή στις 28 Απριλίου του 2017 και ώρα 7: 30 η τάξη της Β΄ Γυμνασίου ξεκίνησε  από  τον χώρο του σχολείου με δύο λεωφορεία με προορισμό την πανέμορφη Καστοριά.  Ο χρόνος που περάσαμε εμείς οι μαθητές μέσα στο λεωφορείο στην διάρκεια του ταξιδιού ήταν φανταστικός!  Όταν πηγαίναμε στην Καστοριά κάναμε μια στάση, για να αγοράσουμε όλοι ό,τι θέλαμε.

 Μετά από ταξίδι δύο ωρών με ενδιάμεση στάση καταφέραμε να φτάσουμε στην Καστοριά. Οι καθηγητές, οι οποίοι μας συνόδευαν, σκέφτηκαν ότι θα ήταν καλύτερα αν πηγαίναμε στο πρώτο αξιοθέατο, το λαογραφικό μουσείο, με τα πόδια. Έτσι πραγματοποιήσαμε μια όμορφη βόλτα γύρω από την καταπληκτική λίμνη της Καστοριάς. Μόλις φτάσαμε στο μουσείο όλοι παραξενευτήκαμε, καθώς ήταν ένα παλιό αρχοντικό, το οποίο χρονολογείται από το 1680. Η ξεναγός, μας έδειξε τα διάφορα δωμάτια του αρχοντικού και μας έδινε λεπτομέρειες για το τι συνέβαινε στο κάθε ένα την εποχή εκείνη και μας εξήγησε και τις συνήθειες των ανθρώπων τότε. Έπειτα από αυτή την καταπληκτική περιήγησή μας στο λαογραφικό, πήγαμε στο Σπήλαιο του Δράκου, ένα υπέροχο σπήλαιο με σταλαγμίτες και σταλακτίτες. Ακολουθώντας τη διαδρομή με τον ξεναγό, εξερευνήσαμε το εσωτερικό του και θαυμάσαμε τις μικρές λιμνούλες και τα παράξενα σχέδια που δημιούργησαν τα πετρώματα εδώ και εκατομμύρια χρόνια.

Μετά από το σπήλαιο, κατευθυνθήκαμε στο Μοναστήρι της Παναγίας της Μαυριώτισσας. Εκεί ενημερωθήκαμε σχετικά με το κτίσιμο του μοναστηριού, το οποίο κατασκευάστηκε από τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου, Αλέξιο Κομνηνό, και θαυμάσαμε τις υπέροχες τοιχογραφίες που κοσμούσαν όχι μόνο το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό των ναών. Αγοράσαμε διάφορα κομποσκοίνια και σταυρουδάκια και κατόπιν «ξεχυθήκαμε» στην πόλη της Καστοριάς, για να κάνουμε τα ψώνια που θέλαμε και να φάμε ένα ωραίο μεσημεριανό.

 Στις 5:30 μμ, την ώρα που είχαμε δώσει  ραντεβού για να επιβιβαστούμε στα λεωφορεία μας, ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής. Ο χρόνος μέσα στο λεωφορείο και στον δρόμο της επιστροφής ήταν εξίσου διασκεδαστικός, γεμάτος χορό και τραγούδια. Στις 8:30 μμ φτάσαμε στον χώρο του σχολείου.

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για όλους μας. Πέρα από το γεγονός ότι επισκεφτήκαμε μια καινούρια, διαφορετική, αλλά εξίσου όμορφη πόλη σαν τη δική μας, γνωρίσαμε νέα πράγματα για κάποιες άλλες περιόδους της ιστορίας μας. Αυτές οι γνώσεις που αποκτήσαμε μέσα από αυτή την εκδρομή, θα μας φανούν χρήσιμες και σίγουρα θα εκτιμήσουμε αυτά τα ταξίδια, γιατί ίσως στο μέλλον να μην έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε και να απολαύσουμε αυτά τα ωραία μέρη, παρέα με τους συμμαθητές μας.

 

 

Πρωταθλήτρια η ομάδα ποδοσφαίρου του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Την Κυριακή, στις 7/5/2017, το 3ο  Γυμνάσιο Τρικάλων συμμετείχε στην  ?13η Μαθητική Αθλητική Συνάντηση Ποδοσφαίρου Junior?, η οποία διοργανώθηκε, όπως κάθε χρόνο, από τα ?Εκπαιδευτήρια  Αθηνά?.

Η ομάδα ποδοσφαίρου αγοριών του σχολείου μας κατέκτησε την 1η θέση και αναδείχτηκε πρωταθλήτρια ομάδα, μεταξύ των γυμνασίων που συμμετείχαν στο τουρνουά ποδοσφαίρου Junior.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου τους εύχεται “Θερμά Συγχαρητήρια” και πάντα επιτυχίες.