«Χτίζοντας υγιείς σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα»

Πρόγραμμα Αγωγής υγείας -σχολικό έτος 2015-16

Συντονίστρια: Αποστόλου Μαριάννα, ΠΕ05, MSc

«Μόνο ό,τι δέχτηκες με τη ψυχή σου αυτό μόνο μαθαίνεις

και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και στο χαρακτήρα σου»

Dewey

 

«Μαθαίνω να διαχειρίζομαι τον ελεύθερο χρόνο μου»- Α΄Γυμνασίου – Βιωματικές Δράσεις -Σ.Κ.Ζ.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:  Αποστόλου Μαριάννα (ΠΕ05)

Μέθοδος εργασίας:  Ομαδοσυνεργατική

Στην θεματική ενότητα «Μαθαίνω να διαχειρίζομαι τον ελεύθερο χρόνο μου» επικεντρωθήκαμε κυρίως στο να γνωρίσουν οι μαθητές/μαθήτριες  ο ένας/η μία τον άλλο/την άλλη, να αποδεχτούν τη διαφορετικότητά τους και να μάθουν να συνεργάζονται ώστε να ολοκληρώσουν διάφορες δραστηριότητες, αξιοποιώντας τις διαφορετικές δυνατότητες και ικανότητες των μελών της ομάδας τους με σεβασμό, περνώντας ταυτόχρονα καλά.

  • · Χωρισμός σε ομάδες: Έτσι σχηματίστηκαν 5 ομάδες των τεσσάρων ατόμων προσπαθώντας να εκπροσωπείται η κάθε ομάδα και από τα δύο φύλα.
  • · Γνωριζόμαστε καλύτερα μεταξύ μας: Κάθε μαθητής/μαθήτρια πήρε συνέντευξη από το διπλανό/ή του/της για να μάθει πληροφορίες για την οικογένειά του άλλου/της άλλης, τα ενδιαφέροντά του/της, πράγματα που δεν του/της αρέσουν κ.ά..

Στη συνέχεια έγινε διερεύνηση των παρακάτω ερωτημάτων

  • Πόσο ελεύθερο χρόνο έχω ;
  • Πως περνούσαν άλλοτε τα παιδιά τον ελεύθερο χρόνο τους.
  • Με ποια άτομα περνάω τον ελεύθερο  χρόνο μου;
  • Πόσο δημιουργικά και ευχάριστα περνάω τον ελεύθερο  χρόνο μου;

Οι μαθητές/μαθήτριες  συζήτησαν μεταξύ τους και στο τέλος αποφάσισαν

α) να καταγράψουν τα παραδοσιακά παιχνίδια που θα μάθαιναν από τους παππούδες τους http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?p=7178

β) να παίξουν παραδοσιακά παιχνίδια και να διδάξουν στους άλλους μαθητές/ριες &

γ) να ασχοληθούν με την μαγειρική μαγειρεύοντας το αγαπημένο τους πιάτο με τη στήριξη των γονέων τους http://3gym-trikal.tri.sch.gr/?p=7184

 

Παρουσίαση εργασιών: Οι ομάδες παρουσίασαν το τελικό προϊόν των εργασιών τους στους άλλους. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων του Μαρτίου οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν τα παραδοσιακά παιχνίδια σε συμμαθητές Α΄ τάξης  του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων των άλλων τμημάτων. Σημαντικό ήταν να συμμετέχουν όλοι στην παρουσίαση.

Αυτοαξιολόγηση: Συχνά καταθέταμε πώς νιώθαμε κατά τη διάρκεια των εργασιών, θετικές και αρνητικές εμπειρίες, τι θα αλλάζαμε, τι θα αφήναμε ίδιο, πώς μας φάνηκε το τελικό αποτέλεσμα κ.ά.. Έτσι έγινε καταγραφή συμπερασμάτων από τις ομάδες.

Τα ερωτήματα:

  • Πως μπορώ να αποφύγω τις συγκρούσεις και να διαχειρίζομαι μορφές βίας και επιθετικότητας κατά τον ελεύθερο χρόνο μου.
  • Πως μπορούμε να παρέχουμε βοήθεια στους συμμαθητές μας που δέχονται εκφοβισμό, μορφές βίας και επιθετικότητας;

επιλέχτηκαν σε συνεργασία με τα παιδιά, μια και κατά γενική ομολογία ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τους είναι οι συγκρούσεις. Επίσης, οι συγκρούσεις είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στο σχολείο και η διαχείριση αυτών αποτελεί επιτακτική ανάγκη στη σχολική πραγματικότητα. Continue reading

“Παγκόσμιο Πείραμα του Νερού”

Ένα πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Καινοτομίας για το σχολικό έτος 2015-16 με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Μαυρομμάτη Ειρήνη,  ΠΕ04 (Φυσικό).

Στο σχολείο μας,  κατά τη δεύτερη χρονιά συμμετοχής του στο  Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Καινοτομίας  “Inspiring Science Education” (ISE), πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες από το σενάριο “Παγκόσμιο Πείραμα Νερού”.

Το   “Παγκόσμιο Πείραμα του Νερού” αποτελείται από 4 δραστηριότητες για μαθητές Γυμνασίου αναφορικά με τη χημεία του νερού.  Αυτές οι δραστηριότητες αναπτύχθηκαν αρχικά από  την IUPAC και την UNESCO το 2011 στα πλαίσια του   Διεθνούς Έτους Χημείας και έχουν σχεδιαστεί από  την ομάδα : Global Chemistry Experiment Team του Διεθνούς Έτους Χημείας.

Παγκόσμιο Πείραμα του Νερού

 

“Ληθαίος ποταμός, πηγή ζωής και ιστορίας”

Ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα για το σχολ. έτος 2015-16 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Σιούλα Αφροδίτη, φιλόλογο.

Δείτε εδώ την τελική παρουσίαση του προγράμματος

«Τα κάστρα στην ελληνική παράδοση»

«Ο τόπος μας είναι γεμάτος κάστρα και πύργους. Τα πιο πολλά από την πολυκαιρία έχουνε γίνει ένα με το βράχο και δεν τα ξεχωρίζει το μάτι από μακριά πως είναι χτισμένα από τον άνθρωπο. Το χτίσμα τ? ανθρώπου έγινε ένα με το χτίσμα του Θεού».

Φώτης Κόντογλου

Ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα για το σχολ. έτος 2015-16 με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τις: Μπανάσιου Ευαγγελία, ΠΕ02 & Αποστόλου Μαριάννα,ΠΕ05

Εξεταστέα ύλη γερμανικών σχολ. έτους 2015-16

ΤΑΞΗ Α΄:

ΒΙΒΛΙΟ (KURSBUCH) :    DEUTSCH EIN HIT 1

ΚΕΦΑΛΑΙΑ:     1, 2, 3, 5   ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΕΣ:      6-12,  17-19,  20,  23,  28, 30, 32, 34, 37, 38, 41 ½, 46, 48, 53, 55-63, 66, 70, 71, 74-78

ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ– DEUTSCHEINHIT 1:   ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ «DEUTSCH EIN HIT 1» ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ,ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ.                   

 ΤΑΞΗΒ΄:

ΒΙΒΛΙΟ (KURSBUCH) :     DEUTSCH EIN HIT 1

ΚΕΦΑΛΑΙΑ :         6, 7, 9    ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΕΣ:    71,74-78,81, 92, 93, 97, 98, 104, 110, 127, 128,  134, 136.

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ–DEUTSCHEINHIT 1:   ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ    «DEUTSCH EIN HIT 1»  ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ.

ΤΑΞΗΓ΄:

ΒΙΒΛΙΟ (KURSBUCH) :    DEUTSCH EIN HIT 2

ΚΕΦΑΛΑΙΑ:      1,  2,  3   ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΕΣ:       9, 10, 11, 18, 30, 32, 33, 34, 35, 41, 47 ½ 49 ½, 52, 53.

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ DEUTSCHEINHIT 2:    ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ  «DEUTSCH  EIN HIT 2»   ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ,  ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ.

 

                                                                           H ΔΙΔΑΣΚΟYΣΑ:   ΨΑΛΛΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

Βιωματικές Δράσεις Γ? Γυμνασίου ? Γ? Τρίμηνο

Άρθρο σε MS Word: Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς (Ελλάδα)

Εργασία των μαθητών Πέτρου Κλεισθένη, Μπέσιου Παναγιώτη, Μπακογιάννη Ιωάννη, Παπαγεωργίου Στέφανου

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη   (Π.Ε.Α.Α.).

ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς».

Υπεύθυνες Καθηγήτριες:  Παλάτου-Γιώτα Βασιλική (ΠΕ06) / Αποστόλου Μαριάννα (ΠΕ05)

Βιωματικές Δράσεις Γ? Γυμνασίου ? Γ? Τρίμηνο

Παρουσίαση σε MS Powerpoint: ΜΝΗΜΕΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Εργασία των μαθητών Κοκκώνη Χρήστου, Κωνσταντάκου Σωτηρίας, Σελιώνη Κωνσταντίνου, Ζάμπρα Ρεβέκκας, Ορέστη Ειρήνης

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη   (Π.Ε.Α.Α.).

ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς».

Υπεύθυνες Καθηγήτριες:  Παλάτου-Γιώτα Βασιλική (ΠΕ06) / Αποστόλου Μαριάννα (ΠΕ05)