Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius Regio: Οι Βέλγοι εταίροι μας στο 3ο Γυμνάσιο

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius Regio, η δεύτερη αποστολή των Βέλγων εταίρων μας επισκέφθηκε το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων την Πέμπτη 20 Μαρτίου. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα υλοποιείται από 2 περιφέρειες-εταίρους: των Τρικάλων και του Charleroi του Βελγίου και αφορά την ένταξη των μεταναστών μαθητών στην Ελληνική σχολική πραγματικότητα.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών στη διαφορετικότητα, στην υιοθέτηση καλών πρακτικών, στον περιορισμό της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και της σχολικής βίας και στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων.

Η διευθύντρια του σχολείου μας κ. Αμαλία Ηλιάδη αρχικά απηύθυνε στη Βελγική αποστολή- αντιπροσωπία  εκπαιδευτικών  απ?  το  Charleroi τον ακόλουθο χαιρετισμό: «κ. Διευθυντά  της  Β?/θμιας  Εκπ/σης  του Δήμου του Charleroi, αγαπητοί  συνάδελφοι  και  εταίροι  της  εκπαίδευσης  και  ειδικότερα  του  προγράμματός  μας  «Σχολεία  χωρίς  σύνορα», ως  Δ/ντρια  και  συνεργάτης,  σας  καλωσορίζω  θερμά  στο  3ο  Γυμνάσιο  Τρικάλων, το  πιο  παλιό, ιστορικό  και  κεντρικό  σχολείο  της  πόλης  με  μακρόχρονη  εκπαιδευτική  παρουσία  και  επιτυχίες  στις  επιστήμες  και  στις  τέχνες.

Η  ιστορία  του  σχολείου μας  είναι  σύμφυτη  με  την  ύπαρξη  του  νομού  Τρικάλων  και  της  πόλης  των  Τρικάλων. Η  πόλη  μας, εξάλλου, έχει  όνομα, που  κρατά  από  την  αρχαιότητα (η  αρχαία  Τρίκκη  ήταν  μία  από  τις  κόρες  του  γιατρού  Ασκληπιού) και  την  διασχίζει  ο  ποταμός  Ληθαίος (από  την  αρχαία  λέξη  λήθη  που  σημαίνει  λησμονιά). Και  ενώ  ο  Ασκληπιός  θεράπευε  το  σώμα, το  σχολείο  μας  θεραπεύει  το  πνεύμα.

Ένα  πνεύμα, μια  κουλτούρα  αδερφοσύνης  και  αλληλεγγύης  των  λαών  στην  Ευρωπαϊκή  Ένωση, το  οποίο  θα  έχετε  την  ευκαιρία  να  διαπιστώσετε  και  να  απολαύσετε  μέσα  από  την  αναλυτική  παρουσίαση  του  σχολείου  μας, του  3ου  Γυμνασίου  Τρικάλων, την  οποία  θα  σας  προσφέρει  η  κ. Ρίτσα  Τέγου, καθηγήτρια  των  Αγγλικών. Σας  ευχαριστώ  εκ  των  προτέρων  για  την  προσοχή  σας».

Κατά την επίσκεψή τους στο σχολείο μας τους Βέλγους εταίρους μας υποδέχτηκαν η μουσική μπάντα, μέλη της χορωδίας μας και του χορευτικού με την «Φραγκοσυριανή» (τραγούδι και χορός για να τιμήσουμε τους δικούς μας μετανάστες από τη Μικρά Ασία) με την επίβλεψη της καθηγήτριας της Μουσικής κ. Κίτρου Ευαγγελίας. Στη συνέχεια παρακολούθησαν την παρουσίαση του σχολείου μας και μια ξενάγηση στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης μας σε μορφή power point που επεξεργάστηκε η συντονίστρια του προγράμματος κ. Τέγου Ρίτσα με την συνδρομή της κ. Μαγαλιού. Εξαιρετική υπήρξε η παρουσίαση του workshop από την ομάδα των μαθητών μας στην Αγγλική γλώσσα με τίτλο: «Οικοδομώντας πνεύμα Αλληλεγγύης μέσα από σχολικές δραστηριότητες».

Επειδή οι Ευρωπαϊκές κοινωνίες μετατρέπονται σε πολυπολιτισμικές είναι χρέος όλων μας να ενημερωθούμε γιατί οι άνθρωποι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες τους. Η κατανόηση αυτού του προβλήματος μπορεί να αποβεί ευνοϊκή για την προώθηση του σεβασμού στην διαφορετικότητα, στην ενθάρρυνση της κοινωνικής συνοχής και στην αποφυγή εντάσεων .Ιδιαίτερα οι νέοι, αυτοί που θα κληθούν να πάρουν αποφάσεις στο μέλλον, πρέπει να ενημερωθούν ουσιαστικά.

Με αφορμή τα παραπάνω αποφασίσαμε να δράσουμε.Οι μαθητές μας αφού παρακολούθησαν ένα video που αφορούσε την μετανάστευση, χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους και δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες, παίρνοντας υλικό από φωτογραφίες, άρθρα εφημερίδων, το Internet και κάνοντας χρήση εννοιών σχετικές με το θέμα. Το workshop δίνει έμφαση σε πολιτισμικές και οικονομικές καταστάσεις και προσέφερε τη δυνατότητα στους μαθητές

  • Να χρησιμοποιήσουν τα συναισθήματά τους
  • Να γίνουν πρωταγωνιστές
  • Να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον τους
  • Να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να αναζητήσουν αιτίες και λύσεις
  • Να αποκτήσουν ισχυρό κίνητρο για γνώση
  • Να κατανοήσουν έννοιες όπως: Αλληλεγγύη, Ανεκτικότητα, Σεβασμός στη διαφορετικότητα.
  •  Με αυτούς τους  τρόπους: Έζησαν έστω και εικονικά ιστορίες προσφύγων, τις διηγήθηκαν ενώπιον των συμμαθητών τους, των εταίρων μας και των καθηγητών τους και κατανόησαν πως πίσω από αριθμούς και στατιστικά στοιχεία, που δίνονται στη δημοσιότητα για τους πρόσφυγες, υπάρχουν πραγματικές ιστορίες που βιώνει ο κάθε άνθρωπος που αναγκάζεται να εκπατρισθεί.
  • Έμαθαν τις αιτίες που αναγκάζουν τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν  τις εστίες τους και αναρωτήθηκαν/αναζήτησαν ποιες είναι οι πολιτικές που εφαρμόζονται ή θα έπρεπε να εφαρμοστούν για να υπάρχει δικαιοσύνη και αλληλεγγύη στις κοινωνίες μας.

Το workshop βιντεοσκοπήθηκε, θα συμπεριληφθεί στις δραστηριότητες των μαθητών μας για το πρόγραμμα Comenius Regio  και θα αποσταλεί στο ΙΚΥ, τον δημόσιο φορέα που επιβλέπει  την υλοποίηση του ανωτέρω προγράμματος. Επίσης  θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα http://www.swb.edu.gr

Η συντονίστρια του προγράμματος

Τέγου Ρίτσα, καθηγήτρια αγγλικής φιλόλογος

ΕΠΙΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς  και κηδεμόνες,

Από το 3ο Γυμνάσιο ανακοινώνεται ότι οι έλεγχοι προόδου & επίδοσης του Β΄ τριμήνου  των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου μας,  του Σχολικού Έτους 2013-14, θα δοθούν την Τετάρτη 26-03-2014,  και ώρα 13.45 μ.μ.

                                                                                Η Διευθύντρια

                                            ΗΛΙΑΔΗ ΑΜΑΛΙΑ

                                                          φιλόλογος

 

Παρουσίαση βιβλίου: «ΑΓΡΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» της Μαρούλας Κλιάφα

από τις μαθήτριες του Β3: Παράσχη Δήμητρα – Σιάγκα Βαρβάρα Χριστίνα

               Η διευθύντρια του σχολείου μας Κα Ηλιάδη Αμαλία, στα πλαίσια του εργαστηρίου ανάγνωσης και γραφής που υλοποιείται στο σχολείο μας, μας  ανέθεσε την ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Άγρια Παιχνίδια» της συγγραφέως Κας Μαρούλας Κλιάφα και στη συνέχεια την καταγραφή των εντυπώσεών μας.

Από τις πρώτες κιόλας σελίδες το βιβλίο παρουσίασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μας παρότρυνε στην ολοκλήρωση της ανάγνωσής του καθώς έθετε ένα φαινόμενο συνηθισμένο στις μέρες μας, την ενδοσχολική βία. Το βιβλίο αναφέρεται σε ένα δεκαπεντάχρονο παιδί, τον Πέτρο Πετρίδη, το οποίο ξαφνικά πήδηξε από το παράθυρο του σχολείου του στο κενό. Όλοι ήταν σοκαρισμένοι και γεμάτοι ερωτηματικά, καθώς ο Πέτρος ήταν ένα παιδί από εύπορη οικογένεια, δραστήριος, έξυπνος, καλός μαθητής, ευγενικός, θαρραλέος, δημοφιλής και αγαπητός?. Continue reading

Σεμινάριο ενδοσχολικής επιμόρφωσης

Την Τρίτη, 18 Μαρτίου 2014 και ώρα 12.30-14.15, επισκέφθηκε το σχολείο μας η Σχολική Σύμβουλος των Φιλολόγων κ. Κανδήλα Ιουλία στα πλαίσια της οργάνωσης και υλοποίησης Σεμιναρίου ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα: “Ο κριτικός γραμματισμός στην παιδαγωγική πράξη: Η τεχνική της επαναδιατύπωσης γραπτού κειμένου”. Το σεμινάριο παρακολούθησαν οι φιλόλογοι του 3ου, 4ου και Εσπερινού Γυμνασίου Τρικάλων. Εισηγητές του σεμιναρίου ήταν οι: Ιουλία Κανδήλα, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Τρικάλων και Δημήτρης Γέρμανος, φιλόλογος.

Η Δ/ντρια του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Αμαλία Ηλιάδη, φιλόλογος

Βυζαντινά μνημεία Θεσσαλονίκης

Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης από τους μαθητές του Β3 Χατζηγάκη Χρήστο και Τριανταφύλλου Ιωλάννη

από τη μαθήτρια του Β3 Πολύζου Βασιλική

Η Θεσσαλονίκη ως πόλη διαθέτει μεγάλο αριθμό βυζαντινών μνημείων, εξαιρετικής κατασκευής. Παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον στην αρχιτεκτονική τους και τη μεγαλοπρέπεια τους. Αναμφισβήτητα στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται κάποια από τα σπουδαιότερα Βυζαντινά οικοδομήματα της Ελλάδας. Μερικές από τις σημαντικότερες βυζαντινές εκκλησίες της Θεσσαλονίκης είναι η Αχειροποίητος, ο Ναός Αγίας Αικατερίνης, ο Ναός Αγίων Αποστόλων Θεσσαλονίκης, η Μονή Βλατάδων, ο Ναός Αγίου Γεωργίου, ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης, η Μονή Λατόμου (Ναός του Οσίου Δαβίδ), ο Ναός του Αγίου Νικολάου του Ορφανού, ο Ναός Αγίου Παντελεήμονα, ο Ναός του Παντοκράτορα Σωτήρα Χριστού, ο Ναός Αγίας Σοφίας, ο Ναός του Προφήτη Ηλία, η Παναγία των Χαλκέων και η Ροτόντα. Βυζαντινά λουτρά και οχυρωματικά έργα που δεσπόζουν είναι τα Βυζαντινά Λουτρά Άνω πόλης,  το Λουτρό του Κουλέ Καφέ, τα Βυζαντινά τείχη της Θεσσαλονίκης και το επταπύργιο. Continue reading

«ΒΙΟΤΟΠΟΣ, Η ΦΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ»

Στα πλαίσια του προγράμματος : ?Βιότοπος, Η Φύση στη αυλή μας» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5-3-2014, στο 3ο και 9ο Γυμνάσιο, ενημερωτική παρουσίαση των στόχων υλοποίησης του βιότοπου και ενεργοποίησης του ενδιαφέροντος των μαθητών /τριών μας προκειμένου να μελετήσουν σε βάθος το φυσικό περιβάλλον της ελληνικής φύσης .

Εισηγήτριες της εκπ/κής ενημέρωσης ήταν η κ. Κρομυάδου Χαρούλα, συνεργάτιδα του Αρκτούρου και η κ. Παπαχρήστου Βασιλική, μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του Αρκτούρου.

Η ενημέρωση συνοδεύτηκε με προβολή videos, έγινε συζήτηση με τους μαθητές , επισημάνθηκε η σημασία των φυτών για τον άνθρωπο και τα οικοσυστήματα του πλανήτη, για την προστασία της βιοποικιλότητας και  των απειλούμενων  με  εξαφάνιση φυτών και αναλύθηκαν βασικές βιολογικές έννοιες και διαδικασίες στην καθημερινότητά μας: βιοποικιλότητα, άγρια πανίδα, μηχανισμοί δασικών οικοσυστημάτων.

Η κ. Κρομυάδου ενθάρρυνε τη συμμετοχή σε ομαδικές και δημιουργικές δραστηριότητες όπως η δημιουργία του κήπου, η εικαστική παρέμβαση σ?αυτόν και πως μπορούμε να τον προστατεύσουμε.

Διανύοντας το 2ο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος ήμαστε στη φάση της δημιουργίας του βιότοπου στην κοινή αυλή των σχολείων μας.

Ο προσδιορισμός του θεματικού βοτανικού κήπου έχει επιλεγεί από εξειδικευμένο συνεργείο του Αρκτούρου, το οποίο με την βοήθεια των μαθητών των σχολείων μας θα προχωρήσει στη υλοποίηση από τις 11/3 μέχρι 13/3/2014.

Ο θεματικός κήπος που επιλέχθηκε για τα σχολεία μας είναι: «Δέντρα επιβράδυνσης της φωτιάς». Θα επιλεγούν και θα φυτευτούν δέντρα και φυτά που αντέχουν στις φλόγες της φωτιάς και δεν καίγονται χάρι στο χοντρό φλοιό ή στη φυσική αποκλάδωση των χαμηλότερων κλάδων, καθώς και φυτά που καίγονται αλλά ευνοούν τη γρήγορη ανάφλεξή τους και στη συνέχεια μπορούν να αναβλαστήσουν.

Τα είδη αυτά θα φιλοξενήσει ο συγκεκριμένος θεματικός κήπος και αφορά σε δέντρα όπως η κουτσουπιά, η οξιά, η δρυς, η σημύδα, το σκλήθρο, ο σφένδαμος, ο πλάτανος?.

Η φύση έχει βρει τους μηχανισμούς της για να προστατεύεται από τη φωτιά. Το ίδιο πρέπει να πράξει και ο άνθρωπος, κατανοώντας ταυτόχρονα την οικολογική σημασία της.

Παράλληλα με τη δημιουργία του θεματικού κήπου, οι συνεργάτες του Αρκτούρου με τη βοήθεια των μαθητών μας θα συμμετέχουν στη δημιουργία της εικαστικής παρέμβασης.

Για την ευαισθητοποίηση των μαθητών των σχολείων μας η κ. Κρομυάδου μας εφοδίασε με πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει :

Α. 1 cd

Β. 1 ηλεκτρονικό οδηγό με οδηγίες και υποστηρικτικό υλικό

Γ. 1 παιχνίδι καρτών με αντιπροσωπευτικά ζώα της ελληνικής φύσης

Δ. 1 έντυπο-οδηγό ανακάλυψης του ελληνικού δάσους μέσα από υπαίθρια παιχνίδια και

Ε. τον οδηγό με πληροφορίες υλοποίησης των παιχνιδιών.

Το πρόγραμμα είναι ολιστικό (περιβάλλον ? ανθρώπινος παράγοντας ) και υλοποιείται με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Ο στόχος σημαντικός :η μάθηση να προκύπτει μέσα από τη γνώση, τη χαρά της δημιουργίας, της ευθύνης και της σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινωνία.

Ευχαριστούμε τον Αρκτούρο για την πρωτοβουλία και ευχόμαστε οι μαθητές μας να απολαύσουν αυτή την υπέροχη δημιουργία.

Τέγου Ρίτσα, Εκπαιδευτικός

Συντονίστρια του προγράμματος για το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Ελασσόνας

 

Η Κοίμηση της Θεοτόκου-Τσαριτσάνη

 

Εντυπώσεις από την μονοήμερη επίσκεψη στο ΚΠΕ Κισσάβου-Ελασσόνας από τη μαθήτρια του Β1 Ευαγγελίνα Κόκκα

Εντυπώσεις από την περιβαλλοντική επίσκεψη στην Ελασσόνα από τη μαθήτρια του Β1 Ανδρεανίδη Ελισάβετ

Εντυπώσεις από την εκπαιδευτική εκδρομή στο ΚΠΕ Ελασσόνας από τη μαθήτρια του Β3 Σιάγκα Βαρβάρα-Χριστίνα

Φωτογραφίες από την περιβαλλοντική επίσκεψη στο ΚΠΕ Ελασσόνας  από τη μαθήτρια του Β3 Σιάγκα Βαρβάρα

“Ecomobility-Οικολογική Μετακίνηση”- Παρουσίαση του προγράμματος από την ομάδα του σχολείου μας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Στις 18-2-2014 έγινε η παρουσίαση του προγράμματος “Ecomobility-Οικολογική μετακίνηση” από την οκταμελή ομάδα μαθητών του Γ4: Τσαγκαδοπούλου Ζωή,Τσαρουχά Ματίνα, Τσιλιώνη Κίμωνα, Φυσικοπούλου Ιωάννα, Χασιώτη Μαρία, Χατζή Ζωή, Χατζηγάκη Κατερίνα, Ψύχου Δέσποινα. Οι μαθητές μας στην κατάμεστη αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων μέσα από  εικόνες, συνθήματα, γελοιογραφίες, ζωγραφιές, ηλεκτρονικό παιχνίδι, θεατρικό δρώμενο, χορευτικό και τραγούδι κατέθεσαν τους προβληματισμούς τους και τις προτάσεις τους για μια πόλη με προσανατολισμό  στην οικολογική μετακίνηση.  Βασικός  στόχος τους ήταν η ευαισθητοποίηση των πολιτών  και των αρμόδιων φορέων  για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής  στην πόλη μας.

Ευχαριστούμε

    • Τη Δημοτική βιβλιοθήκη Τρικάλων  και τον Αποστόλη Γούσιο για την ηχογράφηση του τραγουδιού.
    • Την καθηγήτρια των καλλιτεχνικών του σχολείου μας κ. Καλλέργη Κων/ντία για την επιμέλεια των ζωγραφικών έργων
    • Το κατάστημα “Ποδηλατούπολη” για την δωρεάν παραχώρηση του όμορφου ποδηλάτου που χρησιμοποιήσαμε στο θεατρικό δρώμενο
    • Την κ. Βαριάμη Δήμητρα για τις παρεμβάσεις της στο θεατρικό μας
    • Το σύλλογο των καθηγητών του σχολείου μας και τον υποδιευθυντή κ. Γκούτα Κων/νο   για την αμέριστη συμπαράστασή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας μας
    • Την Διευθύντρια του σχολείου μας κ. Αμαλία Ηλιάδη για την θετική και εμψυχωτική της στάση  σ΄όλες τις δράσεις μας
    • Και όλους τους φορείς που μας δέχτηκαν και μας βοήθησαν στην εργασία μας.

Δείτε παρακάτω τις συνεντεύξεις:
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος
Μαγαλιού Καλλιόπη (ΠΕ19)
Ψάλλα Αθανασία (ΠΕ07)

 

 

Π Ε Ι Ρ ΑΜΑ Τ Ι Κ Η Δ ΙΔ Α Σ Κ Α Λ Ι Α & ΑΝΑΠ Τ Υ Ξ Η Κ Α ΛΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: «ΜΗΚΟΣ ΚΥΚΛΟΥ ΚΑΙ ΕΜΒΑΔΟΝ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΔΙΣΚΟΥ»

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014 έγινε από τον κο Χαράλαμπο Α. Τσαγκαδόπουλο  Μαθηματικό του 3ου  Γυμνασίου Τρικάλων μια «πειραματική» διδασκαλία με θέμα «Μήκος κύκλου και εμβαδόν κυκλικού δίσκου». Συντονιστής-οργανωτής  της όλης εκδήλωσης ήταν ο Σχολικός Σύμβουλος των Μαθηματικών για τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα , κος Ντρίζος Δημήτριος . Την διδασκαλία παρακολούθησαν και άλλοι καθηγητές Μαθηματικών από το γειτονικό 9ο Γυμνάσιο αλλά και από άλλα σχολεία όπως το 4ο ,  5ο Γυμνάσιο και 7ο Γυμνάσιο Τρικάλων,  το Γυμνάσιο Μεγαλοχωρίου  και το Γυμνάσιο Πρίνου.  Όλους τους παραπάνω καλωσόρισε στο σχολείο η Διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων κα Ηλιάδη Αμαλία.

Η διδασκαλία  έγινε στο 1ο τμήμα της Β΄ τάξης  (Β1) που έχει 26 μαθητές και μαθήτριες . Η διάρκειά της ήταν δύο διδακτικές ώρες και πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, με τη βοήθεια υπολογιστή και βιντεοπροβολέα και με χρήση του λογισμικού Geogebra, στο οποίο οι μαθητές μπορούσαν να επέμβουν ανά πάσα στιγμή και να πειραματιστούν με τη βοήθεια ασύρματου ποντικιού. Σε όλη τη διαδικασία οι μαθητές καθοδηγούνταν στις κινήσεις τους  από φύλλο εργασίας που τους είχε δοθεί από τον διδάσκοντα καθηγητή.

Η ιδέα για το μάθημα και για την ακολουθούμενη διαδικασία πάρθηκε από την λεγόμενη «Μέθοδο της εξάντλησης», κατά την οποία ο κύκλος «εγκλωβίζεται» μεταξύ δύο πολυγώνων, ενός εγγεγραμμένου και ενός περιγεγραμμένου. Καθώς το πλήθος των πλευρών των πολυγώνων αυξάνεται διαδοχικά (θεωρητικά γίνεται άπειρο), τα δύο πολύγωνα  -εσωτερικό και εξωτερικό-  συμπίπτουν με τον κύκλο άρα και μεταξύ  τους και μας οδηγούν τελικά στην «ανακάλυψη» του αριθμού π και στη συνέχεια της σχέσης υπολογισμού του μήκους του κύκλου . Παρόμοιο σκεπτικό ακολουθείται και για την «ανακάλυψη» του τύπου υπολογισμού του εμβαδού .

Το μάθημα ξεκίνησε με μια ιστορική αναδρομή στην αρχαιότητα και στις προσπάθειες των αρχαίων λαών (Αιγύπτιοι, Φοίνικες, Κινέζοι, Έλληνες ,?.) να υπολογίσουν τον αριθμό που  σήμερα όλοι γνωρίζουμε ως

π = 3,1415926535897932384626??

και του οποίου,  μέχρι σήμερα και με την βοήθεια υπολογιστών  έχουν βρεθεί  16.777.216 ακριβή δεκαδικά ψηφία χωρίς η προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί.  Οι μαθητές συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και αυθόρμητη αυθεντικότητα στο μάθημα και η ανταπόκρισή τους στα ερωτήματα,  εξέπληξε ευχάριστα τόσο τον διδάσκοντα  καθηγητή τους  όσο και όλους τους παριστάμενους .

Την δεύτερη ώρα έγινε σύνδεση των Γεωμετρικών εννοιών του μήκους κύκλου και της διαμέτρου, με την Άλγεβρα,  μέσω  των  αναλόγων ποσών , της ευθείας y = ax και της γραφικής τους παράστασης .  Το μάθημα ολοκληρώθηκε με την επίλυση ασκήσεων του σχολικού βιβλίου από τους μαθητές .

Ακολούθησε συζήτηση ? απολογισμός μεταξύ των παριστάμενων καθηγητών, η οποία υπήρξε ουσιαστική, ανοιχτών οριζόντων, ειλικρινής και προπαντός μυητική στο τι σημαίνει βιωματικά ενδοσχολική επιμόρφωση. Ο 1ος κύκλος του σεμιναρίου Ευκλείδειας Γεωμετρίας που οργανώνει και συντονίζει ο Σχολικός Σύμβουλος των Μαθηματικών κ. Ντρίζος Δημήτριος θα ολοκληρωθεί με την ανάπτυξη 12 πειραματικών διδασκαλιών το Μάρτιο του  2014.

Εκ μέρους των συναδέλφων μαθηματικών που παρακολούθησαν τη δειγματική-πειραματική διδασκαλία καθώς και εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων καθηγητών του σχολείου μας  συγχαίρω θερμά το συνάδελφο μαθηματικό  του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων κ. Τσαγκαδόπουλο Χαράλαμπο για την τόσο παιδαγωγικά και επιστημονικά επιτυχημένη προσέγγιση των μαθηματικών στη διδασκαλία του και ευελπιστώ με την ανάδειξη καλών πρακτικών σε συνέχιση τέτοιων ωφέλιμων για το σύνολο της σχολικής κοινότητας εγχειρημάτων. Με τον τρόπο αυτό βασισμένο σε ευτυχείς συνέργειες, και  οι καθηγητές και οι μαθητές  του σχολείου μας  συμμετέχουν ενεργά εργαζόμενοι σε ομάδες εργασίας και δε μένουν παθητικοί δέκτες, αφού το μάθημα  διεγείρει το ενδιαφέρον όλων, παραμερίζεται  η στείρα αποστήθιση και καλλιεργείται η κριτική και η δημιουργική σκέψη των μαθητών καθώς και οι μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

 

Η Διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Αμαλία Ηλιάδη, ΠΕ02